  • Data: 2003-05-04 11:26:04
    Temat: Re: interwencja policji
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego zakladasz, ze zlamie prawo?
    Moze Ci sie zdarzyc ... no chyba ze nie :)

    > Prawo jest po to, aby je
    > przestrzegac, a poblazliwosc jest dobra matka kryminalisty. ;)

    Zreszta policja na miejscu moze zle ocenic sytuacje z powodow
    roznych, np wlasnych emocji. Jeden z spalowanych mogl byc tylko
    np. przypadkowym przechodniem i co w takim wypadku ?
    Nie jestem za poblazaniem ale za przestrzeganiem prawa rowniez
    a nawet szczegolnie przez przedstawiceli wymiaru sprawiedliwosci.
    W tej sytuacji policjanci poszli na skroty i sami wymierzyli sprawiedliwosc,
    pisze to zakladajac ze relacja jest prawdziwa i faktycznie osoby niszczace
    przystanek i kosze nie stawialy oporu i podporzadkowaly sie poleceniom
    funkcjonaruszy.
    Patrzac w Twoj sposob doszlibysmy do nieciekawej sytuacji.
    Np komus pracujacemu w policji ktos "podpadl" i korzystajac
    ze swoich "uprawnien" zalatwia swoje prywatne sprawy w ten
    sposob, sam mialem przypadek, ze jeden mlody policjant zadzwonil
    do mnie w prywatnej sprawie z tel kom i zaczal rozmowe od slow
    "Dzien dobry, dzwonie z komendy policji w ... w sprawie ..."
    a ja sie go pytam "Ale Pan dzwoni prywatnie? Tak ?"
    Na co on "No tak". No i musilem go niezle spieprzyc za
    powolywanie sie na policje kiedy sprawa nie byla
    "policyjna".
    Ja rozumiem tych policjantow, w pewnym sensie, maja
    ciezka niewdzieczna prace i pokuse naduzycia swoich
    uprawnien tym bardziej ze dokladnie wiedza jak sprawa
    tych wandali zakonczyla by sie w sposob prawny.
    Co do tego ostatniego to obserwuje ze w takich wypadkach
    wcale sady czy prokuratura nie powoluje sie na nielubiana
    niska szkodliwosc spoleczna czynu.
    Warto rowniez zauwazyc ze spalowanie sprawcow
    w zaden sposob nie naprawia wiaty przystanku.

    Pozdrawiam,
    Tomek