    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: firmowe konto email...
    Date: Sat, 02 Feb 2008 15:35:08 +0100

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 02 luty 2008 15:23
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fo1ubu$ig$1@z-news.pwr.wroc.pl>):

    > To powiadomić, że przyszła paczka. Znajdzie się jakiś dociekliwy to
    > jeszcze złoży zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa - otwarcia cudzej
    > korespondencji.

    A jak już nie pracuje? Klienci ślą korespondencję służbową i co? Firma ma
    tracić? Bo ktoś se wymyślił, że pracownik jest bogiem i że jak na niego, to
    już jest jego?

    > Mylisz się. Nawet niektóre przepisy dopuszają np. wysyłanie pism
    > procesowych na adres zakładu pracy delikwenta.

    A one nie są do rąk własnych albo za potwierdzeniem odbioru?

    Bo jak na paczce będzie ,,przesyłka prywatna'' to ok... Odsyłamy wtedy do
    nadawcy, że adresat nieznany albo że umarł....

    > I nie oznacza to, ze takie
    > pisma automatycznie stają się własnością firmy i można sobie je tak
    > otwierać. Praca to takie samo miejsce jak każde inne, pracownik jeśli nie
    > wyraził zgody na inne uzasadnione rozwiązania ma takie same prawa jak
    > wszędzie, tj. np. do prywatności przy robieniu siku, czy telefonowaniu.

    No a ktoś mu siku broni? Jeśli paczka jest zaadresowana

    Jan Kowalski
    Wytwórnia Pustaków

    to odbiorca jest podwójny defakto. Przecie jak klient wyśle zamówienie do
    nieżyjącego już albo nie pracującego albo urlopowanego albo przeniesionego
    gdzie indziej pracownika, to firma ma tracić wielomiliardowe np.
    zamówienie?

    > Wszelkie próby podsłuchiwania czy łamania tajemnicy korespondencji, w
    > warunkach w których pracownik spodziewa się jednak, że prywatność ta
    > będzie zachowana, są niezgodne z prawem.

    No to nie ma co się spodziewać. Trzeba napisać mu dużymi literami przy przy
    przyjmowaniu, że w zakładzie pracy prywatność to on ma w sraczu, ale nie w
    korespondencji, bo ta dotyczy zakładu pracy.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl