  • 1. Data: 2005-02-21 21:15:52
    Temat: faktura korygująca od TP SA po 12 miesiacach
    Od: "Grannus" <g...@g...pl>

    TP SA stwierdziła, że od lutego 2004 źle mi naliczała opłaty za neostradę.
    Właśnie otrzymałem pocztą kilkanaście faktur korygujących, które zerują w
    poszczególnych miesiącach ubiegłego roku opłaty za neostradę.
    Dostałem też fakturę VAT. Oprócz abonamentu za luty 2005 i opłaty za neo w
    tym miesiącu, znajdują się na niej opłaty za neo (nowe wyższe stawki) za
    miesiące luty 2004 - styczeń 2005.
    Na dole faktury jest oczywiście ogromna nadpłata z poprzednego miesiąca
    (korekty opłat na 0) ale i tak wychodzi, że powinienem TP dopłacić kilkaset
    złotych.

    musze im płacić, czy nie :-)

  • 2. Data: 2005-02-21 21:20:02
    Temat: Re: faktura korygująca od TP SA po 12 miesiacach
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > musze im płacić, czy nie :-)

    Jesli maja racje, to musisz. Jesli na umowie masz co innego niz
    naliczyli, to nie musisz ... ;-) Pewnie bardzo ci pomoglem :-)))

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-02-21 22:31:59
    Od: Radzisz <m...@i...w.pl>

    Użytkownik Grannus napisał:

    > TP SA stwierdziła, że od lutego 2004 źle mi naliczała opłaty za neostradę.
    > Właśnie otrzymałem pocztą kilkanaście faktur korygujących, które zerują w
    witaj w klubie ... w tepsie mają taki bałagan, że sami już nad tym nie
    panują ...
    W firmie od czerwca 2004 nie przysyłali faktur za neo, dzwoniłem,
    rozmawiałem z debilami z BL i nic. Wysłałem kilka poleconych i łaskawie
    w grudniu wystawili faktury (oczywiście błędnie wyliczone kwoty, na ich
    korzyść oczywiście). Przyszły, zapłaciłem ponad 2000 zł na raz. W
    styczniu znowu policzyli neo za klika miesięcy od września do grudnia
    2004. Nie zapłaciłem, złożyłem reklamację i czekam.
    Dzisiaj w skrzynce znalazłem fakturę za domowy (na szczęście ostatnia bo
    rozwiązałem umowę z nimi) i jaki szok: doliczyli mi neostradę której w
    domu NIGDY nie miałem. Ręce opadają jak widzę jaki tam burdel w
    papierach mają i ile kasy marnują na korekty, listy i prostowanie błędów
    itp.
    Czekam z utęsknieniem na możliwość zmiany operatora z zachowaniem
    numeru, niestety chyba duuuuużo wody w Wiśle upłynie do tego czasu...

    Moja rada: pisz list polecony i ślij do Katowic, telefon na BL to tylko
    strata czasu, złożysz reklamację i nic się nie dzieje, potem twierdzą że
    takiego zgłoszenia nie było ...

    Radzisz

  • 4. Data: 2005-02-21 22:56:11
    Od: "Grannus" <g...@g...pl>

    Czy nie ma w którejś z ustaw zapisu, że fakturę vat należy wystawić
    najpóxniej siódmego dnia od wykonania usługi?
    A TPSA przysłała mi teraz fakturę za usługi z lutego 2004.

    muszę płacić, czy nie :-)

  • 5. Data: 2005-02-22 03:01:53
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Grannus wrote:
    > Czy nie ma w którejś z ustaw zapisu, że fakturę vat należy wystawić
    > najpóxniej siódmego dnia od wykonania usługi?
    > A TPSA przysłała mi teraz fakturę za usługi z lutego 2004.

    Jak już to będzie w Ustawie o VAT.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 6. Data: 2005-02-22 17:12:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 lut o godzinie 23:56, na pl.soc.prawo, Grannus napisał(a):

    > Czy nie ma w którejś z ustaw zapisu, że fakturę vat należy wystawić
    > najpóxniej siódmego dnia od wykonania usługi?
    > A TPSA przysłała mi teraz fakturę za usługi z lutego 2004.
    >
    > muszę płacić, czy nie :-)

    Chcesz okradać dostawcę, operatora??
    Jeżeli faktury korygujące są nie prawidłowe - to reklamuj je.

