  • 31. Data: 2012-02-03 15:49:44
    Temat: Re: crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet - co zrobić?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2012 16:08, MK pisze:

    > Widzisz, a ja mam same debetowe ;).

    Nie ma znaczenia,

    > Masz racje, skladam w banku
    > reklamacje, ze nie ja dokonywalem transakcji i kasa wraca.

    A potem znajomy zostaje zatrzymany przez policję, robi się niezły dym i
    albo znajomy lub ty idziecie siedzieć za oszustwa i jakieś szemrane
    transakcje finansowe.

    > A za co niby?

    Za wyłudzenie opłacenia towaru/usługi.

  • 32. Data: 2012-02-03 15:54:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2012 15:29, witrak() pisze:

    > Aha, teraz już rozumiem i współczuję :-)
    >
    > Nerd is a derogatory slang term for an intellectual but
    > socially-impaired, [...] As with other pejoratives, nerd has been
    > reappropriated by some as a term of pride and group identity.
    > [Wikipedia]

    Skoro współczujesz, to najwyżej przeczytanie drugiej części cytatu już
    ciebie przerosło.

    Widać pewien wzorzec zachowania.

    > Czy również była możliwość zrezygnowania z opcji automatycznego
    > przedłużenia ?

    Jeśli chcesz, żeby za ciebie coś czytał i ci tłumaczył, to będziesz mi
    musiał za to zapłacić.

    > Czy potrafisz czytać ze zrozumieniem ? Przypuszczam, że masz z tym

    Tak.

    > trudności, bo z pierwotnego postu nie wynikało wcale, że piszący
    > zawierał tę umowę.

    Podał swoje dane, które zostały wykorzystane przez kogoś innego za jego
    pozwoleniem. Czyli zawarł umowowę za czyimś pośrednictwem.

    [ciach]

    > A Ty pewnie pewnego dnia trafisz w jakimś europejskim kraju do
    > zautomatyzowanej toalety publicznej i będziesz miał trudności,
    > czego Ci ze względu na Twoją pyszałkowatość i wynoszenie się nad
    > innych (i to z powodu upośledzenia społecznego :) ) serdecznie
    > życzę ;-)

    Skoro uważasz, że obsługa toalet to coś na tyle trudnego, że może
    sprawiać kłopoty, to najwyraźniej jesteś jeszcze bardziej
    niedorozwinięty umysłowo, niż mi się z początku wydawało... Biednyś...

  • 33. Data: 2012-02-03 15:55:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2012 15:32, Wojciech Bancer pisze:

    > Sugerowanie że duży potentat w branży IT jest firmą typu "pobieraczek"
    > i pozwala sobie na podobne zagrywki jest cokolwiek zabawne. Sorry,

    Przestanie być zabawne, jak potentat poszczuje na niego swoich prawników ;->

  • 34. Data: 2012-02-03 15:58:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2012 16:26, witrak() pisze:

    > Owszem. Ale z tego wynika, że bardziej spostrzegawczy nie da się
    > nabrać, ale nie wynika, że mniej spostrzegawczy - jest sam sobie
    > winien, jak tego usiłował dowieść ten nieprzystosowany
    > społecznie... :-)
    >
    > I - przy okazji - z samego faktu, że ma *nie być wolno* widać, że
    > jest tak jak jest, nie jest dobrze.

    Nie, z tego wynika tylko, że rządzący lubią debili, bo takimi lepiej się
    rządzi, więc tworzą prawo pod debili, żeby taki niedorozwinięty umysłowo
    ćwok nie zrobił sobie krzywdy.

    I potem mamy idiotyczne przepisy - w sumie niektóre są już porównywalne
    z tym, co swego czasu opisywał Papcio Chmiel w tomie o wyspie
    Papierolubków: tam do zakupu lodów trzeba było okazać świadectwo
    wycięcia migdałków.

  • 35. Data: 2012-02-03 15:59:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2012 15:55, MK pisze:

    > Hehe... a skad zalozenie, ze umowe zawieral posiadacz karty? Proponuje
    > przeczytac posta inicjujacego watek... W zaleznosci od mojej fantacji
    > moge splacic zobowiazanie dowolnej osoby na swiecie, ale nie generuje to
    > mojego zobowiazania do splaty kolejnych zobowiazan w przyszlosci...

