  • 1. Data: 2005-10-06 13:35:19
    Temat: egzekucja komornika a działalność gospodarcza
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jest taka sytuacja:
    Syn otrzymywał alimenty. Sąd zniósł obowiązek alimentacyjny ojca wobec syna na
    kilka miesięcy wstecz. Powstał dług syna wobec ojca. Syn prowadzi jednoosobową
    działalność gospodarczą i nikogo nie zatrudnia. Nie ma innego źródła dochodu niż
    ta działalność. Czy komornik na wniosek ojca może sciągać ten dług z konta
    działalności gospodarczej ? Jeżeli tak, to ile może zająć ? Jeżeli nie, to ma
    jakieś inne możliwości odzyskania pieniędzy ?

    Z góry dzieki za odpowiedź,
    Pozdrawiam,
    Tomasz.

  • 2. Data: 2005-10-06 13:53:40
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Tomasz pisze:

> [...]
    > ta działalność. Czy komornik na wniosek ojca może sciągać ten dług z konta
    IMHO tak, jeśli dostanie odpowiedni wniosek i tytuł wykonawczy z klauzulą
    wykonalności.

    > Jeżeli tak, to ile może zająć ?
    Z rachunku bieżącego firmy? Wszystko do wysokości egzekwowanego
    roszczenia.

    --
    mj

  • 3. Data: 2005-10-06 14:06:35
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-10-06 15:35, Tomasz wrote:

    > Jest taka sytuacja:
    [...]

    Od kiedy prawo działa wstecz? Chyba, że coś przeoczyłem.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://unixlab.info/~kaczor/protokol.jpg

  • 4. Data: 2005-10-06 14:43:12
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Od kiedy prawo działa wstecz? Chyba, że coś przeoczyłem.

    No nie wiem. Wyrok sądu okręgowego, obowiązujący od 2004-10-01. Czy coś z nim
    jest nie tak ?

  • 5. Data: 2005-10-06 14:43:48
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > No nie wiem. Wyrok sądu okręgowego, obowiązujący od 2004-10-01. Czy coś z nim
    > jest nie tak ?

    .. wyrok jest z dzisiaj.

  • 6. Data: 2005-10-06 15:36:07
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-10-06 16:43, Tomasz wrote:

    > .. wyrok jest z dzisiaj.

    A jakieś uzasadnienie?

  • 7. Data: 2005-10-06 19:45:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):
    > A jakieś uzasadnienie?

    obowiązek alimentacyjny wygasł z mocy prawa, co w tym dziwnego?

    KG

  • 8. Data: 2005-10-06 21:56:12
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > IMHO tak, jeśli dostanie odpowiedni wniosek i tytuł wykonawczy z klauzulą
    > wykonalności.

    Czy na pewno jest potrzebna klauzula ? Jeżeli dostanie odpis prawmocnego wyroku
    i pokaże komornikowi dowody wpłat za okres od 2004-10-01 do ... to nie wystarczy
    ? Przecież żeby dostać klauzule, musiałby jeszcze jeden pozew składać, o zwrot
    nienależnie pobranych alimentów czy coś takiego .. ?

    > Z rachunku bieżącego firmy? Wszystko do wysokości egzekwowanego
    > roszczenia.

    Czyli jeżeli na koncie będzie 1000 zł, to komornik może zająć cały tysiąc ? A co
    z przepisami, które zapewniają dłużnikowi wypłatę minimalnej krajowej pensji
    (czy coś podobnego) ? Czy to nie obowiązuje przy własnej działalności
    gospodarczej ?

    I jeszcze jedno. Czy jest jakaś szansa zatrzymać egzekucję ? Tzn nie całkiem,
    ale czy można wypłacać z własnej woli jakąś cześć kwoty miesięcznie, i tym
    sposobem uniknąć zajęcia całego dochodu ? Dodam, że wierzyciel się na to raczej
    nie zgodzi. Ale powiedzmy, że dług to 1000 zł, a dłużnik z własnej woli płaciłby
    200 zł / miesięcznie. Czy komornik ma prawo przyjąć takie zasady spłaty, czy
    jest zmuszony przepisami wykonać egzekucję jak najszybciej ?

    Tomasz.

  • 9. Data: 2005-10-07 06:29:20
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
> [...]

    > ? Przecież żeby dostać klauzule, musiałby jeszcze jeden pozew składać, o zwrot
    > nienależnie pobranych alimentów czy coś takiego .. ?
    Do komornika nie należy interpretacja wyroku i sprawdzanie faktów,
    dokumentów źródłowych itp.

> [...]
    > (czy coś podobnego) ? Czy to nie obowiązuje przy własnej działalności
    Nie. Nie zatrudnia nikogo, więc komornik zajmuje wsio na rachunku.

> [...]
    > 200 zł / miesięcznie. Czy komornik ma prawo przyjąć takie zasady spłaty, czy
    > jest zmuszony przepisami wykonać egzekucję jak najszybciej ?
    Z komornikiem można się dogadać. Ale jeżeli będzie wiedział o możliwości
    szybkiego zaspokojenia roszczeń wierzyciela - a co za tym idzie swoich -
    to najprawdopodobniej zrobi tak aby było szybciej. Ale różnie z tym
    bywa.

    Niech się syn dogada z ojcem i płaci mu w ratach. Mniejsze koszty.
    Tylko niech te wpłaty będzie można udokumentować.

    --
    ( . '">
    ) L_

  • 10. Data: 2005-10-07 11:18:35
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tomasz wrote:
    > Ale powiedzmy, że dług to 1000 zł,
    > a dłużnik z własnej woli płaciłby 200 zł / miesięcznie.

    Skoro wierzyciel może robić problemy, to może się okazać opłacalne wzięcie
    kredytu na spłatę (tańsze to niż komornik).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>