  • 1. Data: 2005-02-21 21:22:11
    Temat: [Karne] Uzasadnienie prawne
    Od: "Reader" <m...@i...pl>

    Cześć,
    mam prośbę o nakierowanie mnie na prawne uzasadnienie przestępstwa w
    kontekście karnym.

    Wykroczenie jest następującej formy:

    lekarz leczył bez uprawnień (brak odpowiednich specjalizacji) - Art. 50
    i 58 Ustawy o zawodzie lekarza mówią, że jest to karalne...

    1) Natomiast nie wiem jak uzasadnić, i czy jest to ważne z karnego punktu
    widzenia, że lekarz publicznie ogłaszał się,
    podając fałszywe dane (o specjalizacjach i tytule) w mediach ??

    Myślę, że w toku rozprawy napewno, ponieważ wpłynie to zapewne na aspekt
    społecznej szkodliwości.

    za ewentualne rady dzięki

    pozdrawiam
    Reader

  • 2. Data: 2005-02-21 21:35:00
    Temat: Re: [Karne] Uzasadnienie prawne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Reader" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Myślę, że w toku rozprawy napewno, ponieważ wpłynie to zapewne na aspekt
    > społecznej szkodliwości.

    Mnie się wydaje, że o ile udowodniono, ze lekarz leczył bez uprawnień, to te
    reklamy można rozpatrywać jedynie w kategoriach nieuczciwej konkurencji oraz
    oszustwa. No bo jednak pacjenci przychodzili załóżmy do ginekologa i płacili
    mu w przekonaniu, że się na tym zna. Tak więc doprowadzono ich do
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem.