  • 1. Data: 2007-05-09 13:47:26
    Temat: czas realizacji niezgodnosci towaru z umowa
    Od: Crook <w...@g...com>

    Witam
    Kupilem aparat cyfrowy w "media markt" ponad rok temu. Dnia 22.03.2007
    zgłosiłem niezgodnosc towaru z umowa (aparat nie wlacza sie za kazdym
    razem). 27.04 dowiedzialem sie ze aparat zostal wyslany z serwisu ale
    przesylka nie doszla do sklepu, kazali mi przyjsc w pn (tj. 30.04).
    Wiec poszedlem 30.04 nic sie nie dowiedzialem, kazali przyjsc po
    weekendzie majowym, bo kierownika w tym momencie nie ma itp itd.
    Poszedlem do nich 7.05 to dowiedzialem sie ze jednak nie zostal
    wyslany, tylko jest wyceniona naprawa i wycena gdzies zaginela,
    czekaja az powtornie wysle ja HP do nich.
    Co w takiej sytuacji mam robic? Z tego co wyczytalem, maja 14 lub 21
    dni na zrealizowanie zlecenia, w tym momencie minelo juz duzo duzo
    wiecej.
    Moge zadac wymiany?

    P.S. aparat zostal wyslany do serwisu w W-wie (wiec 14 dni)

    Dziekuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-09 14:34:30
    Temat: Re: czas realizacji niezgodnosci towaru z umowa
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Crook napisał(a):
    > Co w takiej sytuacji mam robic? Z tego co wyczytalem, maja 14 lub 21
    > dni na zrealizowanie zlecenia, w tym momencie minelo juz duzo duzo
    > wiecej.

    nie wiem gdzie wyczytałeś...
    mają "odpowiedni termin"

    KG

  • 3. Data: 2007-05-09 18:38:42
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Crook napisał(a):
    > Co w takiej sytuacji mam robic? Z tego co wyczytalem, maja 14 lub 21
    > dni na zrealizowanie zlecenia, w tym momencie minelo juz duzo duzo
    > wiecej.

    W zasadzie to nic, bo musisz jeszcze udowodnić że owa niezgodność
    towaru występowała w momencie zakupu (minęło 6 miesięcy od dnia zakupu).

    --
    Filip.

  • 4. Data: 2007-05-09 20:44:50
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > W zasadzie to nic, bo musisz jeszcze udowodnić że owa niezgodność towaru
    > występowała w momencie zakupu (minęło 6 miesięcy od dnia zakupu).

    ale jak w ciągu 14 dni oni nie powiedzieli nic o tym, że nie uznają reklamacji
    to znaczy, że ją uznali

  • 5. Data: 2007-05-09 22:11:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.05.2007 Crook <w...@g...com> napisał/a:
    > Co w takiej sytuacji mam robic? Z tego co wyczytalem, maja 14 lub 21
    > dni na zrealizowanie zlecenia, w tym momencie minelo juz duzo duzo
    > wiecej.

    Źle wyczytałeś.

    > Moge zadac wymiany?

    Myślę że mozesz spróbować. Wystosuj pismo gdzie powołasz się na art. 8
    u.1. i zaznaczysz, że obecny tryb zaspokojenia zgłoszenia reklamacyjnego
    stanowi dla Ciebie dużą niedogodność (naprawa trwa już tyle a tyle) w
    związku z czym w przypadku gdy w ciągu powiedzmy tygodnia nie otrzymasz
    towaru zgodnego z umową (naprawionego, bądź nowego) to od umowy odstąpisz.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-05-10 07:38:46
    Od: Crook <w...@g...com>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    To chyba nie bedzie trudne, bo poszla jakas elektronika, a aparat nie
    byl rozkrecany, nie upadl (nie ma sladow, nawet jednej ryski na
    obudowie, byl bardzo zadko uzywany). W serwisie nie mowili nic o winie
    uzytkownika, a pracownik "media" powiedzial, ze dardzo duzo tych
    aparatow przyjeli na gwarancje.

