  • Data: 2018-12-14 00:14:56
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13-12-18 o 20:01, J.F. pisze:

    > Ale nie mieszajmy dwoch systemow walutowych.
    > Odsetki na CHF i EUR byly bardzo niskie, a banki mialy mozliwosc
    > uzyskania finansowania z zagranicy.

    Przecież wszyscy wiedzieli, że nikt tego z zagranicy nie finansuje.
    Jakby finansował, to mógłbyś spłacać we frankach.

    > Tylko ... ponoc nie uzyskaly
    To była od samego początku ściema. Nawet nie próbowali.

    > W przypadku Idei czy Getinu byly to jakies swapy ... ale bez szczegolow
    > kto z kim i dlaczego.
    >
    > Poza tym ... wysokie odsetki oznaczaja inflacje i wzrost zarobkow. A
    > przynajmniej powinny :-(

    Te odsetki i tak były.

    > Ale wiesz, zalezy od roku. Jak ktos wzial kredyt przy kursie 3.0, to
    > potem sie ucieszyl ze rata spadla, mogl splacic wiecej albo odlozyc.
    > Jak kurs wrocil na 3.0 to i warunki wrocily do poczatkowych.
    > A potem kurs skoczyl na 4 ... ale to raptem 30% wiecej, z tym sie trzeba
    > liczyc.

    Problemem nie jest kurs, tylko to, że nie mogłeś bankowi tego oddać w
    walucie, tylko w złotówkach po jakimś kosmicznym kursie.

    > A teraz srednie zarobki w kraju wzrosly, i znow mamy stan poczatkowy.
    >
    > A jak ktos wzial w 2008r po 2.0, i w ciagu paru miesiecy rata skoczyla
    > dwukrotnie ... ma pecha.
    >
    > A tak w ogole - taki wzrost walut powinien spowodowacylk inflacje w kraju
    > wzrost wiboru ... i juz rata kredytu w PLN rosnie.
    > Ale u nas jak widac wszystko na opak.

    Bo to nie kurs rośnie, to jakieś wirtualne ustalane przez banki
    przeliczniki. W tym jest oszustwo właśnie.

    > Ale mniejsza o to - glownie mi chodzi o to, czy mozna sie umowic
    > inaczej, niz KC opisuje.

    Można, ale też w zakresie prawa. Jakby w umowie było wpisane, że to
    będzie denominowane wg widzimisię banku, to by nikt takiego czegoś nie
    podpisał.

    > Ale tu mamy bank, to jeszcze faktycznie wchodzi PB.
    > Jak widac - na razie chyba prawomocnego wyroku nie bylo ...

    Są już prawomocne, tyle, że y nie mamy precedensów. Najprościej by było,
    by ustawą to zrobili, ale wówczas banki by twierdził, że państwo
    zmieniło prawo i z tego wynika różnica.