    From: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dług
    Date: Mon, 18 Sep 2006 00:09:36 +0200
    <op.tfzcwpvgwe398m@jerzy> <eehav1$pr8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <eehhlf$17q$1@news.dialog.net.pl>
    <450c5ca1$0$17963$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eehs81$8h4$1@news.dialog.net.pl>
    <450c6c75$0$17952$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eehvln$oj8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <450cfc62$0$17969$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eej51a$8h4$3@news.dialog.net.pl>
    <450d8e5e$0$17944$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eekcg3$sc1$1@news.dialog.net.pl>
    <450db603$0$17959$f69f905@mamut2.aster.pl>

    Dnia 2006-09-17 23:46, osobnik Arapaho stwierdził, iż:
    > itp., komornikowi trzeba to podać na tacy..... Komornik idzie "tylko"
    > wyegzekwować dług.

    Windykator może sobie co najwyżej zadzwonić, połazić i tyle. Co ma
    ustalać, to, co mam w domu? A kto go tam (i na jakiej podstawie) wpuści?

    > Zależy komu. Jeszcze raz powtarzam, że poinformowanie rodziny w lini
    > prostej, nie jest naruszeniam ustawy o ochronie danych osobowych, ani
    > tajemnicy bankowej - tym bardziej, gdy adres zameldowania kredytobiorcy jest
    > taki sam jak rodziców (co do formy tej informacji, to jest inna bajka).

    A owszem. Może wysłać list z kancelarii ptak, gołąb czy inny kruk i
    tyle. Jeśli przyjdzie i powie, że mam dług w banku X, to narusza tym
    samym tajemnicę bankową. Nikt go nie upoważnił do informowania w jakim
    banku mam konto/kredyt/cokolwiek, a tym bardziej do tego, żeby podać
    informację w jakiej jest on wysokości.

    > Niema czegoś takiego, jak windykacja komornicza....

    Inaczej, egzekucja komornicza (czepialstwo słówek, aczkolwiek moja wina).

    > Bankową? A wiesz, co to jest Bankowy Tytuł Egzekucyjny???

    Oczywiście. W bankowości siedzę od kilku lat.

    > Nie, windykator przyjdzie do Twojego domu i powie rodzicom, że jest z Banku
    > takiego i takiego, że są nie wyjaśnione płatności i że chce się z Toba

    Kto go upoważnił do informowania kogokolwiek o tym, w jakim banku mam te
    płatności?

    > skontaktować, aby sprawę wyjaśnić..... albo powie, że masz zaległości, nie
    > powie w jakiej wysokości i za co, ale musi się z Toba skontaktować, aby
    > pomóc Ci sprawę załatwić.... a to nie jest naruszeniem tajemnicy bankowej,
    > uwierz mi.

    Jeśli powie "jestem z banku, proszę o kontakt", to będzie ok. Jeśli
    powie "jestem z banku Z", to będzie to co najmniej kontrowersyjne. Jeśli
    powie "jestem z banku Z, syn ma dług w wysokośći x zł" to jest to
    naruszenie tajemnicy bankowej.

    > P.S. Gdy trafisz do szpitala, po wypadku (czego w żadnym wypadku Ci nie
    > życzę), to lekarz też nie będzie mial prawa poinformować twojej najbliższej
    > rodziny o Twoim stanie.... ? Przecieź jego też obowiązuje tajmnica lekarska
    > (czy jak to się tam nazywa).

    Tyle, że to nie jest ten sam przepis (ta sama ustawa). Idąc takim
    tropem, to Twoja rodzina może sobie pobiegać po bankach pytając co i
    gdzie masz (i w jakiej wysokości). Przecież to rodzina, prawda?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl