  • 11. Data: 2007-10-01 21:07:22
    Temat: Re: czy student ma jakieś prawa?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    news:fdpocr$7nj$1@inews.gazeta.pl...

    > art.384 i nast. kc

    Co do zasady masz rację, tyle, że możliwość zmiany regulaminu w tym trybie
    moim zdaniem wyłączona została wpisem nr 751 z dnia 20.06.2006 roku
    dokonanym w Rejestrze klauzul niedozwolonych. Skoro regulaminu nie można
    zmienić poprzez jednostronna decyzje uczelni, to uważam, że jedyną
    możliwością pozostają aneksy. Zgoda studenta nie może być dorozumiana
    poprzez brak sprzeciwu. Póki aneks nie zostanie aprobowany obowiązuje
    pierwotna treść umowy.

  • 12. Data: 2007-10-01 21:08:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >nie podpisywałem umowy, rozpoczynałem studia zanim one zaczęły
    >obowiązywać dla uczelni wyższych

    To, ze nie podpisywałeś nie zmienia faktu, ze ją zawarłeś. Jaki zatem akt
    normował warunki, na których zostałeś przyjęty do szkoły?

  • 13. Data: 2007-10-01 21:09:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ola" <d...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A że tak powiem z jakiej racji? Zdaje się że uczyłeś się w tej szkole,
    > marnowałeś czas profesorów, zużywałeś np. odczynniki w laboratorium,
    > zaginałes rogi w ksiazkach z biblioteki, zajmowales na liście miejsca
    > innym studentom... Powiedz no mi z jakiej paki wiedza którą do tej pory
    > zdobyłeś ma być za darmo?

    Odpowiedź jest prosta. Bo to szkoła z jakiego.s powodu nie chce się
    wywiązać z zawartej ze studentem umowy, a nie student.

  • 14. Data: 2007-10-02 02:57:09
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > możliwością pozostają aneksy. Zgoda studenta nie może być dorozumiana
    > poprzez brak sprzeciwu. Póki aneks nie zostanie aprobowany obowiązuje

    Nie bardzo wyobrażam sobie uznanie za niedozwoloną klauzuli, która
    stanowiłaby realizację konstrukcji przewidzianej przez ustawę. Niestety
    z rejestru klauzul trudno wyczytać dlaczego określone postanowienie
    zostało za takie uznane.A istotny jest przecież choćby kontekst
    konkretnej umowy. Podejrzewam że mogło chodzić o brak wskazania
    przesłanek do zmiany regulaminu. A to nie wyłącza możliwości
    posługiwania się wzorcami umownymi.

    KG

  • 15. Data: 2007-10-02 07:49:23
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

> [...]
    >
    > Ehhh, właśnie... Zaczynam teraz prowadzenie zajęć na zaocznych studiach u
    > mnie na uczelni. Dostałam wymagania i okazuje się, że zaoczni nic nie
    > muszą umieć. Że ja mam ich za rączkę w laboratorium prowadzać. Bo oni
    > biedactwa przecież pracują, wiec nie można od nich wymagać... A my na
    > dziennych (ten sam przedmiot, to samo laboratorium) żeśmy zasuwali, nikt
    > się z nami nie cackał, mielismy wejściówki zejściówki, kolokwia,
    > sprawozdania po 5 razy do zwrotu... I co... Oni dostaną praktycznie taki
    > sam dyplom jak my, bo zaplacili... Brak słów...

    No i później taki profesorek szuka sposobu żeby uwalić za wszelką cenę, bo
    on dostał wykształcenie za darmo, a inni muszą za nie zapłacić chcą czy nie
    chcą.

    SOTB

  • 16. Data: 2007-10-02 15:15:57
    Od: v...@g...com

    > To, ze nie podpisywałeś nie zmienia faktu, ze ją zawarłeś. Jaki zatem akt
    > normował warunki, na których zostałeś przyjęty do szkoły?

    nie wiem, ale tu jest grupa o prawie, może ktoś wie?

  • 17. Data: 2007-10-02 15:20:29
    Od: v...@g...com

    On Oct 1, 7:06 pm, "Ola" <d...@v...pl> wrote:

> [...]
    > studentom... Powiedz no mi z jakiej paki wiedza którą do tej pory zdobyłeś

    pytanie jest: czy mogę żądać zwrotu kasy jeśli regulamin został
    zmieniony? czy mam szansę aby sąd uznał że mam racje?
    reszta z tego co napisałeś to tylko Twoje przypuszczenia - nie będę
    więc ich komentował

  • 18. Data: 2007-10-02 18:41:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Podejrzewam że mogło chodzić o brak wskazania przesłanek do zmiany
    > regulaminu. A to nie wyłącza możliwości posługiwania się wzorcami

    Wzorcami umów posługiwać się możesz, tylko że zmiana ich - w tej sytuacji -
    wymaga zgody studenta wyrażonej jawnie, a nie w sposób dorozumiany poprzez
    brak protestu.

    Co do kontekstu, to trudno powiedzieć faktycznie, co też mieli na myśli. No
    ale skoro sąd to w takim brzmieniu wpisał do rejestru, to w takim
    kontekście obowiązuje. W konsekwencji - moim zdaniem - uczelnia chcąc w
    trakcie nauki zmienić studentowi warunki umowy musi to robić w drodze
    aneksu, a w razie niezaakceptowania przez studenta może albo umowę o naukę
    wypowiedzieć (ze skutkami prawnymi takiego postępku), albo do końca studiów
    w odniesieniu do danego studenta stosować stare zapisy.

    Inna sprawa, że trochę wybiegliśmy przed szereg, bo pytający nie napisał,
    czego zmiana dotyczy. Wydaje mi się, ze może mieć to znaczenie. Jakoś
    założyłem, z pewnie o opłaty chodzi.

  • 19. Data: 2007-10-02 18:42:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <v...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Szklana kula zaparowała :-)

    Przecież płacąc chyba wiedziałeś, na jakich zasadach będziesz się uczył.
    Istniał jakiś regulamin - skoro go zmieniają, to muszą mieć co zmieniać.