    Czyli prosisz się o kontrolę skarbową ;->

  • 36. Data: 2012-02-03 17:22:00
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-02-03 11:21, froff pisze:

    > Kupiliśmy to w ten sposób, że podałem numer mojej karty kredytowej a ona
    > mi potem te pieniądze zwróciła. Rok później patrzę - a tu na wykazie z
    > mojej karty nowe obciążenie z enigmatycznym tytułem MCAFEE.

    Komu podales numer karty ? Dostawca uslugi za ktora placiles caly czas
    jest w posiadaniu danych Twojej karty ?

  • 37. Data: 2012-02-03 17:32:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    wiadomości news:4f2c045c$1@news.home.net.pl...

    > Czyli prosisz się o kontrolę skarbową ;->

    Chyba nie mowisz powaznie. Moja kasa i ja z nia moge robic co chce. US moze
    sprawdzac tylko kwestie zwiazane z przychodami, jak juz mam kase i jest
    "czysta" to wara im od tego co z nia robie...

    MK

  • 38. Data: 2012-02-03 17:43:26
    Temat: Re: crosspost banki i prawo -
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > "Automatyczne odnowienie subskrypcji: Wszystkie subskrypcje będą
    > automatycznie odnawiane po obowiązującej w danym czasie cenie usług,
    > bez uwzględnienia cen promocyjnych i rabatów. W ciągu 60
    > (sześćdziesięciu) dni od automatycznego odnowienia subskrypcji na
    > życzenie klienta usługa może być anulowana, a klient otrzyma pełen
    > zwrot kosztów."
    >
    > Możesz zrezygnować, oddadzą kasę.

    Krotko i rzeczowo - pomijajac cely "belkot" ;)
    Ja mam podpieta karte pod operatora tel. i automatyczne
    obciazenie = doladowanie, gdy wartosc salda spadnie ponizej X Euro
    zas anulowanie dyspozycji to jeden klik ;)

    Gosciu nie przeczytal tego na co sie zgodzil
    akceptujac umowe - no i tyle w temacie.

    Pozdro

  • 39. Data: 2012-02-03 17:49:31
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote on 2012-02-03_16:27
    > On 2012-02-03, witrak() <w...@h...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wybacz, ale może po prostu umiem czytać?

    Nie - i sprawa się teraz wyjaśniła. Nie wiem, na jakiej zasadzie
    wyinterpretowałeś sobie w dość dowolny sposób, że odwołanie do
    pobieraczka dotyczy sposobu reagowania (na mniej lub bardziej
    uzasadnione reklamacje), podczas gdy chodzi o nie wymagającą
    "wydumywania" niczego, oczywistą metodę naciągania na zawarcie
    umowy na usługę.

    > Nie musi być opcji. Bardzo często w amerykańskich jest X-day trial
    > free i automatycznie się przedłuża podanym numerem karty.
    > Wszystko jasno opisane.

    Nie. Prawo amerykańskie dopuszcza jeszcze lepsze triki. Niemniej
    jednak z punktu widzenia europejskiego są to praktyki rzadko
    spotykane u uczciwych dostawców usług. Fakt, że przygotowywane
    regulacje unijne mają definitywnie to wytępić, jasno świadczy o
    tym, że nie jest to coś, co jest akceptowane.

    > Czyli jednak nie jak pobieraczek. CBDU.

    Przeciwnie. Praktyka łapania klienta którą wykorzystuje
    pobieraczek. Tyle, że oryginalna - bo z Hameryki się wywodzi, a
    pobieraczek ją tylko skopiował. A że firma duża, to wie jak się
    zachować, gdy ją ktoś przyłapie z ręką w jego kieszeni.

    witrak()

  • 40. Data: 2012-02-03 17:54:48
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarcinF <m...@i...pl> wrote on 2012-02-03_18:22

    > Komu podales numer karty ? Dostawca uslugi za ktora placiles caly
    > czas jest w posiadaniu danych Twojej karty ?

    Jak się płaci kartą w Hameryce to praktycznie zawsze tak jest.

    witrak()