    Jeżeli natomiast siedziałeś cichutko bo na fakturach miałeś np. Neo128 i
    jej cenę, a w rzeczywistości świadczona była usługa Neo512 z wyższą ceną -
    to po co zadajesz głupawe pytania na kilku grupach?
    Liczyłeś że to nie wyjdzie?
    Płać i sie ciesz że na razie operator nie żąda odsetek.
    A to że błąd był po ich stronie, wcale nie oznacza że T ynie miałbys
    ponieść konsekwencji. Przeczytaj dobrze umowę i regulamin świadczenia usług
    telekomunikacyjnych - stoi tam jak byk że w przypadku nieprawidłowości na
    Tobie *TAKŻE* spoczywa ciężar poinformowania o tym operatora a nie
    oczekiwanie na "a może nie zauwaźą".

    Jeżeli jest korekta, to stawiam dólary przeciw orzechom że jest ona
    prawidłowa.

    Co do terminu wystawienia faktury - wyluzuj deczko chłopie i zerknij na
    *datę wystawienia* tej faktury - o ile nie jest ona korygująca.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2005-02-22 17:45:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Artur Ch. wrote:

> [...]
    > to po co zadajesz głupawe pytania na kilku grupach?
    > Liczyłeś że to nie wyjdzie?
    > Płać i sie ciesz że na razie operator nie żąda odsetek.
    Zależy co zamówił, jak Neo128, a tepsa dała 512, to ja przciwko przentom
    nie mam nic.

    > A to że błąd był po ich stronie, wcale nie oznacza że T ynie miałbys
    > ponieść konsekwencji.
    He he, a to dobre.

> [...]
    > telekomunikacyjnych - stoi tam jak byk że w przypadku nieprawidłowości na
    > Tobie *TAKŻE* spoczywa ciężar poinformowania o tym operatora a nie
    Jak mi zapłacą za poprawianie ich błędów to czemu nie.

    > Jeżeli jest korekta, to stawiam dólary przeciw orzechom że jest ona
    > prawidłowa.
    za piątym razem może.

    > Co do terminu wystawienia faktury - wyluzuj deczko chłopie i zerknij na
    > *datę wystawienia* tej faktury - o ile nie jest ona korygująca.

    o ile jest korgująca

  • 8. Data: 2005-02-22 20:43:37
    Od: "Grannus" <g...@g...pl>

    > Chcesz okradać dostawcę, operatora??
    Wyluzuj troszeczkę. Nie chcę nikogo okradać. Życie nauczyło mnie, że jeżeli
    to ja popełniam błędy to ja za nie płacę. A w tym przypadku błąd popełnił
    nasz ukochany Operator.

    > Jeżeli natomiast siedziałeś cichutko bo na fakturach miałeś np. Neo128 i
    > jej cenę, a w rzeczywistości świadczona była usługa Neo512 z wyższą ceną -
    > to po co zadajesz głupawe pytania na kilku grupach?

    po pierwsze, pytanie nie jest głupawe, moim zdaniem oczywiście :-)
    po drugie, nie na kilku grupach tylko na dwóch (pl.soc.prawo i
    pl.neostrada), a liczebnik KILKA oznacza liczbę od trzech do dziewięciu.

    > Liczyłeś że to nie wyjdzie?
    > Płać i sie ciesz że na razie operator nie żąda odsetek.

    Odsetek to Operator może żądać gdy minie terminu płatności ( zgodnie z
    regulaminem TP SA - 14 dni od wystawienia faktury). na razie nie minął :-)

    > A to że błąd był po ich stronie, wcale nie oznacza że T ynie miałbys
    > ponieść konsekwencji.

