  • 1. Data: 2004-03-29 14:20:50
    Temat: Urlop po 11 miesiącach
    Od: Kazimierz Kazimierczak <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam następujący problem - czy w przypadku zatrudnienia od 1 lutego do
    31 grudnia 2003 roku czyli pełnych 11 miesięcy i zwolnienia przez zakład
    pracy, można żądać wypłaty za urlop w wysokości 11/12?

    Czy na takie żadanie byłego pracownika pracodawca ma prawo odpowiedzieć
    negatywnie? Pracodawca tak zrobił - tzn. odmówił, ale nie jestem
    przekonany czy słusznie.

    Dodatkowo, nie jest to piewsza praca, przed jej podjęciem, był długi
    czas przebywania na bezrobociu. Normalnie (po roku), w tym przypadku
    przysługiwałby urlop w pełnym wymiarze tj. 26 dni.

    Po drodze tzn. chyba od 1 stycznia tego roku weszło nowe prawo pracy,
    więc nie wiem, proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    K. Kazimierczak

  • 2. Data: 2004-03-29 15:46:25
    Temat: Re: Urlop po 11 miesiącach
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 29 Mar 2004 16:20:50 +0200, na pl.soc.prawo, Kazimierz Kazimierczak
    napisał(a):

    Każdemu pracownikowi należy się urlop w naturze lub ekwiwalent. Pracodawca
    nie ma prawa odmówić i musi Ci wypłacić ekwiwalent za te 11 miesięcy.
    Trochę zawile piszesz o poprzednim zatrudnieniu, masz jakiś staż,czy
    liczysz tylko szkołę i bezrobocie/ tzn okres wypłty zasiłku / .Nowe
    przepisy Ciebie nie dotyczą, zresztą i tak należałby Ci się ekwiwalent.
    Ciekawe jak swoją odmowe uzasadnia były pracodawca.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2004-03-29 21:39:57
    Od: "Ania" <b...@p...onet.pl>

    Jeśli wcześniej przepracowałeś cały rok i nabyłeś prawo do pierwszego urlopu
    (po 6 miesiączach pracy) oraz prawo do urlopu uzupelniającęgo (po kolejnych
    6 misiącach pracy) np. 10+10, i następnie z dniem1 stycznia kolejnego roku
    nabyłeś prawo do urlopu , teraz za pracę w terminie przez Ciebie wskazanym
    należy Ci się 11/12 z przyslugująćego Ci wymiaru urlopu. Pracodawca ma
    obowiązek wypłacić ekwiwlanet. Jeśli nie chce, musisz zlożyć pozew do sądu ,
    albo skargę do inspekcji pracy!

    Użytkownik "Kazimierz Kazimierczak" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c49bc3$l34$1@korweta.task.gda.pl...