  • 61. Data: 2003-12-01 23:11:24
    Temat: Re: czy to legalny windows?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Arek wrote:

    > Piotrek rzecze:
    > [..]
    >
    > Czyli najwyższy czas dobrać się M$ do dupy.
    > We wtorek poleci pozew.

    Moze nie szalej ;)
    Wstrzymaj sie moze do piatku narazie :) Albo przejdzie, albo sie do tego
    czasu jeszcze cos wymysli, bo takie produkowanie pozwow, jak wiadomo, jest
    bez sensu.

    Mysle ze nawet masz racje, ale chyba warto sie temu lepiej przyjzec.
    Narazie znalazlem art. 535 z 555, oraz dosc wazne 556 (KC).
    http://www.prawo.beck.pl/paragraf/pi.akt.23905.html

    Art. 69 moim zdaniem reguluje kwestie zawierania umowy z m$ przy wciskaniu
    "tak" w instalatorze. I teraz chodzi o to co w tej umowie (EULA
    wyswietlanej w instalatorze) tak na prawde pisze. Bo jezeli uzytkownik
    spelnia warunki w niej postawione (lub chociaz nie da sie mu udowodnic ze
    jest inaczej - czyli posiada te wszystkie smieszne naklejki, faktury i co
    tam jeszcze ma posiadac) to uzytkuje program legalnie i koniec.

    Moze sie ktos wypowie co ogranicza sprzedaz praw zgodna z art. 555 KC, bo na
    przyklad to ze mam prawo do prowadzenia pojazdow nie upowaznia mnie do
    sprzedazy tego prawa :)

    Gdzie mozna sobie przeczytac ta EULA m$ cala, bo na ich stronach to miszmasz
    z licencjami i chyba znalazlem juz wszystkie poza ta OEM-owa, a z tych
    skrawkow ktore poznajdowalem to moge nie wiedziec wszystkiego :)

  • 62. Data: 2003-12-01 23:17:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    latet wrote:

    > myszka
    >
    > Nie jest OK.
    > Na innej plycie glownej Windows OEM XP nie da sie
    > aktywowac (przynajmniej legalnie).

    A co sie robi jak sie zmieni plyte glowna? Chociazby wymiana gwarancyjna (a
    win nabyty na "myszke")?

    Z tego co wiem to uzycie cracka w takim przypadku bylo by jak najbardziej
    legalne :)
    Oczywiscie jesli przy tym nie lamiemy dodatkowo przepisow umowy licencyjnej.

  • 63. Data: 2003-12-01 23:27:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Tomasz Pyra rzecze:
    > Moze nie szalej ;)

    E tam. Nie straszni mi byli komunistyczni eSBecy to i nie straszny mi M$. :)

    > Wstrzymaj sie moze do piatku narazie :) Albo przejdzie, albo sie do tego
    > czasu jeszcze cos wymysli, bo takie produkowanie pozwow, jak wiadomo, jest
    > bez sensu.

    Zawsze można pozew wycofać. A tak to już będzie nabierał mocy czekając na swoją
    kolejkę :)

    > Art. 69 moim zdaniem reguluje kwestie zawierania umowy z m$ przy wciskaniu

    A tu się mylisz bo ustawa o prawach autorskich i pokrewnych jednoznacznie mówi
    o pisemnej umowie pod rygorem jej nieważności.

    > Moze sie ktos wypowie co ogranicza sprzedaz praw zgodna z art. 555 KC, bo na
    > przyklad to ze mam prawo do prowadzenia pojazdow nie upowaznia mnie do
    > sprzedazy tego prawa :)

    Trafne spostrzeżenie. Dorzucę to do swojego uzasadnienia. :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 64. Data: 2003-12-01 23:42:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotrek rzecze:
    > A co z kwestia STI?

    No dyć to przez STI pójdzie pozew.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 65. Data: 2003-12-03 17:38:37
    Od: "Piotrek" <c...@w...pl>

    Arek wrote:
    > To Ci nowość! Nie wiedziałem, że mogą być kimś z... wykształcenia!
    > Człek się całe życie jednak uczy!

    wiec juz wiesz. faktycznie czlowiek uczy sie cale zycie...

    ze słownika języka polskiego:
    Lekarz, prawnik itp. z wykształcenia << o kimś, kto skończył studia
    medyczne, prawnicze itp.>>

    Zycze sukcesow na dalszej drodze edukacji!

    Pozdrawiam, Piotrek.

  • 66. Data: 2003-12-03 18:48:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    Piotrek rzecze:
    [..]
    > Zycze sukcesow na dalszej drodze edukacji!

    Dziękuję za życzenia.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 67. Data: 2003-12-03 20:49:19
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Piotrek" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ze słownika języka polskiego:
    > Lekarz, prawnik itp. z wykształcenia << o kimś, kto skończył studia
    > medyczne, prawnicze itp.>>

    A hydraulik- o kimś kto skończył ZSZ Hydrauliczną z poszerzonym prawem;)))

    Pozdr
    Leszek

  • 68. Data: 2003-12-03 21:00:38
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Leszek w wiadomości <bqli86$j5p$1@topaz.icpnet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > A hydraulik- o kimś kto skończył ZSZ Hydrauliczną z poszerzonym prawem;)))

    Wiem o kim mówisz i chcę Ciebie poinformować, że on ukończył technikum
    przy Lotniczych Zakładach Naukowych w klasie o specjalności
    hydraulika-pneumatyka. A to zasadnicza różnica.
    Prawnikiem jest z zainteresowania. I z potrzeby ;-))

    --
    Olgierd
    "Pojednanie człowieka z samym sobą - najbardziej celna definicja

  • 69. Data: 2003-12-04 08:57:41
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem o kim mówisz i chcę Ciebie poinformować, że on ukończył technikum
    > przy Lotniczych Zakładach Naukowych w klasie o specjalności
    > hydraulika-pneumatyka.

    Zabrzmiało prawie jak Cambridge ;))))

    Pozdr
    Leszek

  • 70. Data: 2003-12-04 08:59:31
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    >
    > Wiem o kim mówisz i chcę Ciebie poinformować, że on ukończył technikum
    > przy Lotniczych Zakładach Naukowych w klasie o specjalności

    A co z maturą? Skierował pozew przeciw nieuczciwym nauczycielom??

    Leszek