  • 1. Data: 2011-11-09 19:58:19
    Temat: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Witam wszystkich serdecznie.

    Czy po zakończeniu świadczenia pracy, pracodawca ma prawo do korzystania
    z adresu pocztowego -odbioru poczty składającego się z imienia i
    nazwiska np:
    i...@j...firma.pl ?

    Pracę zakończyłem około 3 miesięcy temu w firmie w której miałem założone
    imienne konto pocztowe składającego się z mojego imienia i nazwiska.
    Oprócz tego posiadałem też inne konta. Napisałem email do obecnego (po
    mnie) informatyka-administratora z żądaniem wyłączenia tego konta. Treść
    korespondencji wygląda następująco:
    FIRMA: 1. Twoje konto zostało skasowane w ostatnim dniu Twojego
    wypowiedzenia.
    FIRMA: Nie ma możliwości wysłania poczty z naszego serwera, która
    wyszłaby z
    FIRMA: Twojego imiennego adresu email.
    JA:To bardzo dobrze -nie mam zastrzeżeń.

    FIRMA: 2. Inną sprawą jest, że w konfiguracji serwera został wpis, że
    poczta
    FIRMA: przychodząca na Twój stary adres jest przyjmowana. Informowałem
    Cię już,
    FIRMA: dlaczego tak musi zostać. Powody są dwa:
    FIRMA: - ciągłość kontaktów biznesowych i rzeczy, którymi administrowałeś
    musi
    FIRMA: zostać zachowana, to jest podstawowa rzecz w działalności każdej
    firmy,

    JA: Przykro mi ale te sprawy dotyczyły mnie tylko w chwili gdy byłem
    JA: zatrudniony, teraz mnie do niczego nie zobowiązują i nic nie obchodzą.

    FIRMA: - we wszystkich miejscach, w których nie musi widnieć Twoje imię i
    FIRMA: nazwisko, powinno zostać zaktualizowane lub skasowane, i na tym
    powinno
    FIRMA: Ci przecież zależeć; nie przekazałeś mi wszystkich takich miejsc,
    bo od
    FIRMA: naszej ostatniej korespondencji znalazłem przynajmniej jedno
    miejsce
    FIRMA: (właśnie dzięki mailowi na i...@j...firma.pl), z
    którego powinno
    FIRMA: zostać usunięte Twoje konto administratora;

    JA: To zdaje mi się że została naruszona przytoczona wcześniej ustawa:
    JA: - na adres (i...@j...firma.pl) zawierający moje Imię i
    Nazwisko
    JA: została wysłana elektroniczna poczta, która następnie została
    JA: przekierowana ( nastąpiło przetworzenie danych osobowych ) na inny
    adres
    JA: e-mail.
    JA: - ja nigdy nie podawałem swojego imiennego adresu poczty, zrobił to
    Ktoś
    JA: poza mną, ewentualnie skorzystał z jakiegoś nieznanego mi źródła
    informacji
    JA: - może Firma za mało zostawiło sobie czasu na przekazanie wszystkich
    JA: informacji (ponad godzinę)
    JA: - za przetworzenie tego emaila powinienem chyba zażądać jakiejś
    opłaty...

    FIRMA: 3. Twoje imienne konto poczty e-mail w domenie jakas.firma.pl nie
    jest
    FIRMA: Twoją własnością, a służyło jedynie jako narzędzie Twojej pracy i
    jest w
    FIRMA: posiadaniu firmy. Skoro przestajesz pracować w jakimś miejscu, to
    FIRMA: narzędzie pracy przejmuje ktoś inny. Jak już podkreślałem, Twoje
    konto
    FIRMA: zostało skasowane, nikt nie może podać się za Ciebie, ale ciągłość
    FIRMA: spraw, które prowadziłeś, musi zostać zachowana.

    JA: Ale użyte Imię i Nazwisko które jest częścią adresu poczty
    JA: elektronicznej, jest moją własnością, a ciągłość spraw w byłym
    Zakładzie
    JA: Pracy jest mi obojętna.

    FIRMA: 4. Skoro tak bardzo Ci zależy, podaję Ci termin, kiedy poczta na te
    FIRMA: adresy przestanie być przyjmowana - 1 rok od daty Twojego
    odejścia. W
    FIRMA: tym czasie będą między innymi dwa duże święta, podczas których
    FIRMA: kontrahenci przysyłają życzenia i można wyłapać gdzie jeszcze jest
    FIRMA: podany Twój imienny adres.

    JA: Za późno, nie zgadzam się z tym terminem. Przyznam że 3 miesiące po
    JA: zakończeniu pracy to wyjątkowo długi czas na który mogłem się zgodzić.

    Kto ma rację ?
    Proszę o poradę i dziękuję
    --
    _________________________
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-11-09 21:07:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/9/2011 1:58 PM, andromeda wrote:
    > Proszę o poradę i dziękuję

    pieniacz jestes i tyle.

  • 3. Data: 2011-11-09 21:10:42
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    andromeda w <news:j9em0r$dv1$1@node2.news.atman.pl>:

> [...]

    > Czy po zakończeniu świadczenia pracy, pracodawca ma prawo do korzystania
    > z adresu pocztowego -odbioru poczty składającego się z imienia i

    Czy jest zakaz zatrudnienia pracownika o imieniu i nazwisku takim samym jak
    wcześniej zatrudniony?

    > Pracę zakończyłem około 3 miesięcy temu w firmie w której miałem założone
    > imienne konto pocztowe składającego się z mojego imienia i nazwiska.
    > Oprócz tego posiadałem też inne konta.

    No proszę...