    > ale jak w ciągu 14 dni oni nie powiedzieli nic o tym, że nie uznają reklamacji
    > to znaczy, że ją uznali

    Czyli moge liczyc ze dostane aparat naprawiony, ewentualnie
    wymieniony?
    Po rozmowie z pracownikiem "media", dowiedzialem sie ze kwota naprawy
    wynosi ponad 50% wartosci aparatu.

  • 7. Data: 2007-05-10 13:13:37
    Od: Crook <w...@g...com>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Źle wyczytałeś.

    Ok, niedokladnie czytalem. Sprawdze jeszcze dokladnie, ale wydaje mi
    sie ze minelo ponad 14 dni zanim zawiadomili mnie pisemnie, ze aparat
    zostal wyslany do serwisu. Takie pismo wyslali 6 kwietnia (Zlozony
    zostal u nich 22.03) Czyli mozna twierdzic ze potwierdzili
    niezgodnosc.

> [...]
    > towaru zgodnego z umową (naprawionego, bądź nowego) to od umowy odstąpisz.

    Takie pismo najlepiej wyslac poleconym z potweirdzeniem odbioru, bo
    przekonany jestem, ze zaden z pracownikow nie bedzie chcial mi go
    podpisac, a kierownik czy wicekierownik nie bedzie obecny.
    ---------
    Irek

  • 8. Data: 2007-05-10 21:03:32
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Crook napisał(a):

    > To chyba nie bedzie trudne, bo poszla jakas elektronika, a aparat nie
    > byl rozkrecany, nie upadl (nie ma sladow, nawet jednej ryski na
    > obudowie, byl bardzo zadko uzywany).

    A jak zamierzasz to zrobić?

    --
    Filip.

  • 9. Data: 2007-05-11 09:40:05
    Od: Crook <w...@g...com>

    Filip Ozimek napisał(a):
    >A jak zamierzasz to zrobić?
    > --
    > Filip.

    Tak jak napisalem nizej, aparat zlozylem 22.03, na kopercie z MM mam
    date 6.04 (to jest piatek), przez weekend nie doszedl, 9.04 byly
    swieta, wiec najwczesniej mogl przyjsc 10.04. Jakby nie bylo to
    doszedl po uplywie 14 dni, a druga sprawa to przysylajac list nic nie
    napisali ze nie przyjeli reklamacji tylko wyslali do serwisu. Wiec
    reklamacja uznana. Jesli sie myle to naprostujcie moja wypowiedz.

    Irek

  • 10. Data: 2007-05-14 14:24:19
    Od: Crook <w...@g...com>

    Witam grupowiczow JEszcze mi sie nie rozwiazala sprawa z tym aparate.
    Wiec reasumujac:

    Kupilem aparat cyfrowy w "media markt" ponad rok temu.
    Dnia 22.03.2007 zgłosiłem niezgodnosc towaru z umowa (aparat nie
    wlacza sie za kazdym razem). na kopercie z MM mam date 6.04 (to jest
    piatek), przez weekend nie doszedl, 9.04 byly swieta, wiec
    najwczesniej mogl przyjsc 10.04. (czyli po 14 dniach)
    Poszedlem dowiedziec sie co z nim jest, odpowiedzi zawsze mialem inne
    (zaginela przesylka, pozniej ze wycena nie dotarla a aparat jest
    jesszcze w serwisie, zas blednie wypelniona karta gwarancyjna
    (chociaz
    nie wiem po co im to potrzebne)).
    Dzisiaj do mnie zadzwonili z MM i powiedzieli ze serwis stwierdzil
    koszt naprawy przekraczajacy 50% (kupilem za 480 PLN, naprawa wynosi
    ponad 250zl) i oni nie zaplaca za naprawe i czy zgadzam sie zeby oni
    naprawili na moj koszt. Oczywiscie odmowilem.

    Chcialem sie zapytac jakich argumentow moge uzyc, bo z art.8 ust.1
    wynika ze mieli ustosunkowac sie do niezgodnosci w ciagu 14 dni, list
    doszedl po tym czasie, i nawet w liscie nie napisali ze nie przyjeli
    reklamacji tylko ze aparat zostal wyslany do serwisu. Wiec
    niezgodnosc
    zostala uznana.
    Czy moga mi oddac nienaprawiony aparat?