  • 1. Data: 2002-08-21 15:10:53
    Temat: gwarancja, rękojmia, reklamacja
    Od: "Rafał Taras" <r...@p...onet.pl>

    Dnia 08.04.2001kupiłem skaner Plustek UT24. Skaner pracował świetnie do dnia
    kiedy pojawiły się zielono-fioletowe pasy na skanach.
    Zaniosłem do serwisu ten skaner 20 lipca 2001 roku. W serwisie poleżał
    sobie do 9 września 2001 roku i nie został naprawiony. Trochę mnie to
    zdenerwowało, ponieważ
    nie kupiłem skanera po to aby leżał w serwisie tak długi okres czasu,
    poprosiłem o zwrot pieniędzy. Nie dostałem pieniędzy, dostałem nowy skaner.
    Wszystko byłoby fajnie gdyby się nowy nie zepsuł tak jak poprzedni. Za 20
    dni mija rok kiedy otrzymałem nowy skaner (na gwarancji napisane jest że
    obowiązuje przez 24 miesiące), a ja nie chcę już tego skanera tylko
    pieniądze aby kupić inny mniej awaryjny skaner. Czy mam prawo ubiegać się o
    zwrot pieniędzy.

    za wszelkie odpowiedzi dziękuję

    Rafał Taras

  • 2. Data: 2002-08-22 08:46:52
    Temat: Re: gwarancja, rękojmia, reklamacja
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    > ja nie chcę już tego skanera tylko
    > pieniądze aby kupić inny mniej awaryjny skaner. Czy mam prawo ubiegać się
> [...]

    Masz prawo, zaznaczając wyraźnie, ze chcesz skorzystać z rękojmi, lecz
    sprzedawca może Ci odmówić zwrotu pieniędzy jednocześnie niezwłocznie
    wydając sprawny egzemplarz.
    Piszesz, że kończy Ci się gwarancja, a przecież w serwisie wydano Ci nowy
    skaner, na który gwarancja powinna biec od nowa.

    SOTB

  • 3. Data: 2002-08-22 08:50:44
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > Piszesz, że kończy Ci się gwarancja, a przecież w serwisie wydano Ci nowy
    > skaner, na który gwarancja powinna biec od nowa.

    Jesli nie minął rok od zakupu 1 egz. masz prawo korzystać z rękojmi - jesli
    natomiast okres ten upłynął pozostaje Ci gwarancja - ktora trwa przez 2 lata od
    dnia wydania towaru 2 egz.

  • 4. Data: 2002-08-22 08:59:10
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    p...@p...onet.pl wrote:

    > Jesli nie minął rok od zakupu 1 egz. masz prawo korzystać z rękojmi - jesli
    > natomiast okres ten upłynął pozostaje Ci gwarancja - ktora trwa przez 2 lata od
    > dnia wydania towaru 2 egz. ^^^^^^^^^^^^^^

    skąd to wytrzasnąłeś?

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 5. Data: 2002-08-22 09:03:48
    Od: p...@p...onet.pl

    ^^^^^^^^^^^^^^

    > skąd to wytrzasnąłeś?

    rekojmia się nie przedłuża warancja bedzie biegla od nowa

  • 6. Data: 2002-08-22 09:32:58
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    > lata od
    > ^^^^^^^^^^^^^^

    > rekojmia się nie przedłuża warancja bedzie biegla od nowa

    Ale z twojej wypowiedzi wynika, że gwarancja na drugi wydany egzemplarz
    będzie trwała 2 lata.

    SOTB

  • 7. Data: 2002-08-22 09:42:54
    Od: "Marek Zachara" <m...@S...pl>

> [...]
    > Piszesz, że kończy Ci się gwarancja, a przecież w serwisie wydano Ci nowy
    > skaner, na który gwarancja powinna biec od nowa.

    Jezeli skorzystales juz z gwarancji to o ile mi wiadomo nie masz prawa
    domagac sie swiadczen z tytulu rekojmi. Tak jak pisze jednak SOTB,
    okres gwarancyjny biegnie jednak od nowa od momentu wydania ci nowego
    sprzetu.

    MZ

  • 8. Data: 2002-08-22 10:28:25
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > obowiązuje przez 24 miesiące), a ja nie chcę już tego skanera tylko
    > pieniądze aby kupić inny mniej awaryjny skaner. Czy mam prawo ubiegać się

    Nie zwróciłem uwagi wcześniej na daty z których wynika, że drugi egzemplarz
    otrzymałeś we wrześniu i dopiero we wrześniu tego roku kończy Ci się
    gwarancja. Z tego wynika, że nie masz raczej szans na zwrot pieniędzy, bo
    okres jednego roku licząc do lipca (jeśli byś chciał skorzystać z rękojmii)
    już minął, a i tak wcześniej skorzystałeś już z gwarancji. Zajrzyj do umowy
    gwarancyjnej, może tam są jakieś zapisy dotyczące zwrotu kasy. Być może w
    nowszych modelach wady zostały wyeliminowane. Dziś zmiany w sprzęcie
    następują szybko i być może otrzymasz od sprzedawcy nowszy sprzęt. Lub, co
    też często się dzieje, dostaniesz sprawny stary (naprawiany) o tym samym
    symbolu, bowiem często w gwarancji nie jest napisane, że wymieniany sprzęt
    będzie całkiem nowy. A kupujący, czytając gwarancję, domyślnie przyjmuje, że
    w przypadku gdy sprzet okaże się niesprawny otrzyma nowy.

    Sotb