    From: "Arapaho" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <op.tfzcwpvgwe398m@jerzy> <eehav1$pr8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <eehhlf$17q$1@news.dialog.net.pl>
    <450c5ca1$0$17963$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eehs81$8h4$1@news.dialog.net.pl>
    <450c6c75$0$17952$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eehvln$oj8$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <450cfc62$0$17969$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eej51a$8h4$3@news.dialog.net.pl>
    <450d8e5e$0$17944$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <eekcg3$sc1$1@news.dialog.net.pl>
    Subject: Re: dług
    Date: Sun, 17 Sep 2006 23:46:13 +0200

    > Ale widzisz różnicę pomiędzy komornikiem a windykatorem?

    Widzę, ale wydaję mi się, że Ty nie masz o tym bladego pojęcia.... Gdyby nie
    praca windykatorów, to komornicy niemieliby co robić.... Do zadań
    windykatora należy ustalenie miejsca przebywania, źródła dochodów, majątku
    itp., komornikowi trzeba to podać na tacy..... Komornik idzie "tylko"
    wyegzekwować dług.

    >Windykator co
    > najwyżej może zostawić jakieś wezwanie etc. Nie ma prawa mówić jakie to
    > zadłużenie i z czego wynika. To już jest naruszenie tajemnicy bankowej.

    Zależy komu. Jeszcze raz powtarzam, że poinformowanie rodziny w lini
    prostej, nie jest naruszeniam ustawy o ochronie danych osobowych, ani
    tajemnicy bankowej - tym bardziej, gdy adres zameldowania kredytobiorcy jest
    taki sam jak rodziców (co do formy tej informacji, to jest inna bajka).

    > Komorniczą? Nie ma.

    Niema czegoś takiego, jak windykacja komornicza....

    >Zwykłą bankowo/kancelaryjną?
    > Ma.

    Bankową? A wiesz, co to jest Bankowy Tytuł Egzekucyjny???

    >Jakim prawem jakiś
    > baran przychodzi i rozpowiada rodzinie że mam dług w banku x, bo nie
    > spłacam kredytu na zakup roweru w wysokości y? Chroni mnie tajemnica
    > bankowa i jedynie co może w takim wypadku zrobić "windykator", to
    > łaskawie zostawić karteczkę z prośbą o kontakt.

    Nie, windykator przyjdzie do Twojego domu i powie rodzicom, że jest z Banku
    takiego i takiego, że są nie wyjaśnione płatności i że chce się z Toba
    skontaktować, aby sprawę wyjaśnić..... albo powie, że masz zaległości, nie
    powie w jakiej wysokości i za co, ale musi się z Toba skontaktować, aby
    pomóc Ci sprawę załatwić.... a to nie jest naruszeniem tajemnicy bankowej,
    uwierz mi.

    P.S. Gdy trafisz do szpitala, po wypadku (czego w żadnym wypadku Ci nie
    życzę), to lekarz też nie będzie mial prawa poinformować twojej najbliższej
    rodziny o Twoim stanie.... ? Przecieź jego też obowiązuje tajmnica lekarska
    (czy jak to się tam nazywa).