    From: "r@v" <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mam prawo?
    Date: Tue, 15 Jul 2003 17:40:36 +0200

    > kupujacy nie zawarl tego w umowie, a ty nadal jestes wlascicielem praw
    > autorskich (niekoniecznie majatkowyc) to .... raczej masz prawo ....

    no tak, ale pomijając wszystko inne to jest coś takiego jak NIEZBYWALNE
    prawo autorskie, które należy do twórcy dzieła. Takiego prawa nie można
    nikomu "zbyć" z racji jego istoty ;) I coś mi się wydaje, że na mocy tego
    prawa mogę przechowywać kopię tego oprogramowania u siebie, niejako na
    własny użytek, cokolwiek by to nie znaczyło ;)

    W moim mniemaniu:
    1.zbycie praw majątkowych do oprogramowania oznacza, iż czerpać zyski z tego
    oprogramowania może tylko ten na poczet którego zbywa się prawa (czyli po
    polsku staje się on właścicielem oprogramowania) i zbywca praw nie może
    odtąd czerpać żadnych korzyści finansowych z tego oprogramowania
    2.zbycie praw autorskich oznacza, iż nabywający to prawo może ponadto
    sygnować własną marką owe oprogramowanie (a poza tym sygnować
    oprogramowanie nadal może autor na mocy tego NIEZBYWALNEGO prawa
    autorskiego).

    To chyba podobnie jak z samochodami... kiedy kupujesz auto to nabywasz prawo
    majątkowe i prawo autorskie do niego, nie oznacza to jednak, że producent
    nie może umieścić nazwy swojej marki na owym samochodzie ;)

    Pozdrawiam,
    r@v