  • 41. Data: 2013-03-20 21:29:32
    Temat: Re: e-sądy
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-03-20 21:21, Daniel Pyra pisze:

    > Czekaj, a czy w Niemczech nie jest tak, że listonosz nie wrzuci Tobie
    > przesyłki ani awiza do skrzynki, jeśli nie będzie zgadzać się nazwisko
    > adresata?

    Zasady doręczeń w Niemczech:

    5. Co dzieje się w wyjątkowych przypadkach, kiedy doręczenie do samego
    adresata nie jest możliwe (na przykład w związku z jego nieobecnością w
    domu)?

    Kiedy bezpośrednie doręczenie do adresata nie jest możliwe, można
    dokonać ,,doręczenia zastępczego".

    Kupa przykładów i ostateczna konkluzja kiedy nie znaleziono adresata:

    Doręczenie zastępcze staje się ważne w momencie jego dokonania:
    doręczenie jest fikcyjne. Dokument uważa się zatem za doręczony w
    momencie wydania pisemnego oświadczenia. Dlatego też fakt rzeczywistego
    otrzymania dokumentu przez adresata jest bez znaczenia. Bez znaczenia
    jest również, czy ma on w ogóle świadomość istnienia dokumentu.

    Zdziwiony?

    --
    spp

  • 42. Data: 2013-03-20 21:49:28
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 Mar 2013 21:04:22 +0100, spp napisał(a):

    > Co to znaczy 'nie pasują do adresu"?

    Skrzynka pocztowa ma numer mieszkania, a niekoniecznie nazwisko. Czasem nie
    musi być skrzynki, niczego nie musi być - patrz poniżej

    > Drugie primo to to takie że Poczta Polska poświadcza
    >
    > Co to znaczy 'adresat nieznany'? I dlaczego adnotacja 'adresat nie
    > odebrał' jest poświadczeniem nieprawdy skoro adresat nie odebrał?

    Adresat nie mieszka pod wskazanym adresem, więc jest nieznany, a nie że
    nieodebrał (nieodebrać można celowo, nigdy nie mieszkać pod wskazanym
    adresem już raczje celowe z punktu widzenia adresata nie będzie)

    Na własnym przykładzie wiem. Sąd najjaśniejszy wysyłał do mnie wezwania na
    rozprawę (równie absurdalną jak ta sprawa) w charakterze świadka pod
    niewłaściwy numer budynku. W sumie to mogłaby być większa granda (na
    szczęście jakoś odkręcona) bo awizo trafiało (chyba) do budynku kościoła
    (taki był numer w adresie) - więc poczciarz albo niedorozwinięty, albo
    olewający swoją pracę, a szanowna Poczta skromnie tylko stwierdzała, że
    nieodebrałem (pewnie złośliwie) - nie jestem księdzemn i tam nawet nie ma
    plebanii..

    W końcu trafiło do mnie chyba trzecie wezwanie już jako powtórnie awizowane
    - dziewń wcześniej miałem normalny list, więc pewnie na poczcie ktoś
    wykazał się niesłychaną wręcz inteligencją, skojarzył i przeadresował. W
    liści oprócz wezwania była decyzja o grzywnie, za nieusprawiedliwione
    niestawienie się..
    Urocze prawda? Na szczęście sąd uznał moje zażalenie i cofnął grzywnę (3
    sztuki)

    Morał z tego taki - na prawdę nie znacie dnia ani godziny

  • 43. Data: 2013-03-20 21:54:45
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 20.03.2013 21:29, spp pisze:

> [...]
    > otrzymania dokumentu przez adresata jest bez znaczenia. Bez znaczenia
    > jest również, czy ma on w ogóle świadomość istnienia dokumentu.

    Nie, bo to nie jest odpowiedź na temat. Co innego oznacza "adresata nie
    ma w domu", a co innego "tutaj mieszka Schmidt, a przesyłka jest dla Wolfa".
    Mogę się mylić, dlatego pytam, bo znani mi osobiście mieszkańcy Niemiec
    twierdzili, że listonosz w takim przypadku nie zostawi przesyłki czy
    awiza w skrzynce.

    Pozdr.!
    (D)

  • 44. Data: 2013-03-20 23:55:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Daniel Pyra wrote:

    > Czekaj, a czy w Niemczech nie jest tak, że listonosz nie wrzuci Tobie
    > przesyłki ani awiza do skrzynki, jeśli nie będzie zgadzać się nazwisko
    > adresata?

    Cała "klatka" ma taki sam adres, a adresta rozroznia sie po nazwisku.
    Jak nie ma nazwiska nie wiadomo komu doreczyc.

  • 45. Data: 2013-03-21 08:31:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.03.2013 20:28, poszukiwacz pisze:

    > Z urzedu! Czyli bez konieczności powoływania się na zarzut
    > przedawnienia! Proste rozwiązanie które warto przywrócić do kodeksu
    > cywilnego aby ukrócić handel przedawnionymi długami.

    A to w pełni popieram.

  • 46. Data: 2013-03-21 08:36:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 08:31, Andrzej Lawa pisze:

    > A to w pełni popieram.

    Zatem szymelki pozwów będą miały w swojej treści: "W dniu ... pozwany w
    rozmowie telefonicznej z powodem uznał roszczenie".

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2013-03-21 08:37:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2013 08:36, Liwiusz pisze:

    > Zatem szymelki pozwów będą miały w swojej treści: "W dniu ... pozwany w
    > rozmowie telefonicznej z powodem uznał roszczenie".

    "Na podstawie doświadczenia życiowego sąd odrzuca konkluzje rozmowy
    przedstawione przez jedną stronę bez przedstawienia nagrania tejże rozmowy."

  • 48. Data: 2013-03-21 08:40:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 08:37, Andrzej Lawa pisze:

    > "Na podstawie doświadczenia życiowego sąd odrzuca konkluzje rozmowy
    > przedstawione przez jedną stronę bez przedstawienia nagrania tejże
    > rozmowy."

    Ale to po sprzeciwie, do wydania nakazu zapłaty dowodu nie trzeba
    przeprowadzać.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2013-03-21 09:01:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2013 08:40, Liwiusz pisze:

    > Ale to po sprzeciwie, do wydania nakazu zapłaty dowodu nie trzeba
    > przeprowadzać.

    No to z grubej rury: powód przedstawił fałszywe informacje, rozmowy nie
    było więc z urzędu do prokuratora i tyle.

  • 50. Data: 2013-03-21 09:10:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-21 09:01, Andrzej Lawa pisze:

    > No to z grubej rury: powód przedstawił fałszywe informacje, rozmowy nie
    > było więc z urzędu do prokuratora i tyle.

    To nie jest karalne. Pomijając już niemożność udowodnienia kłamstwa.

    --
    Liwiusz