  • 1. Data: 2004-03-29 13:03:02
    Temat: Zaległe czesne + odsetki ...
    Od: "gorbaugh" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam nastepujacu problem...
    W lutym 2001 roku z przyczyn finansowych porzucilem studia na prywatnej
    uczelni. Wczoraj dostalem od nich list w ktorym wzywaja mnie do uregulowania
    zaleglego czesnego za caly zalegly semestr letni 2001 roku - 2300 + 7000
    !!! odsetek. To jest jedyne pismo jakie od nich dostalem na temat zaleglosci
    płatniczych. wciagu 3 lat.
    Teraz mamy 2004 rok i nagle sie ubudzili... kto mi moze podpowiedziec czy
    czasem moje zadluzenie sie nie przedawnilo juz ?? Bo troche w szoku jestem i
    kompletnie nie wiem co robic...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-29 15:45:47
    Temat: Re: Zaległe czesne + odsetki ...
    Od: "Beata " <b...@g...pl>

    gorbaugh <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > czasem moje zadluzenie sie nie przedawnilo juz ?? Bo troche w szoku jestem

    Sprawdź statut uczelni. Przede wszystkim moment, od którego tracisz status
    studenta i czy masz obowiązek płacić za cały semestr jeśli rezygnujesz zanim
    upłynie albo czy masz obowiązek płacić za cały rok, nawet jeśli rezygnujesz
    z całego semestru.

    Później sprawdź, czy statut przewiduje odsetki inne niż ustawowe, bo przez 2-
    3 lata raczej nie urosłyby na kwotę 7000 złotych od 2300 złotych.

    Jeśli ustawa o szkolnictwie wyższym lub inne pokrewne nie regulują tego
    inaczej co do przedawnienia, to czesne można chyba potraktować jako
    świadczenie okresowe. Jeśli statut nie skrócił okresu przedawnienia
    zaległości (w co wątpię), to konieczny jest upływ 3 lat.
    B.