    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to legalny windows?
    Date: Tue, 02 Dec 2003 00:11:24 +0100

    Arek wrote:

    > Piotrek rzecze:
    > [..]
    >
    > Czyli najwyższy czas dobrać się M$ do dupy.
    > We wtorek poleci pozew.

    Moze nie szalej ;)
    Wstrzymaj sie moze do piatku narazie :) Albo przejdzie, albo sie do tego
    czasu jeszcze cos wymysli, bo takie produkowanie pozwow, jak wiadomo, jest
    bez sensu.

    Mysle ze nawet masz racje, ale chyba warto sie temu lepiej przyjzec.
    Narazie znalazlem art. 535 z 555, oraz dosc wazne 556 (KC).
    http://www.prawo.beck.pl/paragraf/pi.akt.23905.html

    Art. 69 moim zdaniem reguluje kwestie zawierania umowy z m$ przy wciskaniu
    "tak" w instalatorze. I teraz chodzi o to co w tej umowie (EULA
    wyswietlanej w instalatorze) tak na prawde pisze. Bo jezeli uzytkownik
    spelnia warunki w niej postawione (lub chociaz nie da sie mu udowodnic ze
    jest inaczej - czyli posiada te wszystkie smieszne naklejki, faktury i co
    tam jeszcze ma posiadac) to uzytkuje program legalnie i koniec.

    Moze sie ktos wypowie co ogranicza sprzedaz praw zgodna z art. 555 KC, bo na
    przyklad to ze mam prawo do prowadzenia pojazdow nie upowaznia mnie do
    sprzedazy tego prawa :)

    Gdzie mozna sobie przeczytac ta EULA m$ cala, bo na ich stronach to miszmasz
    z licencjami i chyba znalazlem juz wszystkie poza ta OEM-owa, a z tych
    skrawkow ktore poznajdowalem to moge nie wiedziec wszystkiego :)