  • 131. Data: 2020-04-28 15:30:12
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-04-28 o 11:46, J.F. pisze:
> [...]
    eniu-okazalo-sie-ze-zdobyli-zero-glosow-kandydaci-sk
    arza-sie-na-bledy-w-zliczaniu-glosow,n,1000253188.ht
    ml

    >No i sprawdzania głosów pewnie nie było, bo mnóstwo paczek musieliby
    >brać z piwnicy każdego Urzędu , każdą paczkę otwierać i sprawdzać.

    Znowu nie tak duzo, bo Wychody sobie licza 242 osoby.
    Nawet jesli rejon jest wiekszy, to niechby tych glosow nawet 2 tysiace
    bylo ...

    J.

  • 132. Data: 2020-04-28 20:15:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.04.2020 o 17:49, J.F. pisze:

    > Jest rejestr i spis wyborców do tego przeznaczony
    > https://www.gov.pl/web/gov/dopisz-sie-do-spisu-wybor
    cow
    > https://www.gov.pl/web/gov/wpisz-sie-do-rejestru-wyb
    orcow Ale ...
    > zmienisz za dwa dni rejestr, to ciekawe gdzie poczta przyniesie,
    > skoro listę dostanie jutro :-)

    Ja sądzę, że obecnie Poczta Polska te dane potrzebowała, by zaplanować
    jakoś działania. Spis wyborców za te dwa tygodnie jakościowo ilości
    wyborców w poszczególnych rejonach raczej nie zmieni.

    > https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8635/re
    jestr-wyborcow-wpis-do-rejestru-wyborcow
    > Ciekawe ... obywatel jest wykreslany ze starego wpisu ... jak to zrobili> -
    wysylaja powiadomienie do kazdej gminy, czy tylko do tej wskazanej
    > przez obywatela ? Czy jest jakas centrala baza ? Oni juz pol roku
    > temu wiedzieli o epidemii ?
    > https://www.cyberdefence24.pl/zagorski-powstanie-cen
    tralny-rejestr-wyborcow

    Ja się zastanawiam, po co oni w ogóle te karty chcą doręczać i toczą
    batalię o spisy. Skoro i tak będziemy sprawdzać po numerach PESEL od
    kogo pochodzi głos - nie wnikam w legalność tego rozwiązania - to równie
    dobrze można wzór takiego dokumentu opublikować w Internecie i niech
    sobie ten, co może, to wydrukuje, wypełni i wrzuci do urny.

    Oczywiście trzeba każdemu umożliwić głosowanie, ale to równie dobrze te
    dokumenty można jak ulotki z samolotów zrzucać, roznosić przez
    wolontariuszy, listonoszy, harcerzy, dzielnicowych w służbie obchodowej
    itp. Powiedzmy na telefon, czy email z prośbą, że ktoś chce, a nie ma
    jak wydrukować.

    Może to zabrzmi absurdalnie, ale doręczanie kart w ilości wyborców na
    adres zameldowania niczego w praktyce nie zmieni. I tak osoby, które
    będą chciały, to mogą narozrabiać zbierając karty, czy wręcz je
    dodrukowując. Żebyśmy tylko nie mieli kryzysu 150% frekwencji w tych
    wyborach :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 133. Data: 2020-04-28 23:42:22
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-04-28 o 15:30, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Znowu nie tak duzo, bo Wychody sobie licza 242 osoby.
    > Nawet jesli rejon jest wiekszy, to niechby tych glosow nawet 2 tysiace

    W tym przypadku glosowanie tylko na prezydenta. Ja miałam na full
    różnych głosowań.

  • 134. Data: 2020-04-29 09:19:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Apr 2020 11:53:11 +0200, Olin napisał(a):

    > Rutynowo nawet nie kliknąłeś w podlinkowany artykuł, który pochodził z
    > 20.10.2019, a nie z wczoraj.

    Ale ja sie pytam o te nowe korespondencyjne wybory, gdzie takie proste
    argumenty nie zadzialaja ...

