  • Data: 2003-05-07 02:17:48
    Temat: Re: ile może zabrac komornik
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maddy" napisał w wiadomości
    > No własnie.. ile?

    > Ile może mu zabrac komornik? Na pewno połowę, ale czy połowe
    > bezwarunkowo czy tez połowe, ale nie więcej niż nadwyzka ponad najniższe
    > wynagrodzenie?
    >
    > Dochodzi jeszcze kwestia "brutto czy netto".
    > KP mówi "po potrąceniu zaliczki na podatek dochodowy". Czy po potrąceniu
    > ZUS też? Moim zdaniem też, ale tego nie ma literalnie w ustawie.
    >
    > Ogólnie - ile pracownikowi musi zostać po zajęciu komorniczym,
    > zakładając że nie chodzi o zajęcia na świadczenia alimentacyjne?

> [...]

    Rację ma komornik, gdyż w przypadku egzekucji z wynagrodzenia za pracę
    może zabrać do 50% NETTO, z tym że musi zostawić kwotę wynagrodzenia
    wolną od potrąceń (określa ją RM w drodze rozporządzenia).

    Kwotą wolną od potrąceń dla pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze
    czasu pracy jest kwota minimalnego wynagrodzenia.

    Jeżeli idzie o ZUS to sprawę reguluje art 87 § 1 KP
    "Z wynagrodzenia za pracę - po odliczeniu składek na ubezpieczenia społeczne
    oraz zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych -
    podlegają potrąceniu tylko następujące należności(...)"