  • 91. Data: 2012-06-24 10:17:03
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A jednak. Skala ronda jest taka, że jak wspomniał Gotfryd, większe
    > autobusy mają problem się nawinąć.
    >
    > Odległości między
    >

    > Nie ma głównej. To rondo. Tam znaki ustąp nie oznaczają wjazdu na
    > główną. Wszystkie drogi są równorzędne.

    jezzzuuuu...

    jaka musi być odległość miedzy wjazdami żeby twoje rozumowanie miało
    jakikolwiek sens?

    jak wjeżdżają równocześnie to ładnie sie ustawiaj jeden z przodu drugi z
    tyłu, chyba, że ten z tyłu to wyjątkowy burak, który chce na siłe udowodnić
    ze to on jest najważniejszy i chce na siłe udowadniać swoje prawo do
    skrzyżowania, Zaletą małych rond jest spowolnienie ruchu i naturalne
    ułatwienie PŁYNNEGO regulowania tego ruchu.

  • 92. Data: 2012-06-24 10:22:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Owszem, NA RONDZIE. Ale jak obaj wjeżdżamy, to żadnemu z nas znaki nie
    > gwarantują. Więc zgodnie z hierarchą spadamy do przepisów ogólnych, a
    > one temu wjeżdżającemu z prawej dają pierwszeństwo. Niestety dość
    > powszechnym jest uznanie, że rondo to samowolka, a w razie zderzenia
    > ustalimy kto bardziej był na rondzie.

    imho i nie tylko imho ale ieho bredzisz...

    jak wjechałeś na rondo to już jesteś na nim.

    nawet w najmniejszych rondach jakie widziałem odleglość miedzy wjazdami to
    co najmniej 3/4 dlugości zwykłego samochodu więc dyskusja jest akademicka.
    Jeśli dwaj kierowcy równoczesnie wjeżdżają kolejnymi wjazdami to trzeba
    naprawde wiele złej woli i buractwa tego z tyłu aby spowodować kolizję.

    > Zresztą zderzenia z racji okrągłości i wytracenia prędkości może nie
    > są aż tak częste, ale już konflikty albo blokada, bo cały korek idzie
    > ,,za ciosem'' owszem.

    ble ble ble...

  • 93. Data: 2012-06-24 10:57:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Lipski p...@p...home.pl ...

    > PoRD :))))

    :)
    Po pierwsze to nie przepis a cała ustawa.
    Podrugie w tej ustawie nie ma zakazu narzekania.
    KŁAMCA? ;-P

  • 94. Data: 2012-06-24 11:57:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek Dyjor m...@p...onet.pl ...

    > dyskusja ze śmiejkiem jest jak lupanie kamieni kawałkiem drewna...
    >
    > znam wielu ludzi i jakość nie spotkałem nikogo kto by twierdził, że
    > przed dojechaniem do ronda należy sygnalizowac to gdzie sie na rondzie
    > pojedzie. Bo ta smiejszna interpretacja jest kompletnie absurdalna.
    > Kierunkowskaz ma sygnalizować zamiar zmiany kierunku ruchu tak aby
    > inni użytkownicy drogi wiedzeli co robić. Jaką do diabłą użyteczną
    > informację niosłaby dla innych informacja o tym że pojazd na
    > skrzyżowaniu ma zamiar skręcić w lewo czy prawo? w sumie żadną.

    w prawo? Bardzo wazna, poniewaz ci z nastepnego wjazdu iedza, ze moga
    spokojnie wjezdzac na rondo!

  • 95. Data: 2012-06-24 12:23:08
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    wiadomości news:XnsA07C6FF7A5754budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Marek Dyjor m...@p...onet.pl ...

    > w prawo? Bardzo wazna, poniewaz ci z nastepnego wjazdu iedza, ze moga
    > spokojnie wjezdzac na rondo!

    W lewo także ważną (oczywiście jest na lewym pasie gdy skręca w lewo), bo ci
    z prawego pasa nastepnego wjazdu mogą wjeżdzać bez czekania aż jadący rondem
    się zdecyduje gdzie chce jechać.

    t-1

  • 96. Data: 2012-06-24 17:06:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m wrote:

    > swoją drogą, wg powyższego wjazd na rondo powinien być sygnalizowany
    > prawym kierunkowskazem.

    a można pojechac inaczej?

