  • 1. Data: 2002-05-15 10:53:36
    Temat: idea i era gsm
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    mam pytanie zwiazane z sieciami komorkowymi
    1.co mi grozi jezeli nie zaplacilem za rachunek telefoniczny w sieci idea i
    era ?
    2.nie mam zadnych dochodow wiec nawet firma windykacyjna nie ma jak ze mnie
    sciagnac pieniedzy za rachunki
    3. najwazniejsze przez jaki okres czasu od niezaplacenia rachunku dane firmy
    ide , era i windykacyjna moga sie upominac o pieniadze ?
    (czy istnieje takie prawo ze jezeli nie sciagna pieniedzy w przeciagu np 3
    lat to nie moga juz po tym okresie sie domagac pieniedzy ?)

  • 2. Data: 2002-05-15 15:06:25
    Temat: Re: idea i era gsm
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > (czy istnieje takie prawo ze jezeli nie sciagna pieniedzy w przeciagu np 3
    > lat to nie moga juz po tym okresie sie domagac pieniedzy ?)

    Tak - przedwanienie.
    W tym przypadku to 2 lata od daty wymagalności należności.

    Pzdr

  • 3. Data: 2002-05-15 16:42:45
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 May 2002 12:53:36 +0200,
    osoba podpisana: lord <r...@p...onet.pl>
    napisała:
    > mam pytanie zwiazane z sieciami komorkowymi
    > 1.co mi grozi jezeli nie zaplacilem za rachunek telefoniczny w sieci idea i
    > era ?
    sąd ?
    > 2.nie mam zadnych dochodow wiec nawet firma windykacyjna nie ma jak ze mnie
    > sciagnac pieniedzy za rachunki
    Ale kiedyś będziesz miał.

> [...]
    > (czy istnieje takie prawo ze jezeli nie sciagna pieniedzy w przeciagu np 3
    > lat to nie moga juz po tym okresie sie domagac pieniedzy ?)

    Nie - gdyby _"zapomnieli"_ na 3 lata to miałbyś spokój - ale jeśli się
    upomną na dzień przed upływem 3 lat, to bieg przedawnienia się przerywa.

    KJ

    --
    The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

  • 4. Data: 2002-05-15 19:19:14
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    > Nie - gdyby _"zapomnieli"_ na 3 lata to miałbyś spokój - ale jeśli się
    > upomną na dzień przed upływem 3 lat, to bieg przedawnienia się przerywa.

    upomnieli tzn jezeli przyjdzie jakiekolwiek pismo nawet nie listem poleconym
    o zaplate czy chodzi jezeli wejdzie sprawa na wokande (bo wg przepisow
    jedynym sposobem sciagania naleznosci przez idee i ere oraz firme
    windykacyjna jest przez sad) ?

  • 5. Data: 2002-05-15 20:05:38
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie - gdyby _"zapomnieli"_ na 3 lata to miałbyś spokój - ale jeśli się
    > upomną na dzień przed upływem 3 lat, to bieg przedawnienia się przerywa.

    Dla przerwania biegu przedawnienia konieczne jest podjęcie określonych
    czynności przed sądem, a nie "upomnienie się". Przerwanie biegu przedawnienia
    następuje również jezeli dłużnik uzna roszczenie.

    To tylko w kwestii formalnej. Mam nadzieję, że operatorom uda się wyegzekwować
    należność = uczciwi płatnicy nie będą pokrywać strat spowodowanych przez osoby,
    których zasady morlane wydają się być dośc kontrowersyjne.

    pozdrawiam
    wind

  • 6. Data: 2002-05-16 06:10:37
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    dzieki za odpowiedzi
    ps. zaden podatnik nie bedzie placil za mnie przeciez tych rachunkow chocby
    ze wzgledu ze jest to firma prywatna :)

  • 7. Data: 2002-05-16 06:45:00
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 May 2002 08:10:37 +0200,
    napisała:
    > dzieki za odpowiedzi
    > ps. zaden podatnik nie bedzie placil za mnie przeciez tych rachunkow chocby
    ^^^^^^^^^^^^

    Poza tym mnie nie obchodzi czy będę za ludzi mających "kontrowersyjne
    zasady moralne" płacił jako podatnik czy abonent ery

    [...]

    > wyegzekwować
    ^^^^^^^^^^czytaj ze zrozumieniem
    KJ

    PS. Odpowiada się _pod_ cytatem

    --
    You never know how many friends you have until you rent a house on the beach.

  • 8. Data: 2002-05-16 08:07:06
    Od: <t...@p...onet.pl>

    lord <r...@p...onet.pl> napisał:

    > ps. zaden podatnik nie bedzie placil

    skoncentruj się przy czytaniu

    wind

  • 9. Data: 2002-05-16 08:57:10
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    w kwestii formalnej
    obie umowy sa zerwane przeze mnie ale z powdu obu sieci ktore nie wywiazaly
    sie z postanowien w regulaminie
    posiadam takze telefon z plus gsm od 5 lat i jestem z tego operatora bardzo
    ale to bardzo zadowolony
    pozdrawiam