  • 1. Data: 2003-07-15 12:52:59
    Temat: czy mam prawo?
    Od: "r@v" <r...@p...pl>

    Witam,

    Czy po przeniesieniu na kogos (na klienta) praw autorskich i majątkowych do
    internetowego programu komputerowego mam prawo trzymania tego programu na
    swoim serwerze? bo pomyslalem, ze moze mam do tego prawo na mocy
    niezbywalnego prawa autorskiego?

    Pozdrawiam,
    r@v

  • 2. Data: 2003-07-15 15:18:14
    Temat: Re: czy mam prawo?
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "r@v" <r...@p...pl> napisał
    > Czy po przeniesieniu na kogos (na klienta) praw autorskich i majątkowych
    do
    {ciach} ..... tz. jak .. spredales prawa majatkowe ... a pozniej
    "przekazales" prawa autorskie ?

    >{c.d.} internetowego programu komputerowego mam prawo trzymania tego
    programu na
    > swoim serwerze? bo pomyslalem, ze moze mam do tego prawo na mocy
    > niezbywalnego prawa autorskiego?
    Prawnikiem nie jestem ale powiedzialbym ze w sumie zalezy to od tego co
    zostalo zapisane w umowie sprzedazy praw majatkowych ... jesli bylo tam
    zapisane ze "utwor" zostal sprzedany na wylacznosc to nie masz prawa. Jesli
    kupujacy nie zawarl tego w umowie, a ty nadal jestes wlascicielem praw
    autorskich (niekoniecznie majatkowyc) to .... raczej masz prawo ....

    --
    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........

  • 3. Data: 2003-07-15 15:40:36
    Od: "r@v" <r...@p...pl>

    > kupujacy nie zawarl tego w umowie, a ty nadal jestes wlascicielem praw
    > autorskich (niekoniecznie majatkowyc) to .... raczej masz prawo ....

    no tak, ale pomijając wszystko inne to jest coś takiego jak NIEZBYWALNE
    prawo autorskie, które należy do twórcy dzieła. Takiego prawa nie można
    nikomu "zbyć" z racji jego istoty ;) I coś mi się wydaje, że na mocy tego
    prawa mogę przechowywać kopię tego oprogramowania u siebie, niejako na
    własny użytek, cokolwiek by to nie znaczyło ;)

    W moim mniemaniu:
    1.zbycie praw majątkowych do oprogramowania oznacza, iż czerpać zyski z tego
    oprogramowania może tylko ten na poczet którego zbywa się prawa (czyli po
    polsku staje się on właścicielem oprogramowania) i zbywca praw nie może
    odtąd czerpać żadnych korzyści finansowych z tego oprogramowania
    2.zbycie praw autorskich oznacza, iż nabywający to prawo może ponadto
    sygnować własną marką owe oprogramowanie (a poza tym sygnować
    oprogramowanie nadal może autor na mocy tego NIEZBYWALNEGO prawa
    autorskiego).

    To chyba podobnie jak z samochodami... kiedy kupujesz auto to nabywasz prawo
    majątkowe i prawo autorskie do niego, nie oznacza to jednak, że producent
    nie może umieścić nazwy swojej marki na owym samochodzie ;)

    Pozdrawiam,
    r@v

  • 4. Data: 2003-07-15 16:03:34
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "r@v" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > polsku staje się on właścicielem oprogramowania) i zbywca praw nie może
    > odtąd czerpać żadnych korzyści finansowych z tego oprogramowania

    podsumowując, tylko właściciel praw majątkowych może czerpać
    np. korzyści materialne z dystrybucji programu.

    > 2.zbycie praw autorskich oznacza, iż nabywający to prawo może ponadto
    > sygnować własną marką owe oprogramowanie

    nie koniecznie, prawa autorskie są niezbywalne, możesz zbyć jedynie
    prawa autorskie materialne.
    posiadacz praw autorskich materialnych często znakuje działo,
    jednak jest to np. oznakowanie dystrybutora, oznakowanie w sposób
    umożliwiający kontakt z dystrybutorem.

    oznaczenie właściciela praw autorskich materialnych (o ile nie jest on
    jednocześnie autorem) jako autora oprogramowanie jest niedozwolone
    z punktu widzenia prawa, i jest to plagiat niezależnie od tego kto posiada
    prawa autorskie materialne.

    > (a poza tym sygnować
    > oprogramowanie nadal może autor na mocy tego NIEZBYWALNEGO prawa
    > autorskiego).

    tak, bo jest autorem i zawsze nim pozostanie.

    zupełnie co innego :)

  • 5. Data: 2003-07-16 07:57:31
    Od: "r@v" <r...@p...pl>

    > zupełnie co innego :)