  • 1. Data: 2005-08-29 08:13:12
    Temat: dłużnik - czy to wystarczy
    Od: "serfer" <s...@g...pl>

    Witam,
    Mam następującej treści oświadczenie swojego dłużnika-byłego pracownika z
    1998 r
    " Zgodnie z rozliczemiem z firmą..... adres...... za okres zatrudnienia w
    tej firmie poświadczam nierozliczenie odebranych należności w kwocie.....
    słownie...... podpis"
    W związku z tym moje pytanie. Czy to oświadczenie napisane przez pracownika
    wystarczy abym złożył pozew o stwierdzenie należności i jej egzekucję?
    Czy może sie to odbyć w sposób uproszczony i jaką powinienem podać kwotę
    jeśli wziąć pod uwagę że było to napisane w 1998r.

    Jeśli byłby ktoś tak miły i zechciał odpowiedzieć to będę wdzięczny.
    pzdr

  • 2. Data: 2005-08-29 08:30:04
    Temat: Re: dłużnik - czy to wystarczy
    Od: "Marcin Krzemiński" <k...@W...law.uj.edu.pl>

    Użytkownik "serfer" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeśli wziąć pod uwagę że było to napisane w 1998r.
    >
    > Jeśli byłby ktoś tak miły i zechciał odpowiedzieć to będę wdzięczny.

    Trochę za późno, przedawnione.

    Marcin.

  • 3. Data: 2005-08-29 08:35:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    serfer napisał(a):
> [...]
    > tej firmie poświadczam nierozliczenie odebranych należności w kwocie.....

    Ja też swojej pensji nie rozliczam w jakiś specjalny sposób, bo po
    co. Czy mam teraz ją zwracać pracodawcy? Skoro to są należności, to się
    przecież należą ;)

    Za późno - przedawnienie to 3 lata.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-08-29 08:45:56
    Od: "serfer" <s...@g...pl>

    > Za późno - przedawnienie to 3 lata.

    Szkoda :(

    WIELKIE DZIĘKI za sprawną, rzeczową i szybką odpowiedź

    pozdrawiam
    serfer

  • 5. Data: 2005-08-29 10:54:10
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 29 Aug 2005 10:45:56 +0200,
    serfer <s...@g...pl> screamed:

    > Szkoda :(
    >
    > WIELKIE DZIĘKI za sprawną, rzeczową i szybką odpowiedź

    Co nie oznacza, że nie możesz prosić o zwrot. <:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:216B ]
    [ 12:53:51 user up 10718 days, 0:48, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Captain Hook died of jock itch.

  • 6. Data: 2005-08-29 13:58:40
    Od: "serfer" <s...@g...pl>

    > Co nie oznacza, że nie możesz prosić o zwrot. <:

    hmmm więc stanowi to potwierdzenie nierozliczenia należności,
    czy taki dokument może być dowodem w sprawie?
    pzdr
    serfer

  • 7. Data: 2005-08-29 16:08:17
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    serfer napisał(a):

    > hmmm więc stanowi to potwierdzenie nierozliczenia należności,
    > czy taki dokument może być dowodem w sprawie?

    Kolega napisał: _prosić_, a nie: dochodzić przed sądem.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2005-08-29 16:50:44
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 29 Aug 2005 18:08:17 +0200,
    Beniamin <b...@c...pl> screamed:

    > Kolega napisał: _prosić_, a nie: dochodzić przed sądem.

    Dochodzić też można, ale jest to wyjątkowo nieopłacalne.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 18:50:23 user up 10718 days, 6:45, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    My life is a soap opera, but who has the rights?

  • 9. Data: 2005-08-29 17:05:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    serfer wrote:

    > hmmm więc stanowi to potwierdzenie nierozliczenia należności,
    > czy taki dokument może być dowodem w sprawie?

    moze.
    Dlużnik przyjdzie i powie, ze roszczenie się przedawniło i przegrasz.
    No chyba, że zrobimy założenie, że dłużnik jest na tyle głupi, że nie
    przyjdzie na rozprawę.
    Wówczas sędzia przyklepie i wygrasz.
    Szanse oceń sam.

  • 10. Data: 2005-08-29 18:01:32
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    witek napisał(a):
> [...]
    > Dlużnik przyjdzie i powie, ze roszczenie się przedawniło i przegrasz.
    > No chyba, że zrobimy założenie, że dłużnik jest na tyle głupi, że nie

    dłużnik może być jeszcze na tyle głupi, że uzna że nieodbieranie pisma z
    sądu (zapewne nakazu) załatwi sprawę

    KG