    Subject: Re: certyfikat z adresem email
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 16 Aug 2019 07:21:18 +0200

    > Rozumujesz z perspektywy działań masowych, ja zaś piszę o przejmowaniu
    > konkretnych wiadomości czy komputerów. Jak masowo, to owszem, na
    > serwerze, ale to z kolei zakłada, że słuzby będą miały dostęp do
    > serwera, a jak to ma być zgodne z prawem to w naszych realiach chyba nie
    > bardzo. Nieustające zagrożenie terorystyczne?

    Niewiele serwerów mamy w naszym kraju. Nie znam prawa obowiązującego w
    całym świecie. Amerykanie wywozili jeńców wojennych z USA, by nie miały
    do nich zastosowania ich przepisy.

    > A jak nie jest to działanie masowe to i zaszyfrowanie na domowym kompie
    > nic nie da, bo tak jak gdzieindziej napisałem można, jesli się bardzo
    > chce do tego kompa fizycznie dostać, lub podejrzeć hasło, którego
    > przecież będziesz chciał kiedyś użyć. Pominę już bardziej wyszukane
    > sposoby.

    Jeśli odbierasz pocztę lokalnym klientem i przechowujesz ją nadal
    zaszyfrowaną, nawet przejęcie lokalnego urządzenia niewiele da. Musiał
    byś jakieś oprogramowanie zainstalować, które by to hasło zapamiętało,
    co proste wcale moim zdaniem nie jest.