  • Data: 2006-08-29 10:58:35
    Temat: Re: cisza nocna ?czy dzienna?
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alek napisał(a):
    > Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał
    >
    > Naprawdę tak uważasz?

    Nie dosłownie, ale w baaardzo wielkim skrócie myślowym - Tak.
    Ogólnie chodzi o to, że cześć ludzi jest strasznie konfliktowa, a jesli
    takowy osobnik nie potrafi zrozumiec podstawowych wynikajacych z
    naturalnego uwarunkowania czynnikow to lepiej dla niego zeby zamieszkal
    na odludziu otoczony murem, zeby nic jego spokoju nie zakłócało.
    Zwalanie całej winy na psa, który jest niby nieułożony raczej potwierdza
    moje przypuszczenie o konfiktowosci tej osoby. Pozatym osoba mająca
    cokolwiek do czynienia z psami, wie, że pies sam z siebie nigdy (poza
    przypadkami choroby, urazów itp) nie jest agresywny. Agresywność psa
    jest powodowana, albo złym ułożeniem (co wykluczam biorąc pod uwagę, że
    psy spią w domu, a wlasciciel raczej napewno nieułożonego i niepewnego
    psa nie wpuscił by do domu na noc), albo czynnikami zewnętrznymi (np.
    atakowaniem psa, prowokowaniem go do agresywnosci itd). Agresywnosc w
    drugim przypadku jest raczej objawem ochrony swojego terytorium oraz
    swojego stada (za jakie uważa rodzine) i jest naturalna i nie da się nic
    z tym zrobic. Jeśli jednak ktoś wbrew temu prowokuje psa do takich
    zachowań...

    pozdrawiam,
    Przemek O.