    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mam prawo?
    Date: Tue, 15 Jul 2003 18:03:34 +0200

    Użytkownik "r@v" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:bf17ac$801$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > W moim mniemaniu:
    > 1.zbycie praw majątkowych do oprogramowania oznacza, iż czerpać zyski z
    tego
    > oprogramowania może tylko ten na poczet którego zbywa się prawa (czyli po
    > polsku staje się on właścicielem oprogramowania) i zbywca praw nie może
    > odtąd czerpać żadnych korzyści finansowych z tego oprogramowania

    podsumowując, tylko właściciel praw majątkowych może czerpać
    np. korzyści materialne z dystrybucji programu.

    > 2.zbycie praw autorskich oznacza, iż nabywający to prawo może ponadto
    > sygnować własną marką owe oprogramowanie

    nie koniecznie, prawa autorskie są niezbywalne, możesz zbyć jedynie
    prawa autorskie materialne.
    posiadacz praw autorskich materialnych często znakuje działo,
    jednak jest to np. oznakowanie dystrybutora, oznakowanie w sposób
    umożliwiający kontakt z dystrybutorem.

    oznaczenie właściciela praw autorskich materialnych (o ile nie jest on
    jednocześnie autorem) jako autora oprogramowanie jest niedozwolone
    z punktu widzenia prawa, i jest to plagiat niezależnie od tego kto posiada
    prawa autorskie materialne.

    > (a poza tym sygnować
    > oprogramowanie nadal może autor na mocy tego NIEZBYWALNEGO prawa
    > autorskiego).

    tak, bo jest autorem i zawsze nim pozostanie.

    zupełnie co innego :)