eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy pracownik ochrony ma prawo nie wpuscic konsumenta do sklepu? › Re: czy pracownik ochrony ma prawo nie wpuscic konsumenta do sklepu?
  • Data: 2005-08-04 13:26:13
    Temat: Re: czy pracownik ochrony ma prawo nie wpuscic konsumenta do sklepu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "radxcell" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:42f139af$1@news.home.net.pl...

    Uprawnienia pracowników ochrony wynikają z ustawy. Mają oni prawo
    "zatrzymania" osoby w ściśle określonych wypadkach. W wypadku sklepów są
    to w sumie dwa przypadki. Popełnienie czynu zabronionego prawem oraz
    próba wejścia na teren zamknięty. Samo wejście do sklepu nie jest
    zabronione prawem. Sklep z natury jest dla wszystkich, wiec i drugi
    argument odpada. Nie da się niedopuścić klienta do wejścia, nie
    naruszając jego wolności, w konsekwencji czego nie da się zgodnie z
    prawem go nie wpuścić.

    Prawidłową reakcja klienta jest:
    1) ujęcie ochroniarza na gorącym uczynku przestępstwa nadużycia
    uprawnień (w miarę możliwości)
    2) wezwanie policji i przekazanie ochroniarza, albo jeśli go nie ujął,
    to jego wskazanie policjantom, którzy ustala personalia.

    W najlepszym razie ochroniarz traci licencję. Może dostać wyrok,
    zwłaszcza jeśli załóżmy użył środków przymusu bezpośredniego przeciwko
    klientowi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1