  • 1. Data: 2008-01-03 15:07:03
    Temat: domenowe sprawy
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    przypuscmy ze jest sobie firma (sklep internetowy) o nazwie xxx
    firma ma zarejestrowane domeny xxx.com.pl oraz xxx.pl
    firma postanawia, ze nie bedzie utrzymywac dwoch domen i postanawia nie
    oplacac juz dluzej xxx.com.pl

    domena jest sobie wolna juz rok czasu i postanawiam ja wykupic
    czy moge zalozyc tam sklep internetowy w tym samym targecie sprzedazowym?

    webarchiwe wskazuje ze na domenie xxx.com.pl nigdy nie bylo sklepu
    internetowego - byla ona tylko wykupiona

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-03 15:09:33
    Temat: Re: domenowe sprawy
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:
> [...]
    > sprzedazowym?
    >
    > webarchiwe wskazuje ze na domenie xxx.com.pl nigdy nie bylo sklepu
    > internetowego - byla ona tylko wykupiona

    troche przekrecilem
    pod xxx.pl nie ma sklepu ogolnodostepnego tylko hurtowy - na zasadzie
    przedstawienia oferty - bez cen

    na xxx.com.pl chce postawic sklep internetowy ogolno dostepny

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-01-03 16:06:40
    Od: "Nieustraszony Lowca Trolli" <l...@o...eu>

    Oczywiście że możesz, przecież sklepów o podobnych domenach jest bez liku.
    Ważne by twe działanie nie wyczerbywały znamion nieuczciwej konkurencji np.
    udajesz tamtą firmę, podszywasz się pod interfejs graficzny itp.

    JK

  • 4. Data: 2008-01-03 19:00:30
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Nieustraszony Lowca Trolli wrote:

> [...]
    > liku. Ważne by twe działanie nie wyczerbywały znamion nieuczciwej
    > konkurencji np. udajesz tamtą firmę, podszywasz się pod interfejs

    a w kontekscie tego
    http://www.piit.org.pl/piit/index.jsp?plac...ext&lan
    g=pl

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-01-03 23:27:22
    Od: "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl>

  • 6. Data: 2008-01-04 08:28:40
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 03 Jan 2008 16:09:33 +0100, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > troche przekrecilem
    > pod xxx.pl nie ma sklepu ogolnodostepnego tylko hurtowy - na zasadzie
    > przedstawienia oferty - bez cen
    >
    > na xxx.com.pl chce postawic sklep internetowy ogolno dostepny.

    Wszystko zależy od tego co to za sklep i co to za domena. Jeśli nazwa
    sklepu jest taka jak domena (a jeszcze lepiej, żeby była to spółka prawa
    handlowego) to możesz mieć problem.

    Druga sprawa to kwestia znaku towarowego. Na bank będziesz miał problem
    jeśli domena stanowi równocześnie słowny znak towarowy (nieco mniejszy
    jeśli słowno-graficzny) zastrzeżony w tej właśnie kategorii (czyli np.
    sprzedaż czy tam marketing czy coś - trudno mi powiedzieć co to za
    branża, chociaż się domyślam przecież ;o)

    Natomiast jeśli to jest po prostu domena, a firma jest po prostu firmą to
    nie widzę problemu.

    Hint: cyfrowe.pl należą do Jarkom Jarosław Banacki, cyfrowe.com.pl
    przekierowuje na fotohurt.pl, należącą do spółki Foto-Hurt SA. W takiej
    sytuacji te dwa sklepy są wobec siebie czyste.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/