  • 135. Data: 2020-04-29 09:26:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 20:16:35 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > będą chciały, to mogą narozrabiać zbierając karty, czy wręcz je
    > dodrukowując. Żebyśmy tylko nie mieli kryzysu 150% frekwencji w tych

    A jak z okolicznych klatek schodowych pozyskam 100 pakietów i bez wypełniania
    czegokolwiek je do urny pocztowej wrzucę to te głosy oczywiście nieważne będą bo
    niewypełnione.
    A do frekwencji powinny się liczyć?

  • 136. Data: 2020-04-29 17:18:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.04.2020 o 09:26, Kris pisze:

> [...]
    > wypełniania czegokolwiek je do urny pocztowej wrzucę to te głosy
    > oczywiście nieważne będą bo niewypełnione. A do frekwencji powinny

    Podawanie danych statystycznych, zwłaszcza w tego typu "festynie", to
    pewnie jest jakaś ściśle szczerzona tajemnica, tym nie mniej jeśli nie
    będzie danych PESEL, to nie powinni z dołączonej koperty karty
    (nieważne, czy wypełnionej, czy nie) wrzucać do urny, a co za tym idzie
    liczyć, jako nieważny głos. Ale to moja wykładnia.

    Co będzie, jak niedobrzy listonosze popodmieniają koperty i ludzie
    dostaną fałszywe karty do głosowania?

    --
    Robert Tomasik

  • 137. Data: 2020-04-29 21:59:43
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > liczyć, jako nieważny głos. Ale to moja wykładnia.
    >
    > Co będzie, jak niedobrzy listonosze popodmieniają koperty i ludzie

    Właśnie wyciekły karty do głosowania.

    https://www.onet.pl/?utm_source=www.fakt.pl_viasg_fa
    kt&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&src
    c=ucs&pid=75df0a68-9cdd-5944-b769-3265844a1dab&sid=f
    13b499b-dba8-44e4-a9ae-cb9ebb087cc8&utm_v=2#rlu-2020
    04292158582247110413

  • 138. Data: 2020-04-30 10:54:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 29 Apr 2020 21:59:43 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
    c=ucs&pid=75df0a68-9cdd-5944-b769-3265844a1dab&sid=f
    13b499b-dba8-44e4-a9ae-cb9ebb087cc8&utm_v=2#rlu-2020

    No i wychodzi, że każdy se może powielić kartę do głosowania, jeśli tylko
    ma kolorowe ksero, bo karta nie ma zabezpieczeń w postaci hologramów czy
    znaków wodnych.

    https://wyborcza.pl/7,75398,25909850,wyciek-pakietow
    -wyborczych-przygotowywanych-przez-pis-poczta.html#S
    .koronawirus-K.C-B.1-L.1.duze

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 139. Data: 2020-04-30 13:57:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]

    >znaków wodnych.

    >https://wyborcza.pl/7,75398,25909850,wyciek-pakieto
    w-wyborczych-przygotowywanych-przez-pis-poczta.html#

    Ale jeszcze dane osobowe trzeba ...

    A swoja droga - PKW odpuscilo drukowanie kart ?
    Bo to juz bylby chyba najwyzszy czas ... chyba, ze wyborow nie bedzie,
    z braku komisji ...

    J.

  • 140. Data: 2020-04-30 14:07:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2020 13:57:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale jeszcze dane osobowe trzeba ...

    Z jednej tylko księgi wieczystej nieruchomości(droga) gdzie jestem współwłaścicielem
    mogę przepisać ponad 20 zestawów typu imię nazwisko, pesel, adres. Są to pozostali
    współwłaściciele tej drogi i właściciele sąsiednich wyodrębnionych działek. Nieopodal
    na jednej z działek przylegających(wyodrębnionej więc nr KW znam) do tej drogi gość
    buduje 8 bliźniaków. I jak ta działkę podzieli to powstanie 16 nowych KW. Wiec ponad
    30 nowych kolejnych zestawów danych osobowych będą miał skąd spisać.