  • 11. Data: 2003-02-14 12:37:34
    Temat: Re: choroba zawodowa a wina pracodawcy
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message
    news:031301c2d417$a15f0310$a740200a@zm...

> [...]
    Gdzies było orzeczenie SN w tej sprawie - jak ktoś ma możliwości to niech
    poszpera. Wydaje mi się , że nie dość, że odpowiedzialność nie wymaga winy,
    to jest jeszcze domniemana - sprawa dotyczyła bodaj sprzątaczki, która
    dostała jekiejś skórnej alergii którą mogły wywołać detergenty używane w
    pracy. To wystarczyło do uznania, że choroba ma charakter zawodowy.

    Chyba, że mi się coś poprzestawiało, ale chyba tak to było. Przy okazji
    poprosiłbym osoby które nie zanją odpowiedzi o jej nieudzielanie, bo to się
    troche mija z celem a ktoś tu może modemów używa czy co.... :-)

    Depi.

  • 12. Data: 2003-02-14 12:42:36
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 13. Data: 2003-02-14 13:12:52
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    > odpowiadam sam sosbie - zwariowałem czy co :-)

    Innym zainteresowanym, a pozbawionym możliwości wyszukiwania orzeczeń, też
    odświażasz pamięć i poszerzasz zasób wiadomości, za co są Ci wdzięczni :-)

    Depi.

    PS. Sprzątaczki nie znalazłeś? :-)

  • 14. Data: 2003-02-14 13:27:04
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 15. Data: 2003-02-14 14:41:41
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

> [...]
    :-)

    To chyba jest dosyć nowe - nie wiem czy w którymś zeszłorocznych OSPów nie
    było... Choc nie - jakimś innym, biuletynie SN może? NIe wiem gdzie to
    czytałem...

    Depi.

  • 16. Data: 2003-02-14 21:09:13
    Od: "marcin" <m...@b...com.pl>

    > Użytkownik Darek <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b2ibpb$a1e$...@n...onet.pl...
    >
    > choroba zawodowa mimo zachowania przepisów w niektórych zawodach jest
    > nieodłączym ryzykiem związanym z wykonywaniem pracy wykaz takich chorób
    > znajduje rozporządzeniu Rady Ministrów i nie jest to choroba powstała w
    > wyniku zaniedbań niekiedy przepisów BHP a spowodowana jest działaniem
    > czynników szkodliwych dla zdrowia ,występujacych w środowisku pracy.
    >
    > Sandra

    Wszystko to prawda.
    Aby skomlikować (a może ułatwić wszystkim zainteresowanym) rozważania na
    tema t odpowiedzialności pragnę dodać, że zgodnie z polskim prawem pracy
    wszelkie skutki stwierdzenia choroby zawodowej ponosi pracodawca u którego
    jest zatrudniony pracownik,u którego tę chorobe stwierdzono . Zwracam uwagę
    na fakt, że choroba mogła być nabyta u innego pracodawcy i nie ma to żadnego
    znaczenia. Konsekwencje ponosi pracodawca ztrudniający w danej chwili tego
    pracownika.
    Właśnie dlatego wlaściwe przeprowadzanie badań wstępnych jest tak ważne.

  • 17. Data: 2003-02-14 22:21:43
    Temat: Odp: choroba zawodowa a wina pracodawcy
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik marcin <m...@b...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2jm42$14kr$...@f...acn.pl...
> [...]
    > pracownika.
    > Właśnie dlatego wlaściwe przeprowadzanie badań wstępnych jest tak ważne.

    oczywiście trudno się z tym nie zgodzić wynika to z k.p jak również należy
    sie zgodzić z tym ,że choroba zawodowa może być wywołana czynnikiem
    związanym ściśle z wykonywanym zawodem,srodowiskiem jak i również
    zaniedbaniami przepisów BHP a to rodzi dodatkowo skutki odszkodowawcze ...

    Sandra

  • 18. Data: 2003-02-23 17:52:14
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    > Nie ma tu przesłanki w postaci zawinienia powstania tej choroby przez
    > pracodawcę.
    >
    > Z tego, co sie orientuję, to badanie wystąpienie takiej przesłanki pojawia
    się
    > na etapie ewentulnego dochodzenia od pracodawcy zadośćuczynienia
    > przewyższającego kwotę wypłaconą z ubezpieczenia społecznego.

    Karino, ale pamiętaj o 435 k.c.orzecznictwo SN jest bezlitosne dla
    pracodawców

  • 19. Data: 2003-04-26 07:43:09
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > pracownika.
    > Właśnie dlatego wlaściwe przeprowadzanie badań wstępnych jest tak ważne.

    zaprasza do zapoznania się z ofertą usług w zakresie Prawa Pracy i BHP na
    stronie
    http://www.bhpekspert.istore.pl/
    oraz BEZPŁATNYMI poradami i artykułami na stronie
    http://www.bhp.xtd.pl/
    Nasz adres
    BHP-EKSPERT Agencja Usług BHP
    31-545 Kraków; ul.Mogilska 71 A
    NIP 6781409312
    Regon 357039623
    NKP 7416
    Tel. : 0 600-296-209
    Faks 0 prefiks 126434398
    Nasze konto inteligo 50 102055581111100531500012 w PKO Bank Polski S.A.
    e-mail : b...@p...onet.pl
    POZDRAWIAMY !
    Państwa adres e-mail został pozyskany z internetowej bazy danych osób i firm.
    Mamy nadzieję, że przesłane informacje mogą Państwa zainteresować. Jeżeli
    jednak nie chcą Państwo dostawać od nas podobnych informacji, przepraszamy za
    sprawiony kłopot i prosimy o odesłanie nam niniejszego maila z NIE w polu
    tematu wraz z informacją o posiadanych przez siebie innych skrzynkach, z
    których możecie Państwo dostawać maile z przekierowania na adres:
    a...@b...neostrada.pl

  • 20. Data: 2003-04-26 14:14:06
    Od: m...@o...pl

> [...]
    > pracownika.
    > Właśnie dlatego wlaściwe przeprowadzanie badań wstępnych jest tak ważne.

    Nie do końca - odpowiedzialność ponosi pracodawca u którego pracownik "nabawił
    się choroby zawodowej". Może się zdarzyć że w czasie pracy u danego pracodawcy
    pracownik ma stwierdzoną chorobę ale okoliczności jej powstania łączą się z
    pracą u poprzedniego np. u obecnego nie ma cynników które ją wywołują a były u
    poprzedniego. Zresztą problem jest głębszy.
    Dlatego istotne jest przeprowadzenie badań kontrolnych jeśli pracownik
    odchodzi a pracował w takich warunkach że może istniec ryzyko istnienia
    choroby zawodowej. Nie jest to jednak skuteczne zabezpieczenie w 100 % - są
    przypadki chorób które ujawniają się później i są łączone z pracą w danych
    warunkach. Pozdrawiam Martynika