  • 97. Data: 2012-06-24 17:08:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    > Czyli jesteś z tych, co to kierunkowskaz włączają na zwykłym
    > skrzyżowaniu dopiero w momencie skrętu?
    >

    > Dla mnie zmiana kierunku następuje na skrzyżowaniu (i innym przecięciu
    > się kierunków ruchu nie będącym skrzyżowaniem) i sygnalizuję zawczasu
    > i wyraźnie przed skrzyżowaniem.

    > Bzdura. Masz sygnalizować ZAWCZASU i WYRAŹNIE. Więc nie tak, że
    > wcześniej masz skręcać w lewo, a dopiero potem włączać kierunkowskaz.
    > Nie ma być najpierw ruch kierownicą, potem kierunkowskaz, a odwrotnie.
    >
    > Jak na tym rondzie:
    >
    > https://mapy.google.pl/maps?q=Aleje++Wojciecha+Korfa
    ntego,+Zabrze&hl=pl&ie=UTF8&ll=50.317775,18.775055&s
    pn=0.001552,0.003245&sll=50.215305,18.600835&sspn=0.
    001555,0.003245&oq=Aleja+Korfantego,+zabrze&t=k&hnea
    r=Aleje+Wojciecha+Korfantego,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85s
    kie&z=18

    > jadę od Zabrza na Waryniol, to jadę w lewo. I zresztą tak mówią
    > strzałki na wjeździe na rondo. Dwa pasy idą na wprost
    > Zabrze-Mikulczyce, prawy pas dodatkowo w prawo na Multikino, a lewy
    > pas w lewo na Waryniol.
    >
    > Tak, wiem, na zdjęciu nie ma jeszcze ronda. Ale to jest właśnie
    > pokazówka, że rondo może się pojawiać/znikać, a kierunki są w prawo,
    > na wprost, w lewo jak na każdym innym skrzyżowaniu.

    gdzie ty tam widzisz zapowiedź ronda? dla mnie to jest normlan skrzyżowanie
    i jak na razie zapowiedż normalnego skryzżowania ze światłami.

  • 98. Data: 2012-06-24 17:47:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.06.2012 17:08, Marek Dyjor pisze:
    > gdzie ty tam widzisz zapowiedź ronda?

    To włącz se pan mapę panie nie nieidiota.

    > dla mnie to jest normlan
    > skrzyżowanie i jak na razie zapowiedż normalnego skryzżowania ze światłami.

    No widzisz pan, jak to życie potrafi zaskoczyć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 99. Data: 2012-06-24 20:16:24
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-22 19:18:20 +0200, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> said:

    > To jedna z interpretacji.

    Nie. To jedyna możliwość.
    (w ruchu lewostronnym oczywiście będzie to skręcanie z głównej drogi w lewo)

    > Jak pisałem, nie chcę się wdawać w dyskusje,
    > która z nich jest lepsza.

    :-) Ja też - prawidłowa jest tylko jedna.

    > Fakt faktem, są konflikty, bo istnieje grupa
    > kierowców, specjalistów, a nawet biegłych sądowych podzielająca
    > interpretację jaką Ty prezentujesz, a także istnieje druga grupa
    > wyznająca zasady bliższe tym, które starałem się ja tu zaprezentować.

    Odnoszę wrażenie, że ciężko będzie znaleźć _biegłych_ usiłujących
    przeforsować błędną interpretację tej kwestii. Więc pozostanę przy tej
    prawidłowej.
    :_)

    > Nie chcę dyskutować o tym, które lepsze, mojsze, logiczniejsze.
    > Bezsprzeczny jest fakt, że istnieje podział

    IMHO nie. Są ludzie nienadający się do powożenia, ale podziałem tego nie nazwę.
    (dyskusje w internecie nie stanowią podziału, a są tylko dyskusją
    chcących dyskutować)

    > i istnieje silna (wg mnie)
    > konieczność uregulowania spraw rond

    Ale co tu regulować<= skoro zasady są proste i jednoznaczne?

    --
    Bydlę

  • 100. Data: 2012-06-24 20:19:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.06.2012 20:16, Bydlę pisze:
    > Ale co tu regulować<= skoro zasady są proste i jednoznaczne?

    Zaprzeczanie rzeczywistości jej nie zmieni.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek