    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: certyfikat z adresem email
    Date: Thu, 15 Aug 2019 23:03:02 GMT

    On 2019-08-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Do rozszyfrowania konieczny jest klucz prywatny oraz hasło do niego.
    > Klucz powinieneś trzymać u siebie na nośniku. Hasło w pamięci. To dość
    > trudne do przejęcia. Byleś po rozszyfrowaniu nie trzymał tych wiadomości
    > na serwerze, bo to najczęstszy błąd.

    Rozumujesz z perspektywy działań masowych, ja zaś piszę o przejmowaniu
    konkretnych wiadomości czy komputerów. Jak masowo, to owszem, na
    serwerze, ale to z kolei zakłada, że słuzby będą miały dostęp do
    serwera, a jak to ma być zgodne z prawem to w naszych realiach chyba nie
    bardzo. Nieustające zagrożenie terorystyczne?

    A jak nie jest to działanie masowe to i zaszyfrowanie na domowym kompie
    nic nie da, bo tak jak gdzieindziej napisałem można, jesli się bardzo
    chce do tego kompa fizycznie dostać, lub podejrzeć hasło, którego
    przecież będziesz chciał kiedyś użyć. Pominę już bardziej wyszukane
    sposoby.

    --
    Marcin