  • 11. Data: 2004-09-06 16:47:15
    Temat: Re: dług żony
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik rezist.com napisał:

    > a co ma suma do tego???

    ano to ze po slubie pani mloda "wiecej zarobi na rodzine razem z mezem"
    i komornik bedzie mogl jej zostawic np. 0 zl z wyplaty, zamiast tego
    minimum co jej musial zostawic przed slubem, czyli ok 800 zl ( tak mi
    sie zdaje )
    --
    Pozdr.Richat

  • 12. Data: 2004-09-06 17:14:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Richat wrote:

    > a nie od razu zwymyslac go, i na dodatek krzyczec na niego, ot cala

    W którym miejscu? Jakoś w swoim tekście wyzwisk nie widzę. Masz
    urojenia, czy kłamiesz z natury?

  • 13. Data: 2004-09-06 19:22:27
    Od: Dredd<...@...pl>

    Reguluje to kodeks rodzinny i opiekuńczy:
    Art. 41. § 1. Zaspokojenia z majątku wspólnego może żądać także
    wierzyciel, którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków.
    § 2. Jeżeli jednak wierzytelność powstała p r z e d p o w s t a n i e m
    wspólności ustawowej albo jeżeli dotyczy ona odrębnego majątku
    jednego z małżonków, wierzyciel może żądać zaspokojenia tylko z
    odrębnego majątku dłużnika oraz z wynagrodzenia za pracę lub za
    inne usługi świadczone osobiście przez dłużnika, jak również z korzyści
    uzyskanych przez dłużnika z jego praw autorskich twórcy, praw twórcy
    wynalazku, wzoru lub projektu racjonalizatorskiego.

    Krótko mówiąc - nie odpowiadasz swoim majątkiem (ani wspólnym) za
    długi żony powstałe przed ślubem. Wierzyciel może się zaspokoić
    tylko z tych części majątku które wymienia art. 42 § 2 krio

    Spokojnych snów :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2004-09-06 19:53:11
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > minimum co jej musial zostawic przed slubem, czyli ok 800 zl ( tak mi
    > sie zdaje )

    Rozmawialem na ten temat z notariuszem jakis czas temu. Przyznal
    ze przy dobrych wiatrach, mozna nabrac kredytow, ozenic sie
    i dac dyla na Hawaje.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 15. Data: 2004-09-06 22:06:40
    Od: "och.karol" <o...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > długi żony powstałe przed ślubem. Wierzyciel może się zaspokoić
    > tylko z tych części majątku które wymienia art. 42 § 2 krio

    No niekoniecznie - bo zamiast zony będzie miał utrzymankę. Chyba, że i tak
    nie miała zamiaru nigdy w życiu pójść do roboty.

    pozdrawiam

    karol

  • 16. Data: 2004-09-06 23:48:17
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    j...@g...net news:chhcg3$q2h$1@mail.grassavoye.pl

    > Krótkie pytanko, jeśli narzeczona miała do spłacenia dług z wyrokiem
    > sądu,wzieliśmy ślub i teraz jest moją żoną a wciąż pozostały niespłacone
    > należności, czy komornik ma prawo zając również moje zarobki..?

    Brales slub bez intercyzy? No to niezle sie wkopales, znajoma osoba zrobila
    pododbnie (Z tym iz dlug powstal juz po slubie, ale obawiam sie ze dziala
    to podobnie) i niedawno stracila mieszkanie (komornik).

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 17. Data: 2004-09-07 06:49:25
    Od: "Ryszard Ochudzki" <j...@g...net>

    Użytkownik "och.karol" <o...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    Bardzo dziękuję za odpowiedź, chyba zaprzyjaźnie się z tym kodeksem

    odebrałem wiadomośc dopiero dziś, więc się trochę pomęczyłem ;-)

    > No niekoniecznie - bo zamiast zony będzie miał utrzymankę. Chyba, że i tak
    > nie miała zamiaru nigdy w życiu pójść do roboty.

    Żona pracuję, i powoli spłaca dług............

  • 18. Data: 2004-09-07 07:30:14
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Wierzyciel może się zaspokoić
    > tylko z tych części majątku które wymienia art. 42 § 2 krio

    Tu oczywiście strzeliłem literówkę :) Powinno być "art. 41 § 2 krio"

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 19. Data: 2004-09-07 07:40:36
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > W którym miejscu? Jakoś w swoim tekście wyzwisk nie widzę. Masz
    > urojenia, czy kłamiesz z natury?

    a ja sie dopatrzylem, to ze nie uzyles slow typu "ty baranie" nie
    swiadczy o tym ze go tak nie potraktowales, wez sobie i poczytaj to
    kilka razy to sie dopatrzysz, i oczywiscie miales to na mysli, bo w
    przeciwnym razie calkiem inaczej bys mu powiedzial zeby sie uzbroil w
    cierpliwosc.

    --
    Pozdr.Richat

  • 20. Data: 2004-09-07 08:06:36