  • Data: 2022-08-30 22:13:59
    Temat: Re: idzie nowe
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.08.2022 o 18:36, Shrek pisze:

    > Powiem tak - jak robert stara się umniejszyć znaczenie publikacji u
    > "pismaków" to przypomina się hasło "nie wierzę w niezdementowane
    > informacje":P

    Ja po prostu zwracam uwagę, że opieranie się na publikacjach w celu
    oceny kogoś jest niezbyt rozsądne i tyle. Można podyskutować ogólnie.
    Natomiast ocenianie konkretnej osoby tylko w oparciu o jakiś artykuł
    jest mocno ryzykowne, a w oparciu o artykuły znanych z nieobiektywności
    publikatorów, no to już przesada.

    Ja do dziennikarzy nic nie mam. Po prostu mają taki zawód. Tylko, że
    teraz z tymi dziennikarzami jest różnie. Dawniej, jak ktoś był
    dziennikarzem i coś napisał, to można było sądzić, że to ma jakieś
    podstawy. Oczywiście, dziennikarz mógł się pomylić, ale nie musiał
    walczyć o kliknięcia. Gazetę i tak sponsorowano. Nie było pokusy, by
    szukać sensacji.

    Teraz dziennikarzem mieni się byle gość, co potrafi wrzucić na FaceBooka
    artykuł. A jak już ma swoją stronę, to wydaje legitymacje prasowe. Znam
    takie periodyki, za którymi stoi redakcja jednoosobowa. On żyją z
    kliknięć powiązanych z reklamami. Nawet nie mają czasu się sami
    zastanowić, czy to co piszą, to się trzyma kupy. Przecież ja nigdy nie
    pisze o sprawach, które znam, tylko właśnie wyciągam te rozbieżności
    logiczne.

    W wypadku to omawianej albo jest wyrok i nie ma kogo bronić, albo
    dziennikarzom się tylko wydaje że jest, skoro go jeszcze bronią.

    --
    Robert Tomasik