  • 1. Data: 2004-01-23 13:56:14
    Temat: czy uczelnia moze odmowic...?
    Od: "Oracz" <o...@i...pl>

    ...wydania zaswiadczenia, ze student ukonczyl ksztalcenie oraz zaliczyl
    wszystkie egzaminy (tak, chodzi o papier do WKU)? Baba w dziekanacie
    argumentuje to tym, ze zostalem skreslony z listu studentow, poniewaz nie
    obronilem sie w wyznaczonym terminie i dlatego system komputerowy nie
    pozwoli jej na wystawienie niczego z moim nazwiskiem.
    Jak dlugo jeszcze uczelnie beda tylko sciagac gruby szmal i traktowac
    studenta jak smiecia?!! (pytanie retoryczne)
    Marek.

  • 2. Data: 2004-01-23 15:09:14
    Temat: Re: czy uczelnia moze odmowic...?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Oracz wrote:

> [...]
    > Jak dlugo jeszcze uczelnie beda tylko sciagac gruby szmal i traktowac
    > studenta jak smiecia?!! (pytanie retoryczne)

    "baba w dziekanacie" nie jest zrodlem prawa w polsce, choc niektorym
    mniej milym Paniom w dziekanatach byc moze tak sie wydaje.
    Niejest tez zrodlem prawa "system komputerowy".

    Mile panie w dziekanacie sa "od papierkowej roboty", a o rym jak orzstrzygac
    sprawy studentow i bylyh studentow na wydziale jest w "pierwszej instancji"
    Dziekan Wydzialu.

    Dlatego proponuje napisac pismo do Pana Dziekana z wnioskiem o wydanie
    stosownego zaswiadczenia, a dopiero w razie ew. klopotow narzekac na
    "uczelnie"

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-01-23 20:03:47
    Od: <l...@p...fm>

    > ...wydania zaswiadczenia, ze student ukonczyl ksztalcenie oraz zaliczyl
    > wszystkie egzaminy (tak, chodzi o papier do WKU)?

    Nie moze. A jesli juz to robi to w formie postanowienia na ktore sluzy
    zazalenie. Podstawa - przepisy kpa o wydawaniu zaswiadczen art 217 i n. kpa

    Dan.

  • 4. Data: 2004-01-23 21:32:33
    Od: Przemo P <p...@o...pl>

    Jak napisał lablador1977... >nie może<

    kodeks postępowania administracyjnego:

    Wydawanie zaświadczeń
    Art. 217. [ Żądanie wydania zaświadczenia ]
    § 1. Organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na żądanie osoby
    ubiegającej się o zaświadczenie.
    § 2. Zaświadczenie wydaje się, jeżeli:
    1) urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga
    przepis prawa,
    2) osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w
    urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
    § 3. Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak
    niż w terminie siedmiu dni.

    Art. 218. [ Obowiązek wydania zaświadczenia ]
    § 1. W przypadkach, o których mowa w art. 217 § 2 pkt 2, organ administracji
    publicznej obowiązany jest wydać zaświadczenie, gdy chodzi o potwierdzenie
    faktów albo stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez ten organ
    ewidencji, rejestrów bądź z innych danych znajdujących się w jego
    posiadaniu.
    § 2. Organ administracji publicznej, przed wydaniem zaświadczenia, może
    przeprowadzić w koniecznym zakresie postępowanie wyjaśniające.

    Art. 219. [ Odmowa wydania zaświadczenia ]
    Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę
    ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy
    zażalenie.

    Art. 220. [ Żądanie zaświadczenia ]
    § 1. Organ administracji publicznej nie może żądać zaświadczenia na
    potwierdzenie faktów lub stanu prawnego, znanych organowi z urzędu bądź
    możliwych do ustalenia przez organ na podstawie posiadanej ewidencji,
    rejestrów lub innych danych albo na podstawie przedstawionych przez
    zainteresowanego do wglądu dokumentów urzędowych (dowodu osobistego,
    dowodów rejestracyjnych i innych).
    § 2. Organ administracji publicznej żądający od strony zaświadczenia na
    potwierdzenie faktów lub stanu prawnego jest obowiązany wskazać przepis
    prawa wymagający urzędowego potwierdzenia tych faktów lub stanu prawnego w
    drodze zaświadczenia.

    Pismo albo spotkanie z dziekanem.
    Pozdrawiam
    Przemo P.

  • 5. Data: 2004-01-23 21:47:52
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Oracz w wiadomości <bur96f$225e$1@news2.ipartners.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Jak dlugo jeszcze uczelnie beda tylko sciagac gruby szmal i traktowac
    > studenta jak smiecia?!! (pytanie retoryczne)

    Zawsze. Zdradzę Ci, że poniekąd widziałem sposób w jaki część ówczesnego
    Trybunału Konstytucyjnego zastanawiała się nad podjęciem decyzji co do
    pewnej skargi - fakt, że złożonej przez pieniacza z Wrocławia. Konkluzja
    była brutalna, jednoznaczna i opierała się wyłącznie na tzw. "interesie
    własnym".

    --
    Olgierd
    "Nie ma nic straszniejszego od samego strachu", F.D. Roosevelt

  • 6. Data: 2004-01-24 08:43:35
    Od: "Mario" <b...@p...fm>

    Ja moze troche od strony mniej formalnej wypowiem sie w tej sprawie zreszta
    moi przedmowcy podali juz podstawe prawna. Mialem podobny przypadek kiedy
    nie mialem zaliczonego egzaminu po raz drugi i czekalem na egzamin komisyjny
    a w miedzyczasie potrzebne bylo zaswiadczenie do WKU. Myslalem ze nie bedzie
    problemow bo w koncu jestem studentem (nie zostalem skreslony). Ale biurwa w
    dziekanacie powiedziala ze nie moze mi wydac zaswiadczenia, tylko po tym jak
    egzamin sie odbedzie (za dwa dni) bo przeciez moge go nie zdac. Jak wiadomo
    z WKU nie ma latwo. Lepiej dotrzymywac terminow przez nich wyznaczonych.
    Zapytalem sie skad ma pewnosc nie zalicze egzaminu komisyjnego i zadam
    wydania takiego zaswiadczenia w tej chwili. Z piana na pysku ale zrobila to
    co do niej nalezalo. Jesli chodzi o system komputerowy to jest im potrzebny
    do tego zeby sprawdzic czy studiujesz... a takie zaswiadczenie to mozna
    wydrukowac z worda, przystawic pieczatke i podpisac sie za dziekana
    oczywisice jak sie chce.
    Notabene wszystko dzialo sie na Wydziale Prawa i Administracji UW. Egzamin
    zaliczylem, ale to byl pierwszy semestr i biurwy mnie dobrze zapamietaly,
    tak wiec w latach nastepnych nie bylo latwo....

  • 7. Data: 2004-01-24 13:19:48
    Od: "MG" <m...@o...pl>

    > Notabene wszystko dzialo sie na Wydziale Prawa i Administracji UW.

    Pod latarnią najciemniej.... Ja studiuję na WPiA UMK i mogłabym dodać jeszcze
    całą kopę podobnych historii "z życia wziętych"... Smutne ale prawdziwe.

    Pozdr.

    MG

  • 8. Data: 2004-01-24 13:44:35
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl>

    Użytkownik "MG" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pod latarnią najciemniej.... Ja studiuję na WPiA UMK i mogłabym dodać
    jeszcze
    > całą kopę podobnych historii "z życia wziętych"... Smutne ale prawdziwe.

    Na UAM szło się dogadać. ;)

    Anzelmo
    ICQ: 239769481
    GG: 6462706