eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoemail imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę › Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
  • Data: 2011-11-25 20:27:31
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 25-11-2011 o 20:51:16 John Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(a):

    >> ...i rozstając się z pracownikiem słuszne byłoby zaprzestać

    Słuszne, czy istnieje taki obowiązek oparty na prawie?

    >> korzystania z jego imienia i nazwiska. Zupełnie nie rozumiem jak można
    >> dojść do absurdalnego wniosku, że pracodawca zasługuje na korzystanie z
    >> imienia i nazwiska byłego pracownika.

    Termin "korzystanie" został już omówiony w tym wątku. To, co robi
    pracodawca z imieniem i nazwiskiem byłego pracownika korzystaniem nie jest.

    >
    > Przecież pracodawca nie firmuje imieniem i nazwiskiem byłego pracownika
    > korespondencji wychodzącej.
    > --
    > Ktoś mówi o wychodzącej ??? Obsesja ?

    Tam zaraz obsesja. Chodziło mi o to, żeby gdyby pracodawca podpisywał
    maile imieniem i nazwiskiem byłego pracownika, albo wysyłał maile ze
    skrzynki imiennej, to może i byłoby to nadużycie. Ale tak nie jest.

    >
    > Jedno, co robi, to nie blokuje maili
    > przychodzących, a adresowanych na imienny adres pracownika - zwróćmy
    > uwagę, w domenie należącej do pracodawcy.
    > --
    > I co z tego, że domena należy do pracodawcy ? Co to ma do adresata
    > korespondencji ?!

    A taki szczegół. Chyba masz rację, że nie istotny w naszej rozmowie :)

    >
    >
    > Czy ktoś ma wątpliwości, że sprawy, kontakty, czy jakkolwiek rozumiany
    > potencjał we wszystkim, co było związane z zatrudnieniem byłego
    > pracownika
    > należy do pracodawcy? A jeśli nie - czy ktoś ma wątpliwość, że ważny i
    > zasługujący na ochronę jest interes pracodawcy, aby ten potencjał
    > wykorzystać, sprawy załatwić, kontakty utrzymać itd.?
    > --
    > Pierdoły. Jak pracodawca otrzymuje korespondencję do byłego pracownika
    > to powinien mu ją przekazać lub zwrócić nadawcy.

    Powinien? Ta powinność wynika z jakiegoś przepisu?

    > Biznesowa wartość tego czy owego nie ma z tym żadnego związku. Postać
    > adresu również. Elektroniczną może stosunkowo prosto odrzucić tak, by
    > wróciła i przekierować tak, by dotarła.

    Moim zdaniem ma związek. Z biznesowej wartości tego i owego wynika
    uzasadniony interes administratora danych, uprawniający do przetwarzania
    danych osobowych bez zgody osoby, której te dane dotyczą.
    Więc - nawet jeśli przyjąć, że pracodawca przetwarza dane osobowe byłego
    pracownika, to pracownik może się temu skutecznie sprzeciwić tylko jeśli
    wykaże, że to przetwarzanie narusza jego prawa lub wolności.


    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1