  • 1. Data: 2004-02-05 13:58:53
    Temat: hotel, tv i zaiks
    Od: serwan <s...@s...il.pw.edu.pl>

    qaniam,
    pracuje w hotelu i z pewnym zdziwieniem przyjalme wizyte pana z
    zaiksu, ktory domagal sie oplaty za.. korzystanie z tv; nie zrzucilem
    pana ze schodow chcac sie blizej zorientowac jakie ma podstawy do tego
    zeby oczekiwac pieniedzy, i ni ch* nie wiem dlaczego moze ich chciec..
    przypadkiem kilka dni temu rozmawialem z przedstawicielem deutsche
    welle (mamy dw) i uslyszalem ze ich program jest - przynajmniej w
    naszym wypadku - nie objety zadnymi oplatami; pan z zaiksu tymczasem
    metnie tlumaczyl ze oplatami sciagnietymi z hotelu zaiks bedzie sie
    dzielil m.in. ze swoim niemieckim odpowiednikiem..
    a z drugiej strony - czy wszelkiej masci urzedy, instytucje,
    supermarkety, stacje obslugi pojazdow, dworce i inne podobne placa
    taki haracz?.. czy ma to jakas podstawe prawna?..
    pozdrawiam
    serwan

  • 2. Data: 2004-02-05 19:22:53
    Temat: Re: hotel, tv i zaiks
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "serwan" <s...@s...il.pw.edu.pl> napisał w wiadomości

    Było już na grupie, więc krótko, a ty resztę znajdziesz sobie w archiwum.
    ZAiKS to związek autorów i kompozytorów. Ani DW, ani w zasadzie żadna inna
    stacja nie może się zwolnić z tej opłaty, bo musiała by nadawać same
    utwory napisane przez osoby, które zmarły ponad 75 lat temu. Teoretycznie
    to oczywiście możliwe i znam jeden przypadek, jak gość w knajpie chcąc
    pozbyć się pani z ZAiKS-u puszczał z kaset utwory muzyki poważnej. Ale to
    jedyny znany mi sposób na ominięcie tej ustawy.

  • 3. Data: 2004-02-06 12:11:26
    Od: r...@o...pl

> [...]
    > pozbyć się pani z ZAiKS-u puszczał z kaset utwory muzyki poważnej. Ale to
    > jedyny znany mi sposób na ominięcie tej ustawy.

    A abonamet RTV płacisz bo kara jest dość surowa 450 zł. za jeden telewizor.

  • 4. Data: 2004-02-08 00:18:05
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

> [...]
    > stacja nie może się zwolnić z tej opłaty, bo musiała by nadawać same
    > utwory napisane przez osoby, które zmarły ponad 75 lat temu.

    Nie wiem ja TV ale radio ma obowiązek uiszczać opłaty za utwory, które
    puszcza - więc jak podwójna opłata ?

    --
    Krzysiek M.

  • 5. Data: 2004-02-08 11:16:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek M." <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem ja TV ale radio ma obowiązek uiszczać opłaty za utwory, które
    > puszcza - więc jak podwójna opłata ?

    Ale Ty płacąc abonament nabywasz prawa do słuchania "nieprofesjonalnego".
    Dawniej nawet to w książeczkach opłat chyba było w pouczeniu napisane.
    Jeśli chcesz zarabiać na udostępnianiu, to musisz zapłacić. I nie pytaj
    dla czego, bo osobiście z tym unormowaniem się nie zgadzam, tym niemniej w
    chwili obecnej takie obowiązuje prawo. Zresztą również nie mam pojęcia w
    jaki ktoś sposób wyliczył, że taka kawiarnia zarabia na tej muzyce
    miesięcznie jakieś 200 zł, bo opłata ZAiKS i STOART razem to mniej więcej
    tego rzędu opłata.