  • 1. Data: 2003-07-15 11:44:23
    Temat: Allegro a prywatnosc i numer IP
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Witam.
    Sprawa jest interesujaca z mojego punktu widzenia.
    Otoz na pewno wielu z Was wie,ze jesli ma si ekonto na allegro i chce sie
    wyslac poprzez allegro mail do kolejnego uzytkownikla allegro poprzez ich
    strone WWW to w tresci maila ZAWSZE znajduje sie IP nadawcy:

    "Wiadomość od: XXX, wysłana z komputera o numerze IP: xXX.XxX.XXx"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dlaczego moj IP jest upubliczniany ?
    No i dlaczego allegro poproszone o numer IP dowcipnisia wykreca sie w tym
    przypadku ustawa o danych osobowych vel "mozliwosci udostepnienia IP na
    wniosek organow scigania" ?

    Moglby mi to ktos wyjasnic, bo sprawa mnie lekko zirytowala..

    --
    *it's much better to fuck without love than being in love without fucking*
    GG: 70701

  • 2. Data: 2003-07-15 12:02:51
    Temat: Re: Allegro a prywatnosc i numer IP
    Od: Piotr Zet <a...@...sygnaturce>

    Recently Papik wrote:
> [...]
    > strone WWW to w tresci maila ZAWSZE znajduje sie IP nadawcy:
    >
    > "Wiadomość od: XXX, wysłana z komputera o numerze IP: xXX.XxX.XXx"

    A gdzie jest upubliczniany ? Bo z tego co wiem ta informacja dociera tylko do
    tego komu wyslales wiadomosc. A jak wysylasz komus zwyklego maila to tez zawsze
    moze sprawdzic Twoje IP.
    A w ogole co takiego strasznego jest w "upublicznianiu" IP ?
    No chyba, że jesteś spamerem albo crackerem ;-)
    --
    Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
    "It's better to keep your mouth shut and be thought a fool

  • 3. Data: 2003-07-15 12:18:59
    Od: "Cyberfosfor" <l...@p...fm>

    albo krakersem ;)

  • 4. Data: 2003-07-15 19:59:00
    Od: "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w wiadomości
    .
    .
> [...]
    > strone WWW to w tresci maila ZAWSZE znajduje sie IP nadawcy:
    >
    > "Wiadomość od: XXX, wysłana z komputera o numerze IP: xXX.XxX.XXx"

    No chwilka, a jeżeli wyślesz do kogoś maila z programu pocztowego
    bądź z interfejsu www<-->email, to uważasz, że Twój nr IP
    nie dociera do odbiorcy maila?

    Nie rozumiem, o co Ci chodzi...

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 5. Data: 2003-07-15 21:08:15
    Od: poreba <d...@p...com>

    "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid> niebacznie popelnil

    > No chwilka, a jeżeli wyślesz do kogoś maila z programu
    > pocztowego bądź z interfejsu www<-->email, to uważasz, że Twój
    > nr IP nie dociera do odbiorcy maila?
    Nie zawsze, zależy od oprogramowania serwera przecież.
    A wartość "Recived" nikła...

    > Nie rozumiem, o co Ci chodzi...
    Ja stawiam, że pytającemu chodzi o pewną schizofrenię allegro,
    z jednej strony wywalają na początek treści maila IP nadawcy,
    z drugiej zasłaniają się prokuraturę przy pytaniach o IP w sprawach
    drażliwych. SzP ytający, czy tak?

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2003-07-15 23:13:51
    Od: "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > "PiotRek" <b...@w...USUNTO.pl.invalid> niebacznie popelnil
    > Nie zawsze, zależy od oprogramowania serwera przecież.

    Może i są serwery, które nie wstawiają numeru IP
    do nagłówków, ale jest to margines...
    Jasne, że są sposoby, by uniknąć podawania swojego IP
    przy wysyłaniu poczty (anonimowe remailery itp.),
    ale normalny użytkownik (tzn. taki, który ma czyste sumienie
    i nie ma nic do ukrycia) nie ma potrzeby korzystać z takich
    rozwiązań...

> [...]
    > z jednej strony wywalają na początek treści maila IP nadawcy,
    > z drugiej zasłaniają się prokuraturę przy pytaniach o IP w sprawach

    Możliwe, że SzP pytającemu o to właśnie chodziło,
    ale z drugiej strony - co Ci da IP użytkownika?
    Włamiesz mu się do komputera? (tzn. nie mam na myśli
    akurat Ciebie, tylko tak ogólnie pytam...)
    Napiszesz do abuse? Jeżeli będzie chodzić o jakieś
    oszustwo, to i tak Cię (jw.) skierują do prokuratury...

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 7. Data: 2003-07-16 12:07:28
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Możliwe, że SzP pytającemu o to właśnie chodziło,
    > ale z drugiej strony - co Ci da IP użytkownika?
    Nie o to chodzi czy coś to da.
    Tylko o niekonsekwencję ze strony allegro.
    IMHO bzdurne podejście, podobne do stanowiska telkomów
    przy podawaniu *niezastrzeżonego* numeru: numer>abonent.
    Abonent jest w spisie abonentów.
    Nie podawali (teraz to zupełny miszmasz z Ciechanowem)

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2003-07-17 00:43:34
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 15 Jul 2003 21:08:15 +0000 (UTC), poreba napisał/napisała:
> [...]
    > z jednej strony wywalają na początek treści maila IP nadawcy,
    > z drugiej zasłaniają się prokuraturę przy pytaniach o IP w sprawach

    Dokladnie tak ! :(

  • 9. Data: 2003-07-17 00:46:06
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 16 Jul 2003 01:13:51 +0200, PiotRek napisał/napisała:
    > ale z drugiej strony - co Ci da IP użytkownika?
    > Włamiesz mu się do komputera? (tzn. nie mam na myśli
    > akurat Ciebie, tylko tak ogólnie pytam...)

    Mi IP powie duzo, wystarczy mi miasto/siec/provider.
    Jak sie upre to w ostatecznosci dojde do zrodla :P

    NIe o to mi jednak chodzi. Chodzi o postawe allegro i kropka.