  • 21. Data: 2012-02-03 14:55:12
    Temat: Re: crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet - co zrobić?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:jggs65$buv$7@inews.gazeta.pl...

    > jakiej innej?
    > tej samej, ktora umowa zawarla rok temu.
    > Wiec gdzie tan inna?

    Hehe... a skad zalozenie, ze umowe zawieral posiadacz karty? Proponuje
    przeczytac posta inicjujacego watek... W zaleznosci od mojej fantacji moge
    splacic zobowiazanie dowolnej osoby na swiecie, ale nie generuje to mojego
    zobowiazania do splaty kolejnych zobowiazan w przyszlosci...

    > tak moze.

    Chyba tylko w Twoim alternatywnym swiecie :D.

    MK

  • 22. Data: 2012-02-03 14:59:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 03 Feb 2012 15:03:59 +0100, MK wrote:

    > Jak wiadomo, niewypowiedziane umowy OC automatycznie sie
    > przedluzaja, czy to oznacza, ze ubezpieczyciel moze sobie obciazyc moja
    > karte, za jego ubezpieczenie?

    Jeśli wydałbyś taką dyspozycję, to teoretycznie tak.
    W praktyce dopiero od października byłoby to możliwe, i to pod warunkiem
    dostosowania przez banki regulaminów karcianych do ustawy o usługach
    płatniczych.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 23. Data: 2012-02-03 15:08:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > nie obciazaja twojego konta tylko karte kredytowa, a ta zadzi sie innymi
    > prawami.

    Widzisz, a ja mam same debetowe ;). Masz racje, skladam w banku reklamacje,
    ze nie ja dokonywalem transakcji i kasa wraca.

    > Zglos, ze to nie ty to wsadza twojego znajomego.

    A za co niby? Co za ulga, ze jestes tylko teoretykiem, bo inaczej swiat juz
    by sie zamienil w jedno wielkie wiezienie ;). Cholera tylko kto by to
    wszystko sprzatal i utrzymywal, bo wiezniow to chyba juz nie mozna zmuszac
    do pracy w cywilizowanych krajach, nieprawdaz?

    MK

  • 24. Data: 2012-02-03 15:15:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-03, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > splacic zobowiazanie dowolnej osoby na swiecie, ale nie generuje to mojego
    > zobowiazania do splaty kolejnych zobowiazan w przyszlosci...

    Ale (przekładając na obecną sytuację) Ty zaznaczyłeś że *chcesz* płacić
    za kolejne zobowiązania tej osoby w przyszłości (auto-odnowienie).
    To też nie jest zabronione.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2012-02-03 15:19:54
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote on 2012-02-03_15:32
    > On 2012-02-03, witrak() <w...@h...com> wrote:

    > Sugerowanie że duży potentat w branży IT jest firmą typu "pobieraczek"
    > i pozwala sobie na podobne zagrywki jest cokolwiek zabawne. Sorry,

    Wybacz, ale jesteś naiwny :-)
    Wszak "pecunia non olet", jak mawiali starożytni, więc *każda*
    firma "orze jak może".
    Sam miałem tego typu zdarzenie z firmą podobnej wielkości
    (BulkRegister, jeden z większym rejestratorów domen na świecie).
    Nie było opcji do zaznaczenia, a pierwszy miesiąc usługa była darmo.
    Oczywiście to duża firma, więc jak tylko oprotestowałem
    ściągnięcie kasy, to natychmiast bez dyskusji zwrócili.
    Ale sama oferta miała tak umieszczoną opcję wyboru, że mimo, że
    samodzielnie jej nie zaznaczyłem (jestem "pies na takie
    kombinacje"), to przy ponownym wejściu na stronę podsumowania -
    tuż przed płatnością - nagle zaznaczyła się automagicznie
    (oczywiście z opisem, że to za darmo, i odesłaniem do regulaminu...).

    Życzę więcej nieufności wobec wielkich, solidnych firm :-)

    Pozdr.

    witrak()

  • 26. Data: 2012-02-03 15:22:31
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote on 2012-02-03_15:52
    > ale tam naprawde jest duzymi literami napisane ze umowa jest
    > odnawiana co 12 miesiecy.trzeba tylko przeczytac co sie klika.