    Znając politykę TP SA jestem niemal pewien, że wszystkie konsekwencje ich
    błędów poniesie klient czyli niestety ja :-(
    Staram się jednak , moja sprawa była precedensem :-)

> [...]
    > telekomunikacyjnych - stoi tam jak byk że w przypadku nieprawidłowości na
    > Tobie *TAKŻE* spoczywa ciężar poinformowania o tym operatora a nie

    Bardzo proszę o szczegóły, bo takiego § nie mogę znaleźć. §36 ust. 2
    Regulaminu świadczenia usług powszechnych przez Telekomunikację Polską SA na
    Abonenta nakłada jedynie obowiązek zgłoszenia faktu nieotrzymania faktury.
    Ja faktury za wszystkie miesiące ubiegłego roku otrzymywałem i opłacałem.

    > Jeżeli jest korekta, to stawiam dólary przeciw orzechom że jest ona
    > prawidłowa.

    Do faktur korygujących zastrzeżeń nie mam.

    > Co do terminu wystawienia faktury - wyluzuj deczko chłopie i zerknij na
    > *datę wystawienia* tej faktury - o ile nie jest ona korygująca.

    Wszystkie faktury wystawiono w lutym 2005.
    Jak już pisałem do faktur korygujących nie mam zastrzeżeń. Rozporządzeniu
    Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r między innymi w sprawie zasad
    wystawiania faktur nie określa żadnych terminów w jakich można fakturę
    korygującą wystawić. Wątpliwości mam co do faktury VAT w której znalazły się
    usługi z lutego, marca, kwietnia itd. ubiegłego roku.
    Rozporządzenie stanowi, iż fakturę wystawia się nie później niż siódmego
    dnia od dnia wydania towaru lub wykonania usługi, a w przypadku gdy podatnik
    określa na fakturze wyłącznie miesiąc i rok dokonania sprzedaży, fakturę
    wystawia się nie później niż siódmego dnia od zakończenia miesiąca, w którym
    dokonano sprzedaży.

    serdecznie pozdrawiam
    grannus

  • 9. Data: 2005-02-23 09:17:02
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 22 lut o godzinie 21:43, na pl.soc.prawo, Grannus napisał(a):

    > po pierwsze, pytanie nie jest głupawe, moim zdaniem oczywiście :-)

    To może w końcu napiszesz jaka była przyczyna wystawienia faktur
    korygujących przez operatora?
    Jaką masz zawartą umowę, na jaką opcje neostrady?
    Jaką kwotą Cię obciążano w okresie który korygowany jest w tej chwili?

> [...]
    > Ja faktury za wszystkie miesiące ubiegłego roku otrzymywałem i opłacałem.

    Ale faktury były wystawione na usługę na jaka zawarliście umowę??
    na pewno nie, wtedy także Twoim obowiązkiem jest poinformowanie Opa o takim
    fakcie. Nie tlyko nie otrzymanie faktury jest powodem do zgłaszania, także
    nie prawidłowe dane, kwoty itp.

    Gdyby OP pobierał Ci wyższa opłatę za twoje Neo to już w pierwszym miesiącu
    byś z\składał reklamację. tutaj Op pobierał na pewno mniejszy abonament i
    liczyłeś że Ci ujdzie.

    Co do precedensów - w RP ich nie ma, to nie JuEsEj ;)

    PS: opisz dokładniej co korygują te faktury i jaka masz zawartą umowę o Neo
    oraz jakie płaciłeś abonamenty.

    --
    Herbi
    23-02-2005 10:16:59

  • 10. Data: 2005-02-23 17:12:37
    Od: poreba <d...@p...com>

    Herbi <x...@a...pl> popełnił 23 lut 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > Co do precedensów - w RP ich nie ma, to nie JuEsEj ;)
    Zapewniam Cię, że "precedensy" zdarzają się niezależnie od systemu prawnego
    zakładającego/lub nie/ określone postępowanie w przypadku wystąpienia
    określonego ciągu zdarzeń. Nawet na Antarktydzie i Klio precedensy sie
    zdarzaja.

    Tak, ktoś się tu za dużo naoglądał mowis mejdin juesej,
    i niekoniecznie ACh.

    --
    pozdro
    poreab