    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: faktura poczta, czy w siedzibie - co mowi polskie prawo?
    Date: Wed, 07 Jan 2009 13:56:39 +0100

    Dnia 07-01-2009 o 13:34:11 Ludek Vasta <q...@x...onet.pl> napisał(a):

    > Tomek wrote:
    >> Ustawa o VAT(
    >> u nas to się nazywa PTU)
    >> http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2004
    .054.0000535/Ustawa-o-podatku-od-towarow-i-uslug.htm

    > Dziekuje bardzo za odpowiedz i za odsylacze. Zapomnialem jeszcze
    > napisac, ze nie jestem platnikiem VAT, wiec czy ta powyzsza ustawa teraz
    > tez dotyczy mojego problemu?

    Jak już napisałem myślę że polskie przepisy wogóle nie mają tutaj zastosowania,
    tylko czeskie.

    I tak jak wcześniej tutaj masz linki do polskich przepisów o rachunkach:

    http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2005,nr,8,poz
    ,60,ujednolicony,ustawa-ordynacja-podatkowa.html

    O rachunkach jest w art. 87. i 88.

    A o szczegółowych danych na rachunkach mówi:

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)z dnia 22 sierpnia 2005 r. w sprawie
    > naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej a także zakresu
    > informacji, które muszą być zawarte w rachunkach

    Wyciąłem istotny paragraf:

    § 14. 1. Rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie
    usługi zawiera co najmniej:
    1) imiona i nazwiska (nazwę albo firmę) oraz adresy sprzedawcy i
    kupującego bądź wykonawcy i odbiorcy usługi;
    2) datę wystawienia i numer kolejny rachunku;
    3) odpowiednio wyraz "ORYGINAŁ" albo "KOPIA";
    4) określenie rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług oraz ich
    ceny jednostkowe;
    5) ogólną sumę należności wyrażoną liczbowo i słownie;
    6) czytelny podpis wystawcy rachunku oraz odcisk pieczęci wystawcy
    rachunku, jeżeli się nią posługuje.

    Także wystawiając rachunek na bazie polskich przepisów musisz jako wystawca go
    podpisać,
    i zapewne stąd wzięła się obawa Twojego kontrahenta.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek