  • 1. Data: 2002-08-21 13:49:29
    Temat: brak pracodawcy a ZUS
    Od: "Izabela Koriat-Zumis" <i...@p...onet.pl>

    witam
    mam pewien problem natury prawnej, myślę
    że wy jako grupa prawna jesteście w stanie mi
    pomóc. otóż:
    we wrześniu 1999r poszłam na urlop wychowawczy,
    mam podpisane podanie do 30 września 2002 roku.
    10 kwietnia 2002 roku urodziłam drugie dziecko
    i wystosowałam następne podanie o urlop macierzyński.
    poszłam pod ostatnio znany mi adres firmy, ale
    okazało się, że pracodawca mój gdzieś się "zwinął" (była to
    sp. z o.o. - 10 osób). po moim małym "śledztwie"
    dowiedziałam się, że w maju 2001 roku wszystkie udziały
    mojego pracodawcy zostały sprzedane. tak więc firma
    trafiła z warszawy do lublina, a następnie do rzeszowa.
    jestem w posiadaniu umowy sprzedaży udziałów z
    lublina do rzeszowa.facet (ten, który ma 100% udziałów)
    nie daje znaku życia, nie składa żadnych deklaracji do
    ZUS i US.
    teraz wystąpiłam do ZUS o wypłatę zasiłku
    macierzyńskiego, ale oni twierdzą, że mi się nie należy,
    bo: nie mają żadnych deklaracji od pracodawcy, nie mają
    wypełnionego
    druku Z-3 - czyli potwierdzenia, że pracuję.
    ja mam tylko umowę o pracę, podpisane podanie o
    urlop wychowawczy (na pierwsze dziecko),
    potwierdzenie z sądu rejestrowego, że firma istnieje.
    firma nie jest nigdzie wyrejestrowana.
    co mam robić? iść do sądu? tylko z kim się procesować?
    z pracodawcą (ale go nie ma), czy z ZUS-em?
    proszę o pomoc.
    pozdrawiam
    iza koriat-zumis