  • 71. Data: 2021-09-25 01:26:13
    Temat: Re: epilog? [zlecenie na respiratory z szczycie światowego panicznego zakupu respiratorów]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Respirator do użytku domowego w tłumaczeniu na polski oznacza tyle co
    > samolot do użytku lądowego. Nie ma "użytku domowego" respiratorów, bo do
    > respiracji wymagana jest intubacja pacjenta a tego się w warunkach
    > domowych po prostu nie robi.

    Ależ są.
    https://www.philips.pl/healthcare/solutions/ventilat
    ion

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2021-09-25 01:50:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > No ale to Ty imputujesz, że coś i z tym przetargiem mogło być nie tak więc
    > wypadałoby abyś uprawdopodobnił swoją tezę.

    Wypadałoby uprawdopodobnić niezwykle śmiałą tezę że nie do pomyślenia
    jest że przetarg UE mógł być spierdolony (tyle że może nieco mniej).
    Te respiratory o których jest dyskusja też nie były zamówione?
    I co w tego zamówienia wyszło? Gówno. UE przenigdy nic nie spierdala?

    <ironia> Dowodem na słuszność przetargu Szumowskiego będzie gołe
    rozstrzygnięcie przetargu i złożenie zamówienia? </ironia>

    --
    A. Filip

  • 73. Data: 2021-09-25 05:46:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-24, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Wypadałoby uprawdopodobnić niezwykle śmiałą tezę że nie do pomyślenia
    > jest że przetarg UE mógł być spierdolony (tyle że może nieco mniej).

    Zdaje się nikt nie twierdził, że wszystko zawsze jest cacy i
    niedopomyślenia, ale skoro, ponownie, imputujesz, że coś jest spierdolone
    to wmyśl wszelkich reguł zdroworozsądkowych, i dodajmy, prawniczych, na
    Tobie spoczywa ciężar wykazania, że tak właśnie jest, a nie na kimś innym,
    że nie jest.

    > Te respiratory o których jest dyskusja też nie były zamówione?
    > I co w tego zamówienia wyszło? Gówno. UE przenigdy nic nie spierdala?

    I fakt, że każdemu przydarzają się spierdolenia daje mandat, pewnie też
    zdroworozsądkowy i moralny kupowania czegoś takiego od takiej a nie innej
    osoby z taką a nie inną reputacją?

    ><ironia> Dowodem na słuszność przetargu Szumowskiego będzie gołe
    > rozstrzygnięcie przetargu i złożenie zamówienia? </ironia>

    Nie rozumiem powyższego.

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2021-09-25 06:32:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

> [...]
    >
    > I fakt, że każdemu przydarzają się spierdolenia daje mandat, pewnie też
    > zdroworozsądkowy i moralny kupowania czegoś takiego od takiej a nie innej

    Gdyby (jakimś cudem) przetarg/zamówienie Szumowskiego zostały
    zrealizowane zgodnie ze specyfikacją to byłoby o czym dyskutować w tym
    wątku? Może tak ale pole do opierdalania byłoby *znacznie* węższe.
    Wiec per analogia rzucanie się przetargiem UE w trybie "niebo się wali
    na głowę" bez wzmiankowania realizacji (w tym terminów realizacji) jest
    o kant obsranej dupy potłuc.

    Według spiskowej teorii dziejów dupki z UE mszczą się na Szumowskim że
    ich przyłapał (śmiał im "błędy" wytykać).

    --
    A. Filip

  • 75. Data: 2021-09-25 08:48:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ależ są.
    > https://www.philips.pl/healthcare/solutions/ventilat
    ion

    I który konkretnie jest do domowego? Jak to niby ma działać - zamawiasz
    teleporadę anestezjologa?

    --
    Shrek

  • 76. Data: 2021-09-25 09:13:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    ion

    > I który konkretnie jest do domowego? Jak to niby ma działać - zamawiasz
    > teleporadę anestezjologa?

    Nie możesz kliknąć na linka?
    https://www.philips.pl/healthcare/product/HC1054260/
    trilogy100-respirator

    Nie wiem jak z intubacją, ale są też inne tryby pracy w tym nieinwazyjne.
    A co do inwazyjnych to na zdjęciu jest najwyraźniej ktoś z podłączeniem po
    tracheotomii.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2021-09-25 09:22:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie możesz kliknąć na linka?
    > https://www.philips.pl/healthcare/product/HC1054260/
    trilogy100-respirator

    > Nie wiem jak z intubacją, ale są też inne tryby pracy w tym nieinwazyjne.

    Przy nieinwazyjnych to się koncentratory tlenu stosuje.

    > A co do inwazyjnych to na zdjęciu jest najwyraźniej ktoś z podłączeniem po
    > tracheotomii.

    Ok jest to jakiś trop.

    Tamte do sprzedaży to typowe szpitalne "nie do użytku szpitalnego" Czyli
    do kosza;)

    --
    Shrek

  • 78. Data: 2021-09-25 11:44:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Sep 2021 08:48:12 +0200, Shrek wrote:

    ion

    > I który konkretnie jest do domowego? Jak to niby ma działać - zamawiasz
    > teleporadę anestezjologa?

    IMO - wielu "leczonych na Covid" nie bylo intubowanych.
    Wystarczyla maska.

    Nawet sie pojawialo okreslenie "High Flow", ale jakos
    nie potrafie sie doczytac o co dokladnie chodzi

    https://www.primedeq.com/blog/difference-between-hig
    h-flow-oxygen-therapy-and-ventilator/

    J.

  • 79. Data: 2021-09-25 12:44:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.09.2021 o 11:44, J.F pisze:

    > IMO - wielu "leczonych na Covid" nie bylo intubowanych.
    > Wystarczyla maska.

    Ale to nie było przez respirator.

    > Nawet sie pojawialo okreslenie "High Flow", ale jakos
    > nie potrafie sie doczytac o co dokladnie chodzi

    Zdaje się że po prostu podłączasz maskę (prawie) bezpośrednio pod
    instalację tlenową.

    Marcin słusznie zauważył, że może być inwazyjnie bez intubacji po
    tracheotomii. Ale IMHO to jest stan gdzie nikt takiego klienta z
    oddziału nie wypuści - a jeśli tak to do opieki paliatywnej w hospicjium
    a nie do domu. No chyba że mówimy o jakiś bardzo bogatych co sobie
    hospicjium zrobią w domu...

    --
    Shrek

  • 80. Data: 2021-09-25 14:35:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Sep 2021 12:44:22 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 25.09.2021 o 11:44, J.F pisze:

    > Marcin słusznie zauważył, że może być inwazyjnie bez intubacji po
    > tracheotomii.

    Na ile sie orientuje, to sa tez i przez maske.

    > Ale IMHO to jest stan gdzie nikt takiego klienta z
    > oddziału nie wypuści - a jeśli tak to do opieki paliatywnej w hospicjium

    troche watpie, czy hospicjum ma takie mozliwosci.

    > a nie do domu. No chyba że mówimy o jakiś bardzo bogatych co sobie
    > hospicjium zrobią w domu...

    W Polsce moze i nie, ale w USA ... "nie zaplacil pan faktury za zeszly
    miesiac".
    A ubezpieczyciel bedzie sie staral wymiksowac z placenia szybko.

    A respirator do domowego hospicjum ... tanszy niz dobry samochod :-)

    J.