    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: frankowicze
    Date: Thu, 13 Dec 2018 20:01:40 +0100

    dyskusyjnych:5c12a6e0$0$495$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 13-12-18 o 08:05, J.F. pisze:

    >Moim zdaniem za te kredyty powinni karnie odpowiedzieć zarówno
    >bankowcy,
    >ale i członkowie organów nadzoru finansowego. Od samego początku było
    >wiadomo, że to oszustwo. Gdy koleżankom i kolegom zaciągającym te
    >kredyty tłumaczyłem, że cudów nie ma i jeśli bank na lokatach płaci
    >kilka procent za wkład, to oprocentowanie - przez jakąkolwiek by tego
    >walutę nie przeliczać - musi być wyższe, to nie wierzyli.

    Ale nie mieszajmy dwoch systemow walutowych.
    Odsetki na CHF i EUR byly bardzo niskie, a banki mialy mozliwosc
    uzyskania finansowania z zagranicy.

    Tylko ... ponoc nie uzyskaly.
    W przypadku Idei czy Getinu byly to jakies swapy ... ale bez
    szczegolow kto z kim i dlaczego.

    Poza tym ... wysokie odsetki oznaczaja inflacje i wzrost zarobkow. A
    przynajmniej powinny :-(

    >Teraz w sądach wygrywaj Ci, którzy nie spłacili. Ale nikt nie myśli o
    >tych, którzy te kredyty pospłacali.

    Ale wiesz, zalezy od roku. Jak ktos wzial kredyt przy kursie 3.0, to
    potem sie ucieszyl ze rata spadla, mogl splacic wiecej albo odlozyc.
    Jak kurs wrocil na 3.0 to i warunki wrocily do poczatkowych.
    A potem kurs skoczyl na 4 ... ale to raptem 30% wiecej, z tym sie
    trzeba liczyc.
    A teraz srednie zarobki w kraju wzrosly, i znow mamy stan poczatkowy.

    A jak ktos wzial w 2008r po 2.0, i w ciagu paru miesiecy rata skoczyla
    dwukrotnie ... ma pecha.

    A tak w ogole - taki wzrost walut powinien spowodowac inflacje w kraju
    wzrost wiboru ... i juz rata kredytu w PLN rosnie.
    Ale u nas jak widac wszystko na opak.

    Ale mniejsza o to - glownie mi chodzi o to, czy mozna sie umowic
    inaczej, niz KC opisuje.

    Ale tu mamy bank, to jeszcze faktycznie wchodzi PB.
    Jak widac - na razie chyba prawomocnego wyroku nie bylo ...

    J.