    > Napisałem email do obecnego (po
    > mnie) informatyka-administratora

    Żeby nie był tak naiwny jak Ty i zdefiniował aliasy, które łatwo da się
    podpiąć pod inne konto...?

    > Proszę o poradę

    Porad na grupie dyskusyjnej się nie spodziewaj, jedynie dyskusji...

    HTH

    --
    Tomasz Nycz

  • 4. Data: 2011-11-09 23:03:19
    Od: to <t...@x...abc>

    begin andromeda

    > Kto ma rację ?
    > Proszę o poradę i dziękuję

    Oni, a Ty się pienisz. Generalnie, to serwer pocztowy można tak
    skonfigurować, że cała poczta kierowana na adresy w domenie firmy, które
    nie istnieją (nie są do nich przypisane fizyczne konta) trafia na jakiejś
    konkretne konto. W takiej sytuacji nigdzie, w żadnym pliku
    konfiguracyjnym nie jest wymieniona nazwa takiego konta. Firma ma prawo
    przyjmować korespondencję kierowaną na jej domenę. I tak Ci powinni
    odpisać, żebyś się odczepił(a).

  • 5. Data: 2011-11-09 23:05:07
    Od: to <t...@x...abc>

    begin andromeda

    > Kto ma rację ?
    > Proszę o poradę i dziękuję

    Oni, a Ty się pienisz. Generalnie, to serwer pocztowy można tak
    skonfigurować, że cała poczta kierowana na adresy w domenie firmy, które
    nie istnieją (nie są do nich przypisane fizyczne konta) trafia na jakieś
    konkretne konto. W takiej sytuacji nigdzie, w żadnym pliku
    konfiguracyjnym nie jest wymieniona nazwa skasowanego konta. A firma ma
    prawo przyjmować korespondencję kierowaną na jej domenę, co jest
    oczywiste. I tak Ci powinni odpisać, żebyś się odczepił(a).

  • 6. Data: 2011-11-09 23:56:08
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "andromeda" <j...@e...com.pl> wrote in message
    > Czy po zakończeniu świadczenia pracy, pracodawca ma prawo do korzystania
    > z adresu pocztowego -odbioru poczty składającego się z imienia i
    > nazwiska np: i...@j...firma.pl ?

    a czy ja mam prawo zalozyc sobie konto d...@g...com ?

    hint: nie jestem premierem ;)

  • 7. Data: 2011-11-10 00:17:08
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Wed, 09 Nov 2011 15:07:58 -0600, witek napisał(a):

    > pieniacz jestes i tyle.

    Po prostu nie chcę aby używano mojego nazwiska tam gdzie mnie nie ma.

    --
    _________________________
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-11-10 00:23:35
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Wed, 09 Nov 2011 22:10:42 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > Czy jest zakaz zatrudnienia pracownika o imieniu i nazwisku takim samym
    > jak wcześniej zatrudniony?

    Takiej osoby nie zatrudniono...

    > No proszę...

    > Żeby nie był tak naiwny jak Ty i zdefiniował aliasy, które łatwo da się
    > podpiąć pod inne konto...?

    trochę nie rozumiem...
    Swobodnie można przerzucać na serwerze zarówno całe konta i aliasy...

    --
    _________________________
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-11-10 00:34:02
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Wed, 09 Nov 2011 23:05:07 +0000, to napisał(a):

> [...]
    > prawo przyjmować korespondencję kierowaną na jej domenę, co jest
    > oczywiste. I tak Ci powinni odpisać, żebyś się odczepił(a).

    Ok dzięki za Twoją opinię...

    Ale znalazłem artykuł:
    http://www.poradaprawna.pl/porady/czy-pracodawca-moz
    e-poslugiwac-sie-
    imiennym-mailem-pracownika-po-zakonczeniu-umowy-o-pr
    ace-czy,230434.html

    w którym autor artykułu podsumowuje:
    "W przypadku rozwiązania umowy o pracę to uprawnienie pracodawcy zanika.
    A tym samym brak podstaw do posługiwania się imiennym mailem pracownika
    założonym na firmę."
    -musiałbym tutaj zacytować cały artykuł w którym autor pisze o
    uprawnieniu do przetwarzania danych.

    --
    _________________________
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-11-10 00:45:47
    Od: to <t...@x...abc>

    begin andromeda

> [...]
    > posługiwania się imiennym mailem pracownika założonym na firmę."
    > -musiałbym tutaj zacytować cały artykuł w którym autor pisze o

    Po pierwsze to jest tylko czyjaś opinia, po drugie nikt się nim nie
    posługuje. W najgorszym razie jest ustawiony jedynie alias, który kieruje
    pocztę na jakieś ogólne konto. Trudno nazwać takie działanie
    "posługiwaniem się kontem". W najlepszym i najbardziej prawdopodobnym
    poczta ze wszystkich adresów w domenie, do których nie są przypisane
    konta jest kierowana na jakieś ogólne konto. Jest to typowa konfiguracja
    i w pełni uzasadniona, bo klienci często mylą się w adresie wysyłając
    maila i bezsensem jest, żeby takie listy trafiały w próżnię. Sugerujesz,
    że pracodawca nie może sobie ustawić wildcarda we własnej domenie? Z
    jakiego niby powodu?

    Podstawowym błędem pracodawcy jest to, że w ogóle na ten temat z Tobą
    dyskutuje. Powinien odpisać jednym zdaniem: "konto zostało usunięte
    jednak cała korespondencja kierowana na adresy w naszej domenie
    nieprzypisane do konkretnych kont trafia na konto ogólne" i tyle.