  • 51. Data: 2011-08-11 02:49:34
    Temat: Re: eksmisja osoby niezameldowanej
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    news:j1op0k$s73$34@inews.gazeta.pl...

    > no to uwazaj na te fachowe porady, bo cie moga drogo kosztowac.

    Napisz konkretnie, która z moich porad (nie upieram się, że sa one
    idealne;-) może pytającego "drogo kosztować"?
    Przy pokazji uzupełniam je o uwagę, która mnie wydawała się oczywista, ale
    może taką nie jest dla wszystkich, - wszystkie wspominane czynności, tj
    wezwanie do opuszczenia mieszkania, wyznaczenie terminu, wyznaczenie opłaty
    za bezumowne korzystanie z lokalu itd należy robić pisemnie z potwierdzeniem
    odbioru!

  • 52. Data: 2011-08-11 02:53:26
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > On Mon, 8 Aug 2011, vari107 wrote:
    >
    > [...ktoś...]

    > No to jak ta osoba się włamała, trzeba było się awanturować.
    >
    > Nie awanturuj się :), bo zdaję sobie sprawę że wygodnie tak pisać
    > jak samemu nie ma się problemu (FYI: owszem, zdarzyło mi się dokonywać
    > wymeldowania w trybie administracyjnym, ale to jakby operacja odwrotna,
    > dużo prostsza).
    > Niemniej tak to wygląda z p. widzenia prawa: Twoja zupełna obojętność
    > na fakt że ta osoba sobie mieszka i mieszka stanowi *domniemanie*,
> [...]

    Oczywiście powinien to zrobic, pisemnie i albo przy swiadkach, albo z
    potwierdzeniem odbioru!

    > Problem w tym, że całkiem nierzadko do umów cywilnoprawnych stosuje
    > się zasadę "skoro strony tolerowały istniejący stan mimo wygaśnięcia
    > umowy, przyjmuje się iż umowa uległa przedłużeniu". Bezterminowo.

    Zagalopowałes się!! To, że "gość" siedział w mieszkaniu długi czas i wtedy
    go nie wyrzucano nie oznacza, że właściciel mu umowy wypowiedzić nie może .
    Umową dożywocia, aby była ważna musi być zawarta przed notariuszem;-)

  • 53. Data: 2011-08-11 04:54:21
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 07 Aug 2011 10:34:23 -0500, witek napisał(a):

    > przy czym lokator podpisze sobie wlasne na siebie.

    A dostawca będzie wymagał jakiegokolwiek tytułu do danego lokalu.

  • 54. Data: 2011-08-11 09:41:04
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > A dostawca będzie wymagał jakiegokolwiek tytułu do danego lokalu.

    Będzie albo nie będzie, u mnie w energetyce i gazowni nie potrzebowali i
    umowę na media bez tytułu podpisali z lokatorem.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 55. Data: 2011-08-12 09:25:03
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 11:41:04 +0200, wromek napisał(a):

    > Będzie albo nie będzie, u mnie w energetyce i gazowni nie potrzebowali i
    > umowę na media bez tytułu podpisali z lokatorem.

    Doprawdy?
    Któż to jest takim niefrasobliwym Twoim dostawcą energii elektrycznej?
    Podaj nazwę ;)
    Lecimy:
    http://www.lubzel.pl/klient/index.php?option=com_con
    tent&task=blogcategory&id=23&Itemid=47#2
    http://www.enion.pl/pl/dla_domu/przylaczenie/krok_po
    _kroku/krok_po_kroku
    http://www.google.pl/#hl=pl&q=niezb%C4%99dne+dokumen
    ty+do+zawarcia+umowy+o+sprzedaz+energii+prawo+energe
    tyczne&oq=niezb%C4%99dne+dokumenty+do+zawarcia+umowy
    +o+sprzedaz+energii+prawo+energetyczne&aq=f&aqi=&aql
    =&gs_sm=e&gs_upl=150046l153536l20l153732l19l19l0l18l
    0l0l123l123l0.1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=da0e4d
    0089b15c91&biw=1440&bih=733

    :))
    wszędzie potrzebny jest TYTUŁ PRAWNY do lokalu :)

  • 56. Data: 2011-08-12 19:12:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Aug 2011, p 47 wrote:

    > Zagalopowałes się!! To, że "gość" siedział w mieszkaniu długi czas i wtedy go
    > nie wyrzucano nie oznacza, że właściciel mu umowy wypowiedzić nie może.

    W żadnym razie tak nie sugerowałem.
    Problemem jest fakt, że skoro mimo *wygaśnięcia* umowy dalej utrzymuje
    się "stan który był przy umowie", ma miejsce nawiązanie *nowej*
    umowy.
    Niekoniecznie w tym wypadku :], tylko jeszcze trzeba to umieć
    udowodnić (że tak nie jest).
    I trzeba ją skutecznie wypowiedzieć (z naciskiem na "skutecznie").

    A tzw. "głupie pytanie", sugerujące że pisemne wypowiedzenie byłoby
    czymś dziwnym już padło.
    Nie, nie byłoby czymś dziwnym.

    pzdr, Gotfryd

  • 57. Data: 2011-08-12 19:13:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Aug 2011, Kamil wrote:

    > A dostawca będzie wymagał jakiegokolwiek tytułu do danego lokalu.

    No to dostanie - umowę najmu, w czym problem?

    pzdr, Gotfryd

  • 58. Data: 2011-08-15 03:09:03
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > W żadnym razie tak nie sugerowałem.
    > Problemem jest fakt, że skoro mimo *wygaśnięcia* umowy dalej utrzymuje
    > się "stan który był przy umowie", ma miejsce nawiązanie *nowej*
    > umowy.

    Nieprawda, -fakt, że mimo wygasnięcia "starej" umowy gość dalej siedzi żadną
    miarą nie oznacza, że nawiązano (a nawet, że tak się domniemywa) nową
    umowę!!
    Stąd m.in pojęcie bezumownego przebywania w lokalu, stąd pojecie kodeksowe
    "opłaty za bezumowne korzystanie z lokalu"!
    Obowiązek udowodnienia, ze umowę nową zawarto oczywiście spoczywa na
    lokatorze, bo to on ma w tym interes prawny.
    Właściciel "starą" umowę (także domyślną) wszak rozwiązał, żądając
    wyprowadzki.

  • 59. Data: 2011-08-15 13:57:57
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Doprawdy?

    doprawdy.

    > Któż to jest takim niefrasobliwym Twoim dostawcą energii elektrycznej?

    a co za roznica? faktem jest, ze wisi licznik i prad jest, co prawda
    przedplatowy ale jest. jak odkrecam gaz to tez syczy a jednak umowa nie jest
    na mnie (a na kogo i na jakiej podstawie to ja nie wiem)

    teoretycznie tak ale zyjemy w polsce...

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 60. Data: 2011-08-16 08:39:46
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 21:13:30 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > No to dostanie - umowę najmu, w czym problem?

    Tylko skąd ją wytrzaśnie, skoro tej umowy najmu nie przecież.
    Takoż mowa była o użyczeniu lokalu.