  • 1. Data: 2005-02-21 20:44:22
    Temat: pismo od komornika
    Od: "Ela" <w...@g...pl>

    Witam

    Szanowni grupowicze, mam kilka pytań i może umielibyście mi pomóc.
    Poniżej zamieściłam link do pisma które przyszło do mojej pracy.
    http://img1.exs.cx/img1/6859/imag00030jy.jpg
    Nie będę opowiadać całej sytuacji, która doprowadziła aż do takich skutków,
    bo to już bez sensu..
    Jaka jest możliwość mediacji i z kim, żeby dług ten spłacić samodzielnie,
    czy powinnam rozmawiać z komornikiem, czy bezpośrednio z wierzycielem?
    Czy istnieje szansa, aby zrezygnowano z odsetek i kosztów sądowych, do kogo
    skierować ta prośbę?
    czy pismo to jest w pełni zgodne z prawem, czy może są w nim jakieś zapisy,
    które mnie jeszcze bardziej pogrążają..
    Czy powinnam teraz skorzystać z pomocy prawnika, czy i tak nic już nie
    zmieni mojej sytuacji..?

    Z góry dziękuje za odpowiedx i pozdrawiam
    Ela.

  • 2. Data: 2005-02-21 23:12:49
    Temat: Re: pismo od komornika
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 21 Feb 2005 21:44:22 +0100, Ela naskrobał(a):

> [...]
    > Jaka jest możliwość mediacji i z kim, żeby dług ten spłacić samodzielnie,
    > czy powinnam rozmawiać z komornikiem, czy bezpośrednio z wierzycielem?

    z wierzycielem najlepiej

    > Czy istnieje szansa, aby zrezygnowano z odsetek i kosztów sądowych, do kogo
    > skierować ta prośbę?

    koszty sądowe i odetki do wierzyciela, koszty egzekucyjne do komornika.

> [...]
    > które mnie jeszcze bardziej pogrążają..

    > Czy powinnam teraz skorzystać z pomocy prawnika, czy i tak nic już nie

    Trudno powiedziec jak sie nie zna szczegółow ale prawnik nie zaszkodzi :D
    Zalezy czy chcesz splacac czy nie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-02-22 10:27:32
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ela"

> [...]
    > które mnie jeszcze bardziej pogrążają..
    > Czy powinnam teraz skorzystać z pomocy prawnika, czy i tak nic już nie

    Komornik ci nic nie odpuści.
    rozmowa z wierzycielem tez niewiele da, bo wiekszość z tych kosztów już
    poniósł
    więc niby dlaczego miałby chcieć rozmawiać. On nawet jak będzie chcial
    wycofać sprawę
    od komornika to przynajmniej część zaliczki przepadnie.
    Nie wiem jakie masz uklady z wierzycielem, ale jedyne co go może skłonić do
    przemyslenia
    sprawy i w konsekwecji wycofania sprawy będzie bezpośrednia wpłata jak
    największej
    kwoty z zaległości. Argumentem może być stwierdzenie, że egzekucja może nie
    dac rezultatu
    albo będzie się ciągnąć w nieskończoność. A tak dostaną ileś tam od razu.
    Z tym że komornik będzie walczył o swoje, oni nie lubią jak klient się urywa

    macso