    A default jest jaki ?

    UE wprowadza regulację zakazującą defaultowe wybieranie opcji -
    będziesz to musiał zrobić sam i wtedy faktycznie będzie to
    wyłącznie Twoja wina.

    witrak()

  • 27. Data: 2012-02-03 15:26:28
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote on 2012-02-03_15:47

    > ale narazie wolno.

    Owszem. Ale z tego wynika, że bardziej spostrzegawczy nie da się
    nabrać, ale nie wynika, że mniej spostrzegawczy - jest sam sobie
    winien, jak tego usiłował dowieść ten nieprzystosowany
    społecznie... :-)

    I - przy okazji - z samego faktu, że ma *nie być wolno* widać, że
    jest tak jak jest, nie jest dobrze.

    witrak()

  • 28. Data: 2012-02-03 15:27:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-03, witrak() <w...@h...com> wrote:

    [...]

    > Wybacz, ale jesteś naiwny :-)

    Wybacz, ale może po prostu umiem czytać?

    > Sam miałem tego typu zdarzenie z firmą podobnej wielkości
    > (BulkRegister, jeden z większym rejestratorów domen na świecie).
    > Nie było opcji do zaznaczenia, a pierwszy miesiąc usługa była darmo.

    Nie musi być opcji. Bardzo często w amerykańskich jest X-day trial
    free i automatycznie się przedłuża podanym numerem karty.
    Wszystko jasno opisane.

    > Oczywiście to duża firma, więc jak tylko oprotestowałem
    > ściągnięcie kasy, to natychmiast bez dyskusji zwrócili.

    Czyli jednak nie jak pobieraczek. CBDU.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2012-02-03 15:46:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2012 15:03, MK pisze:

    > No, ale informacji o tym, ze zostanie obciazona karta innej osoby to
    > chyba nie zawiera? Ostatnio pomagalem znajomemu przy zawieraniu umowy

    Jakiej "innej osoby"? Skąd sklep miał wiedzieć, że ktoś podał fałszywe
    (cudze) dane? Obciążył tą, którą podano do umowy i tyle.

    > ubezpiecznienia OC przez internet, tzn. podalem swoj numer karty, a on
    > mi dal gotowke. Jak wiadomo, niewypowiedziane umowy OC automatycznie sie
    > przedluzaja, czy to oznacza, ze ubezpieczyciel moze sobie obciazyc moja
    > karte, za jego ubezpieczenie? Kwestia przedluzenia umowy to cos innego
    > niz pobrania oplaty z cudzej karty...

    Zależy od umowy. I nie z cudzej - z podanej przez zawierającego umowę.

  • 30. Data: 2012-02-03 15:48:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Feb 2012, MK wrote:

    > Hehe... a skad zalozenie, ze umowe zawieral posiadacz karty?

    No to albo złodziej i na policję, albo pełnomocnik... i tu masz
    problem ze ściaganiem pełnomocnika, że przekroczył jego zakres.
    Wcale nie byłoby to takie oczywiste.

    Do tego jest wersja że nabywca "daruje" nabytek - a przecież
    daruje prawo (bo nie bity w drucie lub na DVD), wraz z warunkami.

> [...]
    > splacic zobowiazanie dowolnej osoby na swiecie, ale nie generuje to mojego
    > zobowiazania do splaty kolejnych zobowiazan w przyszlosci...

    Nie generuje, ale jeśli spłacałeś, to powinieneś sprawdzić co
    spłacałeś.
    Zwróć uwagę, że sytuacja jest *inna* niż w przypadku np. zapłacenia
    komuś za ciepłą wodę, kiedy to kwit za zużycie *już* jest i spłacasz
    istniejący dług.
    Strony sklepów internetowych potrafią powiązać jedno z drugim,
    zapłata jest równoczesna z akceptacją warunków.

    > Chyba tylko w Twoim alternatywnym swiecie :D.

    Ale tu już mocno pojechałeś - może, przecież ściągnął ;)
    (przecież przedmiotem dyskusji jest tylko "czy legalnie ściągnęli",
    a nie czy ściągnęli :D)

    pzdr, Gotfryd