  • 1. Data: 2002-05-15 08:58:35
    Temat: Jaka jest stawka za 1 dzien urlopu?
    Od: "Kasia" <k...@r...net.eu.org>

    Nalezy mi sie ekwiwalent za 12 dni roboczych.Moze wiecie w takim razie ile
    pracodawca powinien mi oddac?
    Pozdrawiam Kasia

  • 2. Data: 2002-05-15 12:54:34
    Temat: Re: Jaka jest stawka za 1 dzien urlopu?
    Od: "Pan Bambaryla" <p...@w...pl>

    12/30 oficjalnego wynagrodzenia

  • 3. Data: 2002-05-15 14:05:41
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 15 May 2002, Kasia wrote:

    > Nalezy mi sie ekwiwalent za 12 dni roboczych.Moze wiecie w takim razie ile
    > pracodawca powinien mi oddac?

    Według stawki godzinowego/dziennego zaszeregowania, a jeśli takiej nie
    masz, to obliczą ci ją na podstawie średniego wynagrodzenia z 3 ostatnich
    miesięcy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-05-15 14:12:26
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 15 May 2002, Pan Bambaryla wrote:

    > 12/30 oficjalnego wynagrodzenia

    Skąd wziąłeś tę liczbę? Nie jest to ani 1/6, ani 1/22, bo stawka dzienna
    to nie jest pensja brutto przez ilość dni roboczych w miesiącu, drogi
    Bambaryło.

    PS. Co rozumiesz przez "oficjalne" wynagrodzenie?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-05-15 14:19:33
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    ost...
    > Według stawki godzinowego/dziennego zaszeregowania, a jeśli takiej nie
    > masz, to obliczą ci ją na podstawie średniego wynagrodzenia z 3 ostatnich
    > miesięcy.

    To nie jest takie proste. Trzeba poczytać Rozporzadzenie w sprawie
    szczegolowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wyplacania
    wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop (jest np.
    na stronie Rzepy).
    Właściwie jest to dosyć zakręcone i trzeba sporo danych (a i tak co to jest
    silne wahanie składnika jest dosyć uznaniowe).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-05-15 15:46:21
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Nalezy mi sie ekwiwalent za 12 dni roboczych.Moze wiecie w takim razie ile
    > pracodawca powinien mi oddac?
    > Pozdrawiam Kasia

    Musisz od wszystkich dni w roku za który urlop się należy odjąć wszystkie
    dni wolne, podzielić uzyskane w ten sposób dni robocze przez dwanascie a
    wynik będzię liczbą przez którą podzielisz kwotę średniego wynagrodzenia z
    ostatnich 3 miesięcy i to będzie ekwiwalent za jeden dzień.

    pozdr.
    T.

  • 7. Data: 2002-05-15 15:56:52
    Od: "Beata Siadek" <b...@e...pl>

    Do wyliczenie kwoty ekwiwalentu za 1 dzień urlopu wypoczynkowego służy
    "wskaźnik", który oblicza się zawsze na początku każdego roku
    kalendarzowego. Wylicza się go w ten sposób, iż od ilości wszystkich dni
    kalendarzowych w roku odejmujemy wszystkie niedziele, dnie świąteczne i
    dni wolne od pracy a wynik dzielimy na 12 bo tyle jest miesięcy w roku.
    W 2002 roku jest to liczba 21. Aby obliczyć kwotę ekwiwalentu za jeden
    dzień należy teraz średnie wynagrodzenie z trzech miesięcy podzielić przez
    ten wskaźnik i wynik gotowy.

  • 8. Data: 2002-05-15 18:51:31
    Od: "Kasia" <k...@r...net.eu.org>

    Wielkie dzieki za wszyskie posty.Jestescie boscy. Pozdrawiam wszystkich w
    szczegolnosci Beatke za ta cyferke 21 ktora strasznie mi pomogla wielkie
    dzieki.
    Pozdrawiam KAsia

  • 9. Data: 2002-05-15 21:08:55
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > W 2002 roku jest to liczba 21.

    Właśnie, trzeba pamiętać o tym, że jesli urlop należy się np. również za rok
    2001 to już nie będzie 21.

    pozdr.
    T.

  • 10. Data: 2002-05-16 08:21:44
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > W 2002 roku jest to liczba 21. Aby obliczyć kwotę ekwiwalentu za jeden
    > dzień należy teraz średnie wynagrodzenie z trzech miesięcy podzielić przez
    > ten wskaźnik i wynik gotowy.

    Nie zawsze. Ten wskaźnik może być w każdej firmie inny - jeżeli firma
    udziela dni "firmowo" wolnych od pracy. Znam firmy, które dają 2-3 dni extra
    wolnego w roku (np. w tym roku 2 i 31 maja).

    Jeżeli ktoś np. od poprzedniego miesiąca zarabia więcej (dostał podwyżkę
    podstawy) czy mniej to do wyliczenia podstawy bierze się tę kwotę (a nie
    średnią z podstawy z ostatnich 3 miesięcy) - generalnie jest sporo wyjątków.
    Naprawdę trzeba wgryźć się w rozporządzenie które podałem i rozpatrywać
    konkretny przypadek mając na uwadze historię wynagrodzeń, ich wahania i
    strukturę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775