  • From: "SOTB" <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja, rękojmia, reklamacja
    Date: Thu, 22 Aug 2002 12:28:25 +0200

    > Dnia 08.04.2001kupiłem skaner Plustek UT24. Skaner pracował świetnie do
    dnia
    > kiedy pojawiły się zielono-fioletowe pasy na skanach.
    > Zaniosłem do serwisu ten skaner 20 lipca 2001 roku. W serwisie poleżał
    > sobie do 9 września 2001 roku i nie został naprawiony. Trochę mnie to
    > zdenerwowało, ponieważ
    > nie kupiłem skanera po to aby leżał w serwisie tak długi okres czasu,
    > poprosiłem o zwrot pieniędzy. Nie dostałem pieniędzy, dostałem nowy
    skaner.
> [...]

    Nie zwróciłem uwagi wcześniej na daty z których wynika, że drugi egzemplarz
    otrzymałeś we wrześniu i dopiero we wrześniu tego roku kończy Ci się
    gwarancja. Z tego wynika, że nie masz raczej szans na zwrot pieniędzy, bo
    okres jednego roku licząc do lipca (jeśli byś chciał skorzystać z rękojmii)
    już minął, a i tak wcześniej skorzystałeś już z gwarancji. Zajrzyj do umowy
    gwarancyjnej, może tam są jakieś zapisy dotyczące zwrotu kasy. Być może w
    nowszych modelach wady zostały wyeliminowane. Dziś zmiany w sprzęcie
    następują szybko i być może otrzymasz od sprzedawcy nowszy sprzęt. Lub, co
    też często się dzieje, dostaniesz sprawny stary (naprawiany) o tym samym
    symbolu, bowiem często w gwarancji nie jest napisane, że wymieniany sprzęt
    będzie całkiem nowy. A kupujący, czytając gwarancję, domyślnie przyjmuje, że
    w przypadku gdy sprzet okaże się niesprawny otrzyma nowy.

    Sotb