    From: andromeda <j...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Date: Wed, 9 Nov 2011 19:58:19 +0000 (UTC)

    Witam wszystkich serdecznie.

    Czy po zakończeniu świadczenia pracy, pracodawca ma prawo do korzystania
    z adresu pocztowego -odbioru poczty składającego się z imienia i
    nazwiska np:
    i...@j...firma.pl ?

    Pracę zakończyłem około 3 miesięcy temu w firmie w której miałem założone
    imienne konto pocztowe składającego się z mojego imienia i nazwiska.
    Oprócz tego posiadałem też inne konta. Napisałem email do obecnego (po
    mnie) informatyka-administratora z żądaniem wyłączenia tego konta. Treść
    korespondencji wygląda następująco:
    FIRMA: 1. Twoje konto zostało skasowane w ostatnim dniu Twojego
    wypowiedzenia.
    FIRMA: Nie ma możliwości wysłania poczty z naszego serwera, która
    wyszłaby z
    FIRMA: Twojego imiennego adresu email.
    JA:To bardzo dobrze -nie mam zastrzeżeń.

    FIRMA: 2. Inną sprawą jest, że w konfiguracji serwera został wpis, że
    poczta
    FIRMA: przychodząca na Twój stary adres jest przyjmowana. Informowałem
    Cię już,
    FIRMA: dlaczego tak musi zostać. Powody są dwa:
    FIRMA: - ciągłość kontaktów biznesowych i rzeczy, którymi administrowałeś
    musi
    FIRMA: zostać zachowana, to jest podstawowa rzecz w działalności każdej
    firmy,

    JA: Przykro mi ale te sprawy dotyczyły mnie tylko w chwili gdy byłem
    JA: zatrudniony, teraz mnie do niczego nie zobowiązują i nic nie obchodzą.

    FIRMA: - we wszystkich miejscach, w których nie musi widnieć Twoje imię i
    FIRMA: nazwisko, powinno zostać zaktualizowane lub skasowane, i na tym
    powinno
    FIRMA: Ci przecież zależeć; nie przekazałeś mi wszystkich takich miejsc,
    bo od
    FIRMA: naszej ostatniej korespondencji znalazłem przynajmniej jedno
    miejsce
    FIRMA: (właśnie dzięki mailowi na i...@j...firma.pl), z
    którego powinno
    FIRMA: zostać usunięte Twoje konto administratora;

    JA: To zdaje mi się że została naruszona przytoczona wcześniej ustawa:
    JA: - na adres (i...@j...firma.pl) zawierający moje Imię i
    Nazwisko
    JA: została wysłana elektroniczna poczta, która następnie została
    JA: przekierowana ( nastąpiło przetworzenie danych osobowych ) na inny
    adres
    JA: e-mail.
    JA: - ja nigdy nie podawałem swojego imiennego adresu poczty, zrobił to
    Ktoś
    JA: poza mną, ewentualnie skorzystał z jakiegoś nieznanego mi źródła
    informacji
    JA: - może Firma za mało zostawiło sobie czasu na przekazanie wszystkich
    JA: informacji (ponad godzinę)
    JA: - za przetworzenie tego emaila powinienem chyba zażądać jakiejś
    opłaty...

    FIRMA: 3. Twoje imienne konto poczty e-mail w domenie jakas.firma.pl nie
    jest
    FIRMA: Twoją własnością, a służyło jedynie jako narzędzie Twojej pracy i
    jest w
    FIRMA: posiadaniu firmy. Skoro przestajesz pracować w jakimś miejscu, to
    FIRMA: narzędzie pracy przejmuje ktoś inny. Jak już podkreślałem, Twoje
    konto
    FIRMA: zostało skasowane, nikt nie może podać się za Ciebie, ale ciągłość
    FIRMA: spraw, które prowadziłeś, musi zostać zachowana.

    JA: Ale użyte Imię i Nazwisko które jest częścią adresu poczty
    JA: elektronicznej, jest moją własnością, a ciągłość spraw w byłym
    Zakładzie
    JA: Pracy jest mi obojętna.

    FIRMA: 4. Skoro tak bardzo Ci zależy, podaję Ci termin, kiedy poczta na te
    FIRMA: adresy przestanie być przyjmowana - 1 rok od daty Twojego
    odejścia. W
    FIRMA: tym czasie będą między innymi dwa duże święta, podczas których
    FIRMA: kontrahenci przysyłają życzenia i można wyłapać gdzie jeszcze jest
    FIRMA: podany Twój imienny adres.

    JA: Za późno, nie zgadzam się z tym terminem. Przyznam że 3 miesiące po
    JA: zakończeniu pracy to wyjątkowo długi czas na który mogłem się zgodzić.

    Kto ma rację ?
    Proszę o poradę i dziękuję
    --
    Pozdrawiam