  • 1. Data: 2004-09-06 07:20:32
    Temat: Prowadzenie wspolnego gospodarstwa, a stypendium
    Od: "tow. Bierut" <t...@n...pf.pl>

    Moj problem polega na tym ze nie wiem jakie sa wyznaczniki tego czy ktos
    jest z kims we wspolnym gospodarstwie czy jeszcze nie.
    Moj tato rozwodzi sie z moja mama. Mieszkamy wszyscy w jednym
    mieszkaniu, ale tato prowadzi osobne gospodarstwo (ma wlasne naczynia,
    jedzenie, sam sobie gotuje).
    Po za mną w domu mieszka moja mama, moja siostra i moj brat. Moja mama,
    ja i moj brat mamy przydzielone alimenty. Moja sistra pracuje i z
    pieniędzy które zarabia dorzuca swoją część do naszego budżetu.

    Pierwszy pytanie:

    Czy gdy wystepuje o przydzielenie stypendium socialnego to czy dochody
    mojej siostry musze wliczac w dochody na osobe w mojej rodzinie?
    (słyszałem że nalezy brac pod uwage osoby prowadzące wspolne gospodarstwo)

    Drugie pytanie:

    Czy jeśli musze wliczac pieiądze od mojej siostry to czy brać pod uwage
    wszystkie pieniądze czy tylko jej wkład?

    No i jeszcze jeden problem. Mój tato nie płaci nam zasądzonych
    alimentow. A komornik nie ma juz z czego sciagac pieniedzy.

    Trzecie pytanie:

    Jak potraktowac nalezące sie alimenty, ktorych nie dostaje? Czy mam je
    wliczac do dochodow na osobe?

    Tomek

  • 2. Data: 2004-09-06 12:42:11
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.o2.pl>

    > Czy gdy wystepuje o przydzielenie stypendium socialnego to czy dochody
    > mojej siostry musze wliczac w dochody na osobe w mojej rodzinie?

    Jesli mieszkacie razem to jak najbardziej trzeba liczyc tez siostre...

    > Czy jeśli musze wliczac pieiądze od mojej siostry to czy brać pod uwage
    > wszystkie pieniądze czy tylko jej wkład?

    Brac pod uwage trzeba jej calkowity dochod, a nie zaden wklad.

    > Jak potraktowac nalezące sie alimenty, ktorych nie dostaje? Czy mam je
    > wliczac do dochodow na osobe?

    Niestety trzeba je liczyc, jesli sa uwzglednione w rocznym zeznaniu
    podatkowym.

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 3. Data: 2004-10-04 08:42:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Sep 2004, SebOLO wrote:
    [...]
> [...]
    > + > wliczac do dochodow na osobe?
    > +
    > + Niestety trzeba je liczyc, jesli sa uwzglednione w rocznym zeznaniu

    A tak dla czystej ciekawości - w jaki sposób ujmuje się w rocznym
    zeznaniu podatku DOCHODOWEGO alimenty "na dzieci", czyli od tego
    podatku zwolnione ??
    O ile do konieczności ujmowania różnych pozycji zwolnionych od VAT
    w deklaracji VAT się przyzwyczaiłem, to ujmowanie "zwolnionych
    z dochodowego" przy dochodowym jest dla mnie zaiste nowością :]
    Mniemam że się machnąłeś :]

    pozdrowienia, Gotfryd