  • 1. Data: 2004-03-29 15:54:26
    Temat: czy policja udostepni mi zdjecie mojej dziury?
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    wittam,

    pare dni temu wpadlem autem w dziure. Skutek: zniszczona opona,
    znieksztalcona felga i amortyzator ktory powiedzial do widzenia. Zamierzam
    sie ubiegac o partycypacje ZDiK w kosztach naprawy (krotko piszac - o
    odszkodowanie).

    Zdarzenie zglosilem na policji, ktora przyjechala, sporzadzila notatke i
    obfotografowala dziure. Sadze ze zlozenie ze wniosek o odszkodowanie
    zyskalby troche na wartoscii w oczach ZDiK gdyby byl ilustrowany zdjeciami.
    Czy moge wystapic do policji o udostepnienie zdjec z miejsca zdarzenia? Na
    jakiej podstawie prawnej? Albo na jakiej podstawie oni moga mi odmowic
    udostepnienia dokumentacji sprawy, ktora mnie dotyczy? Pozdrawiam

    Kwik

    --
    # 0 0 1 1 0 0 0
    # 00 1 1 1 1 00

  • 2. Data: 2004-03-29 19:04:45
    Temat: Re: czy policja udostepni mi zdjecie mojej dziury?
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Kwik" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiej podstawie prawnej? Albo na jakiej podstawie oni moga mi odmowic
    > udostepnienia dokumentacji sprawy, ktora mnie dotyczy? Pozdrawiam

    Mozesz wnosic o odpis (takze odbitke zdjec) wszystkiego, co znajduje sie w
    aktach na podstawie art. 156 par. 5 k.p.k. Mozesz takze powolac sie na art.
    51 ust. 3 Konstytucji R.P.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-03-29 19:11:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kwik" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    Wystarczy powołanie się na materiałów Policji. Tobie zdjęć raczej nikt nie
    udostępni.

  • 4. Data: 2004-03-29 20:06:43
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Mozesz wnosic o odpis (takze odbitke zdjec) wszystkiego, co znajduje sie w
    > aktach na podstawie art. 156 par. 5 k.p.k. Mozesz takze powolac sie na
    art.
    > 51 ust. 3 Konstytucji R.P.

    A skąd tu kpk, czyżby ktos popełnił przestępstwo?
    To wyłącznie postępowanie cywilne.

    Jeśli odmówią wypłaty odszkodowania, to w pozwie
    do sądu podać, że dowodem takim dysponuje policja,
    sąd zażąda nadesłania zdjęcia.

  • 5. Data: 2004-03-30 08:13:45
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w wiadomości

    > art.
    > >

    > A skąd tu kpk, czyżby ktos popełnił przestępstwo?
    > To wyłącznie postępowanie cywilne.

    Niekoniecznie. To zalezy od dziury.
    Art. 51 ust. 3 Konstytucji jest uniwersalny, ma zastosowanie niezaleznie od
    rodzaju postepowania.

    > Jeśli odmówią wypłaty odszkodowania, to w pozwie
    > do sądu podać, że dowodem takim dysponuje policja,
    > sąd zażąda nadesłania zdjęcia.

    O ile policja wczesniej tego nie wyrzuci...
    Najlepiej pisac od razu do komendanta o odbitki.

    --
    pozdrawiam:-) Marek